Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
słaby i mułowaty silnik :(
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skarżysko

PostWysłany: Pon 20:20, 03 Sty 2011    Temat postu:

Wg mnie to trzeba zrobić
czyszczenie gaźnika i kranu + regulacja gaźnika
wymiana przerywaczy (może wystarczy czyszczenie) i kondensatora
czyszczenie wydechu
wymiana filtra powietrza.
Pierścienie mogą być wyjechane lub simering któryś, ale to raczej nie.
Po prostu trzeba to wszystko przejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek2777
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:38, 04 Sty 2011    Temat postu:

A może tak jak moja olej bierze i to przez to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 12:47, 05 Sty 2011    Temat postu:

maciek2777 napisał:
A może tak jak moja olej bierze i to przez to?


każdy dwusuw bierze olej... taka jego natura, jeśli natomiast zaczyna Ci ubywać oleju w skrzyni to albo masz gdzieś wyciek (krzywe, uszkodzone kartery, uszkodzona uszczelka) albo olej dostaje się do komory korbowej (uszkodzona uszczelka, krzywe, uszkodzone kartery bądź uszkodzony uszczelniacz na wale
są tego proste objawy: ubywanie oleju, dym koloru białego w dużej ilości, upier&^% świeca, częste mostkowanie świecy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek2777
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:43, 05 Sty 2011    Temat postu:

A mi chodziło o olej ze skrzyni

Chyba każdy na tym forum wie że dwusów bierze olej, ale z paliwem a nie ze skrzyni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 9:32, 13 Sty 2011    Temat postu:

Znalazłem przyczynę, jedno łożysko na wale bardzo ciężko się obracało, przez co był duży opór i silnik nie chciał chodzić jak należy.
Teraz niestety mam inny problem,
na korbowodzie wytarła się panewka i to dość mocno, ma teraz taki jajowaty kształt, przez co sworzeń jest bardzo luźny. Da się to jakoś wymienić? albo zamiast tej panewki wsadzić łożysko? Mam jeszcze jeden wał, gdzie jest dobra ta panewka, ale jest odwrócona, że otwór w panewce i w korbowodzie nie nachodzi na siebie... nie chce co kilka miesięcy rozbierać silnika, wolałbym go złożyć raz a porządnie i nie grzebać przy nim non stop... .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 13:21, 13 Sty 2011    Temat postu:

maciek2777 napisał:

Chyba każdy na tym forum wie że dwusów bierze olej, ale z paliwem a nie ze skrzyni


no sądząc często po poziomie wypowiedzi to nie jestem tego taki pewny...

ale jak kolega napisał znalazł przyczynę, rozumiem, że silnik już rozłożony na pół, to teraz tylko dokonać odpowiedniej selekcji, wymienić czy też naprawić zepsute elementy, złożyć tak jak trzeba i będzie chodzić. Co do tulejki to wystarczy wymienić i odpowiednie rozwiercić, ale nikt nie broni dobrać odpowiednie łożysko. Wybór należy do użytkownika. Mi w zupełności starczają tulejki w niewysilonych dwusuwach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 21:11, 13 Sty 2011    Temat postu:

a jak taką tulejkę/panewkę wymienić? da się to zrobić w domowych warunkach na imadle, ściągaczem do łożysk itp, czy trzeba to dać na jakiś specjalistyczny sprzęt?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 21:17, 13 Sty 2011    Temat postu:

pewnie że sie da. trzeba zrobić ściągacz ze śruby, wyjąć starą tuleję, kupić nową, wcisnąć prasa albo za pomocą śruby i potem rozwiercić rozwiertakiem nastawnym ro średnicy sworznia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 21:39, 13 Sty 2011    Temat postu:

łożyska nie wsadzaj! do tego trzeba specjalny korbowód z "utwardzaną" główką.
a tą tuleje to ja niedawno wymieniałem, i powiem ci że to nie jest problem... ten rozwiertak nastawny trzeba bardzo ostroznie wkrecac. lecz raczej lepiej dac motocykl do kogoś kto się na tym zna. i przy wymianie tulejki lepiej dać też nowy sworzeń oczywiście. a, i jeszcze polecam tulejke zamiast łożyska. jest wytrzymalsza ale potrzebuje wiecej oleju... duzo by tu pisac na temat wymieniania, te wszystkie setki luzów i wgl. lepiej dac do mechanika niż spartolić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Czw 21:40, 13 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pią 7:08, 14 Sty 2011    Temat postu:

przypomnę tylko autorowi że gdy dokona takiej wymiany tulejki to należy ją nawiercić w dwóch miejscach........ w główce korbowodu są takie 2 dziurki i i te dziurki na tulejce powinny być ustawione zgodnie z tymi na główce......... służą one właśnie do smarowania sworznia....... jeżeli nie ma zbyt dużych luzów proponował bym zostawić tuleje w spokoju bo to zbędna żmudna robota Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawlo300 dnia Pią 7:09, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 16:57, 14 Sty 2011    Temat postu:

tylko że ja trochę boje się ją zostawiać bo jest bardzo wytarta i sworzeń ma duży luz... nie rozleci mi się nic jak tak zostawię?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Pią 18:35, 14 Sty 2011    Temat postu:

Ja mam to samo. Jak zakładam sworzeń to ta panewka chodzi sobie luźno. Rękoma mogę ją wyjąć. I wymieniać ją?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk2431
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Mokrsko

PostWysłany: Sob 10:22, 15 Sty 2011    Temat postu:

Abo tłok i pierścienie ... albo zapchany gaźnik albo filtr powietrza .. posprawdzaj wszystko dokładnie:P
porozmawiaj z nią Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Sob 10:23, 15 Sty 2011    Temat postu:

no jak tak luźno chodzi to trzeba wymienić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 11:06, 15 Sty 2011    Temat postu:

ma sie wsuwac takie ciezkie maselko. to jest 0,01mm luzu i jest dobrze. dopuszczalne jest 0,07mm ale jak jest 0.1mm to raczej juz trzeba wymienic. i przypominam razem ze sworzniem!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin