Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Muli trochę
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 17:40, 07 Lut 2009    Temat postu: Muli trochę

Tak wiec chodzi o to że jawa stała trochę ze 2tygodnie nie przepalana dziś włożyłem dławik do tłumika i tak se odpaliłem za pierwszym. No i sobie trochę pojeźdźiłem z 7km nawt ładnie chodziła tylko gorzej z niskich się zbierała jak z tłumikiem bez dławika(?) No i tak jadę sobie 40km/h na 11z no i nagle zaczęło coś mulić aż zgasła no i odpaliła i podjechałem trochę i zgasła. Zaprowdziłem do garażu a nagar na świecy dobry iskra jest. Coś mnie się wydaje że jakiś problem jest z dopływem paliwa. Kranik jest nowy no i widać jak paliwo leci przez wężyk. Niewiem co to może być pomocy!!!!!
[...]Kiedyś jak ją dostałem to tak było że jak jeździłem z dławikiem w tłumiku to po ok 20 km ronił się czarny nagar i iskra była ale nie dało sie nawet ruszyć (ale odpalała i chodziła na wolnych) No to wyjęłem dławik i wyczyściłem trochę tłumik i pojeździłem beza dławika żeby te wszystkie kloce się rozpuszczały i ułatwiało to wyczyszczenie no i tak dłużej jeździłem z "pustym" tłumikiem i była głośna miała mocy od niskich obrotów i nie robił się nagar na świecy.
Pomocy co to?? Niemożliwe chyba zeby przez tłumik nagar się robił.
Tylko proszę nie pisac postów typu doreguluj gaźnika bo wiem że jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Sob 18:03, 07 Lut 2009    Temat postu:

może poszedł simer ze strony iskrownika i łapie lewe powietrze lub zatkany filtr powietrza albo ci się zapchały dysze Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 18:12, 07 Lut 2009    Temat postu:

kur*a sory zapomiałem napisać że simering nowy filtr powietrza nowy
no proszę o wypowiedzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Sob 18:28, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motór
Nowy
Nowy



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:30, 07 Lut 2009    Temat postu:

wyczyści gażnik i caly przewód paliwowy oraz wyreguluj dobrze zapłon

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motór dnia Sob 18:32, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 19:34, 07 Lut 2009    Temat postu:

A robiles jakis remont? Nowy tlok czy cos innego? Mi to by wygladalo na to, ze tlumik jest zapchany. To, ze bez dlawika lepiej sie zbieral to normalne, w koncu po to on jest, aby odbijac czesc spalin w taki sposob aby wpychaly z powrotem mieszanke do cylindra. Silnik ma mniejsza moc ale jest bardziej ekologiczny a swieca musi dopalac wiecej syfow i dlatego ma wiecej nagaru Wink Tlko jak czysciles tlumik to pewnie wiesz, ze w srodku jest tzw. "przegroda", taka siateczka. Wlasnie pzred nia jest zwezenie i to takze nalezy wyczysc, oprocz tego czysci sie tez kolanko. Zdejmij caly uklad wydechowy i przejedz sie troszeczke jak bedzie wieksza temperatura powietrza na dworze. Jezeli problem zniknie znasz przyczyne, przy okazji poczujesz moc silnika, ktora bedzie o jakies 2 konie wyzsza. NIe jezdzij tak dlugo i absolutnie nie w nizszych temperaturach, bo pojda Ci pierscienie. Pozdrawiam

P.S. Ewentualnie zaplon...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Sob 19:35, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 19:50, 07 Lut 2009    Temat postu:

ta nowy tłok pierścienie simeringi platynki sprzęgło
No ale to co musi tak być że na "pełnym" tłumiku tak to chodzi i nagar sie robi i muli po jakimś czasie???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Sob 19:56, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 20:15, 07 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
o, ze bez dlawika lepiej sie zbieral to normalne, w koncu po to on jest, aby odbijac czesc spalin w taki sposob aby wpychaly z powrotem mieszanke do cylindra.

Jedno przeczy drugiemu. Spaliny przez dławik nie są odbijane. One są dławione. Nie powoduje to dopychania mieszanki, tylko wzrost ciśnienia w wydechu i spadek mocy. Moc rośnie gdy spaliny dopychają mieszankę nie wchodząc przy tym spowrotem do cylka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 9:48, 08 Lut 2009    Temat postu:

Z tym dlawikiem ok. Co do wzrostu mocy przy wpychaniu mieszanki nie do konca sie zgodze. Gdy wyobrazam sobie taka sytuacje praca rzeczywiscie jest efejtywniesjsza, ale to nie tlumaczy zasady, ze im prostszy tlumik w silniku 2T tym ma wieksza moc?! Co do problemu, jezeli masz nowy tlok, szczegolnie polski problemy z moca na rozgzranym silniku moga sie dziac. jest top normalny objaw, ze jak sie nagrzeje nie trzyma wolnych obrotow. Gdy juz gasnie nalezy bezwlocznie stanac i dac mu odsapnac a potem jechac dalej. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 15:25, 08 Lut 2009    Temat postu:

a mam pytanie. po jeździe dłuzszej na stałych obrotach po puszczeniu gazu i dodaniu zaczyna mulic może być powodowane przez zacinający się zaworek i glicowy bo takowy właśnie mam Very Happy czy mam kupic nowy czy naprawić :F
Edit: Może by ktoś odpowiedział


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Nie 17:42, 08 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 16:01, 08 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Co do wzrostu mocy przy wpychaniu mieszanki nie do konca sie zgodze. Gdy wyobrazam sobie taka sytuacje praca rzeczywiscie jest efejtywniesjsza, ale to nie tlumaczy zasady, ze im prostszy tlumik w silniku 2T tym ma wieksza moc?!
W zasadzie tak. Pozatym tłumik NIE ODBIJA spalin, temu służy DYFUZOR. Dzięki dopychaniu mieszanki do cylindra drastycznie rośnie moc- ale nie w całym zakresie obrotów. Stąd w silnikach 2T powszechne jest zjawisko "turbodziury" kiedy to dopiero przy jakiejś prędkości obrotowej wydech wpada w rezonans i moc jest większa. [działa zjawisko odbicia].Dławienie stosuje się w większych silnikach w celu zwiększenia elastyczności- tzw zawór wydechowy sterowany modułem/ W jawce dlawik jest po to i tylko po to, by nie darła ryja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 20:51, 08 Lut 2009    Temat postu:

Tomek15 napisał:
a mam pytanie. po jeździe dłuzszej na stałych obrotach po puszczeniu gazu i dodaniu zaczyna mulic może być powodowane przez zacinający się zaworek i glicowy bo takowy właśnie mam Very Happy czy mam kupic nowy czy naprawić :F
Edit: Może by ktoś odpowiedział


Tak, moze byc. Przy mocnym dodaniu gazu zaworek jest otwarty calkowicie, po puszczeniu gazu przymyka sie a po nastepnym dodaniu znowu musi sie otworzyc. Zaworek sie kupuje nowy, lub przedmuchuje powietrzem, ale to niewiele daje. Moze to byc takze wina tloka. Pozdrawiam

P.S. Widzisz macq znowu sie trzegos dowiedzialem choc odczuwam wrazenie, ze nazwa "turbodziura" wywodzi sie z silnikow turbodoladowanych i jest spowodowana tym elementem. Szczegolnie w turbodislach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 22:08, 08 Lut 2009    Temat postu:

Turbodziura to takie ironiczne sformuowanie, bo jest to zjawisko niebezpieczne, zwłaszcza gdy ktoś pierwszy raz wsiada na takie moto. No ale koniec offtopu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 15:38, 09 Lut 2009    Temat postu:

no dobrze tłumik wykluczamy bo nie da sie tam nic zrobić a nagar jest dobry no zaworek też można wykluczyć bo działa no tylko gasnie w takich dziwnych okolicznościach nie przy przyspieszaniu ale przy jeździe na średnich obrotach a więc mam pytanie czo to wszystko może się dziac przez niedostateczny dopływ paliwa??????? bo jak zgasnie to mogę odpalic i znów trochę troszeczkę podjechać
Mianowicie chodzi mnie tu o kranik który może jest tak zbudowany że w baku jest te 200ml a on już nie ciągnie no i muli Very Happy i gaśnie ;d
Edit: Odpowiadać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Pon 18:13, 09 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 20:07, 09 Lut 2009    Temat postu:

Jezeli masz w baku 200ml to co sie dziwisz, ze Ci nie jedzie. Wogle sie dziwie, ze jedzie. Dziala tu chocby cisnienie hydrostatyczne cieczy. Mi juz na 2l nie chce jechac. Mi sie wydaje, ze Ci tlok puchnie... Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 20:18, 09 Lut 2009    Temat postu:

pks100 napisał:
...Mi sie wydaje, ze Ci tlok puchnie... Pozdrawiam

To myślisz że to może to być naprawde?? W sumie to możliwe no ale czy jak puchnie tłok i silnik zgaśnie to po natychmiastowym zapaleniu powinno się dać jechac??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin