Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Muli trochę
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 21:24, 07 Mar 2009    Temat postu:

Kupuj Wink Jak chcesz moge Ci sprowadzic orginal ale to wyjdzie oczywiscie drozej, bo z czech. Wszystkie te podane roznice sa minimalne, dopiero po dluzszym uzytkowaniu wychodza. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 15:51, 13 Mar 2009    Temat postu:

Dobra jeszcze musze napisamoje spostrzeżenia:
Otóż jak się ustawi ten poziom na cacy (prawie Very Happy) to na wysokich obrotach jak się jeżdzi to ładny nagar jest a przecierz przy docieraniu nie można jeżdzić na wysokich obrotach a wiecie jak na takim ustawieniu jeździ się na obrotach do docierania to robi się nagar naświecy no to obniżamy ok i teraz jak się jeździ na odpowiednich do docierania obrotów to jest dobry nagar ale za to jak się chce bardziej dać manetę to muli bo jest za mało i co wy na to czy jest w tym jakieś ziarnko prawdy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 9:42, 14 Mar 2009    Temat postu:

Moze troszke po czesci ale wydaje mi sie, ze za duzo ta blaszka regulujesz. Powinno sie ja odginac minimalnie, wrecz nie zauwazalnie. Wtdy mozna wybrac optymalny wariant Wink Pozatym podczas docierania silnik ma sie co jakis czas rozpedzic do wysokich obrotow aby dopasowac pierscienie. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 14:04, 17 Mar 2009    Temat postu:

Niechcę zakładć nowego tematu i dlategu tu jeszcze napiszę:
Czy jak się zrobiło taką lekką generalkę tzn tłok pierścienie itp. to czy jak sie tak w granicach 100km zarzynało to znaczy jak sie zarzynało na dotarciu często to i pytanie jest takie czy teraz jak jest te 350km przejechane to można już kontynuować prawdziwe docieranie tzn 30km/h czy należałoby choxiarz pierścienie wymienić????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 14:21, 17 Mar 2009    Temat postu:

Jezeli ma dobra moc to nie trzeba docierac od nowa. Najwazniejsze sa pierwsze kroki i 30km. Wtedy nalezy silnik odpowiednio zarznac, ale takze mocno go chlodzic. Potem dociera sie spokojnie. Nie ma czegos takiego, ze po 100km zaczniesz inaczej docierac, wtedy juz jest po ptakach. Jak dobrze Ci chodzi to tak zostaw. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 11:13, 21 Mar 2009    Temat postu:

pks napisz mi ile mam docierać jeszcze mam przejechane 350km no i jak już wspomiałem w poście powyżej: zarzynałem za mocno na początku no i jeszcze napisz w jakim zakresie prędkości się poruszać co ile gdzieś tak odkręcić manetę do końca itp.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Sob 11:15, 21 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 11:26, 21 Mar 2009    Temat postu:

Tomek15 napisał:
pks napisz mi ile mam docierać jeszcze mam przejechane 350km no i jak już wspomiałem w poście powyżej: zarzynałem za mocno na początku no i jeszcze napisz w jakim zakresie prędkości się poruszać co ile gdzieś tak odkręcić manetę do końca itp.


Jak rozbierales tylko cylinder, bez rozpolawania silnika i skladales na polsich czesciach to mysle, ze te 350km wystarczy. Jak docierales na czeskich dociagnij do 500km. Dociera sie mniej wiecej tak aby silnik pracowal na srednich obrotach. Nie powinno sie jezdzic 30km/h, ale tak z 35km/h - 45km/h mozna hulac i od czasu do czasu sie rozbujac na jakis 10s. Wazne jest aby co jakis czas stanac na jakies 15minut i dac silnikowi odpoczac, to jest najwazniejsze. A druga sprawa jest, aby nie trzymac silnika na zbyt niskich obrotach, ani odpalac silnika na biegu jalowym. Takie zachownie jest szkodliwe. Co do tego czasu docierania powinienes to juz ocenic sam. Jezeli czujesz, ze na zminym silniu jest igla, a na cieplym slabnie to oznacza, ze jeszcze musisz docierac. Jezeli nie jestes po tym etapie. Co do tego czy dobrze dotarles, jezeli na orginalnych przelozeniach jedzies ponad 60km/h to z pewnoscia tak. Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 14:34, 22 Mar 2009    Temat postu:

powiem tak nie mogę jeżdzić więcej jak 40km/h bo przy tej prędkości wszystko buczy wyje trzęsie się i co to jest?? dodam że przy tym sadzi paliwem na cylek spod gumy filtra (nie jest dziurawa a i odpala za 1 zimna i jak ostygnie do 3 kopów jeszcze dodam że nadal pali 5l/100km) i jeszcze mam pytanie mam stary tłok oryginalny i chciałbym zrobić mu jakiś tjunink i włożyć go żeby sprawdzić ale jest on troszkę przytarty i zamek w pierwszym rowku od denka tłoka jest wytarty poprostu nie wystaje tyle ile trzeba czy mogę to jeszcze jakoś przywrócić do życia może by lepiej na tym tłoku chodziło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 17:10, 22 Mar 2009    Temat postu:

Zmniejsz poziom plaiwa w komorze plywakowej i opusc iglice, to rozwiaze Twoj problem z paliwem i muleniem. Jak nie pomorze to iglica jest do wymiany, lub plywak, ktory moze byc dziurawy. Tego tloka to nie ruszaj jest zuzyty i nie szczelny. Zostaw go tak jak jest, jak chcesz moge Ci jakis orginal sprowadzic ale to bedzie kosztawalo. Nawet jednopierscieniowki ale pod cylinder 60ccm. Co do wydechu kiedys pisalem komus taka wiadomosc:

Cytat:
Powiem Ci tak, przede wszystkim zaopatrz sie w pozadna obejme zaciskowa, bdb. uszczelke i sznurek do uszczelniania wydechu. Nalej czegos latwopalnego do tlumiaka po jego rozebraniu i zapal, wszystko ma sie dopalic, lub wyplynac. To samo zrob z kolankiem. Teraz mozesz zaczynac. Sciagnij cylinder i spojrz na okno kanalu wylotowego. Ma ono takie zwezenia na rogach, spiluj je tak aby okno na celej dlugosci mailo takie wymiary jak okno na tulei cylindra. Ta robota musi byc wykonana dokladnie a kanal wypolerowany, potem wszystko nalezy wyczyscic i zalozyc spowrotem. Przy okazji mozna przegwintowac szpilki pod wieksza srube, rozgrzac nowy gwint do wysokiej temperatury i czekac az sam ostygnie, potem na koncu go szybciej schlodzic. Teraz kolanko, jak jest dlugie nalezy je skrocic. Potem w miejscu gdzie laczy sie z cylindrem nalezy rowiecic otwory pod wieksze szpilki(je takze zamatowac) i usunac nadlew pilnikiem. Prawie zawsze wystepuje, krawedz ma byc gladka. Dalej to tylko spasowanie okien i uszczelki a takze pozadne skrecenie z podkladkami sprezynujacymi. Teraz silnik ma bdb. moc. Idziemy dalej, potraktuj drugi koniec papierem sciernym i owin cienkim paskiem azbestowym lub sznurkiem wytlumiajacym, nanies smar aby calosc sie trzymala razem. Koncowke rury spiluj tak aby powstala ostra krawedz, piluje sie od wewnatrz, ale bez progow. Czyli kolanko skonczone teraz najgorasza robota, czyli wydech. Na poczatek musisz wywalic przegrode i wstawic wlasna dorobiona lub ta z simsona. Zaznacz jej srodek i umiesc go dokladnie w miescu, gdzie znajdowala sie stara(kreska srodka na stozku). oczywiscie zwezeniem ku wylotwi. Nalezaloby calosc przyspawac dokladnie a nastepnie obrobic pilnikiem aby nie bylo ostrych krawedzi. Od drugiej strony(od wylotu) stozek mozna oblozyc materialem wytlumiajacym tlumiki i pozadnie ubic, nie moze to zaslaniac wylotu stozka ani za niego nadmiar wychodzic. Trzeba walnac spaw na laczniu z kolanikiem. Tak od wewnatrz i dopracowac pilnmikiem, tak aby kolanko zatrzymalo sie na spawie i nie tworzyly sie progi, trudne ale wykonalne. Nastepnie nalezy naciac lekko tlumik od spodu ale nie rozciac. Pozostaje koncowka tlumika. Nalezy ja poobijac po bokach by tworzyla leciutki stozek, radze nie nacinac a otwory w dlawiku nalezy poszerzyc, ale lekko. Teraz nalezy nalozyc dlawik uszczelniajac sznurkie(ma on takze wlasciwosci tlumiace) i zaspawac. Spawy estetycznie nalezy wyrownac. Pozostaje nalozenie tlumika na kolanko i pozadne skrecenie pozadna obejma. Calosc mozna ladnie estetycznie pomalowac lub ochromowac. Tlumik trezba przymocowac do ramy, dobrze jest go lekko zamortyzwoac, podkladajac pod sruby gumy termoodporne. Taki tlumik bedzie dawal bardzo duzo. Silnik zacznie mniej spalac, mniej kopcic, bedzie bardziej ekonomiczne i bedzie mial wieksza moc. Roznica bedzie mocno zauwazalna. Ale jak kazda robote nalezy wykonac do bardzo dokladnie. Ja na cos takiego poswiecilbym ok. 2 tygodni, poniewaz taki tlumik juz jest praktycznie nie rozkrecalny. Pozdrawiam


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń/okolice

PostWysłany: Nie 18:28, 22 Mar 2009    Temat postu:

Hmm ja wtrącę swoje 3 grosze Wink
Gaźnik prywaciarski, fakt faktem jakość odlewów jest średnia, Grube ścianki są robione. A co do problemów z zapalaniem, to właśnie na oryginale miałem cyrki, na prywaciarzu zapalanie ma na 6+, normalnie, pół kopa i zapala Razz niezależnie od tego czy silnik zimny czy tam ciepły, mocy nie traci, móglłbym się pokusić o stwierdzenie, że może i nawet jej dostaje Smile

P.S I niech znawcy tematu mi nie mówią, że się nie znam, i że nie mam racji, zachowanie silnika na różnych gaźnikach zależy od stanu technicznego silnika, jest to moja prywatna opinia, chwalę sobie tego prywaciarskiego jikova i wyszło mi to nawet lepiej jakbym założył 16n3 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 18:39, 22 Mar 2009    Temat postu:

no to ja powtarzam że mam rysy na cylindrze ale nie oddam do szlifu bo chcą 50zł + tłok i pierścienie 20zł + dojazd 15zł =85zł no niech tam bez dojazdu to 70zł ale jak już bym robił ten szlif (choć niewiem gdzie i nie chcę wysyłać cylka do szlifu) to bym odrazu gaźnik kupił Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń/okolice

PostWysłany: Nie 18:44, 22 Mar 2009    Temat postu:

Tomek15 wymień tylko pierścienie, i powoli dotrzyj około 200km, powinno to jakoś zredukować te rysy, bo części się ułożą(ja tak u siebie zniwelowałem drobne ryski Wink ), ale jeśli rysy są głębokie to szlif albo nowy cyl Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 18:46, 22 Mar 2009    Temat postu:

ale ten no ja robiłem na wstępie jka ją dostałem lekką gneralkę tłok pierścienie simmeringi uszczelki itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 20:35, 23 Mar 2009    Temat postu:

Konek napisał:
Hmm ja wtrącę swoje 3 grosze Wink
Gaźnik prywaciarski, fakt faktem jakość odlewów jest średnia, Grube ścianki są robione. A co do problemów z zapalaniem, to właśnie na oryginale miałem cyrki, na prywaciarzu zapalanie ma na 6+, normalnie, pół kopa i zapala Razz niezależnie od tego czy silnik zimny czy tam ciepły, mocy nie traci, móglłbym się pokusić o stwierdzenie, że może i nawet jej dostaje Smile

P.S I niech znawcy tematu mi nie mówią, że się nie znam, i że nie mam racji, zachowanie silnika na różnych gaźnikach zależy od stanu technicznego silnika, jest to moja prywatna opinia, chwalę sobie tego prywaciarskiego jikova i wyszło mi to nawet lepiej jakbym założył 16n3 Smile


No wiesz ten gaznik to naprawde jest szmelc. Znajac od lat budowy gaznikow w samochodach, a potem w nowoczesnych motorach, schodzac po Yamahe Dt 80 przeskok miedzy tym ganikiem jest ogromny. Nawet poslki silniczek byl wyposazony w troszeczke lepszy, bo mial wiekszy zakres regulacji. Po pierwsze nie mozna regulowac dyszy glownej, po drugie ni ma ssania, a tak zawana pompka tylko uszkadza plywak. Nie ma sprawdzonych recept(w 100%) na ustawienie poziomu plaiwa w komorze plywakowej itd. itd. Nawet samo umieszczenie gaznika jest kiepskie. Co do tego odpalania to nie ma problemu. Wystarczy ustawic zaplon na ok. 1,4mm przed GMP tloka i wzbogacic lekko mieszanke. Oswiadczam, ze zapali zawsze. Tak chodzily orginaly, niestety kosztem mocy. Tzw. wersje blokowane. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń/okolice

PostWysłany: Wto 5:50, 24 Mar 2009    Temat postu:

Hmm, z poziomem paliwa mi się przyfarciło, bo jak kupiłem nowy gazior, to nic nie przestawiałem i ładnie chodzi Smile Zapłon na 2mm przed GMP, wszystko odblokowane, wydech wsystko oryginalne. Moc podniosła się względem starego gaźnika(wg moich odczuć, oczywiście pomylić się mogę Wink )
Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin