Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 9:57, 21 Lis 2010 Temat postu: Dlaczego taki słaby V-Max |
|
|
Witam! Jak już naprawiłem sobie w Ogarze 200 licznik dziwiło mnie to, że z łaski wchodził na 60 ale to już musiałem nieźle zapierdzielać z wiatrem itd
Pomyślałem że coś z licznikiem zwalone i kolega Rometem 727 czy 717 mierzył mi V-Max. Wyszło coś około 58 km/h
Według mnie mało, nawet bardzo ponieważ mój Ogar jest w pełni odblokowany, filter powietrza i tłumik czyste, wszystko szczelnie poskładane, zębatka przednia 12z a tylna nie wiem ale chyba seryjna. Jest już dotarty na cylindrze 60 ccm i nie wiem dlaczego tak mały V-max. Myślałem że te 65 pojedzie a tu 58. Możecie mi powiedzieć co mam nie tak, co posprawdzać itd ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
arekd
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Nie 10:48, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Może jest coś słabo uszczelnione albo tarcie duże na łożyskach na kołach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawlo300
Wymiatacz

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Nie 11:24, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
jeżeli ogar wyciąga pełne obroty na 3 biegu to nie jest wina ogara tylko tego licznika........ nigdy dokładnie nie zmierzysz drugim pojazdem v-maxu swojego pojazdu myślę że te 10 km/ to jest przekłamanie licznika możesz się przekonać mierząc innym pojazdem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
doman30
Wymiatacz

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 11:58, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ogar wchodzi na maksymalne obroty oczywiście ale czy to może być wina nie ustawionego zapłonu? tzn zapłon teoretycznie ustawiony ale nie czujnikiem zegarowym... zimny odpala od kopa a ciepły to jak mu sie zachce.
Co do kół to obracają się lekko. Czy może to być wina tego że tylne koło jest lekko krzywe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arekd
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Nie 12:13, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Tylne koło to minimalna prędkość.
Zakup sobie licznik rowerowy i zobacz mniej więcej ile jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
doman30
Wymiatacz

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 12:34, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Miałem 2 zwykłe liczniki to pokazywały no tak do 60 - jeden od simsona drugi od stelli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mikioza
Wymiatacz

Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gomunice
|
Wysłany: Nie 12:38, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
A sprzegło ci sie czasem nie ślizga ? :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Nie 12:43, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Maxymalne obroty na 3 biegu to w Jawce 85km/h.
58 km/h to ok.6000RPM masz jeszcze 2500RPM do maxa
To jaki V-max zależy też od tego jak docierałeś silnik.
W docieraniu "rasowanych" 2T była zasada: "Wolno docierasz, wolno jeździsz, szybko docierasz, szybko jeździsz"
Przy docieraniu na niskich obrotach silnik się do nich przyzwyczaja i największą moc ma przy niskich partiach obrotów i dlatego nie ma siły przy wyższych prędkościach obrotowych silnika, jak docierasz go trochę "żwawiej" silnik reaguje lepiej na wyższych obrotach co poprawia przyspieszenie.
W moim przypadku Jawka najlepiej zbiera się w przedziale od 4 - 6k obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
doman30
Wymiatacz

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 12:47, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie silnik docierałem na początku delikatnie, chociaż pierwsze odpalenie to było 20 sekund wysokich obrotów bo zacięła się linka gazu Potem z 10-15 km dziadkowałem a potem waliłem w tube, oczywiście z rozsądkiem. Czyli silnik dotarty "żwawo". Może to być wina zapłonu (nieustawionego precyzyjnie) ??
Jak osiągnąć te maxymalne obroty silnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 12:49, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | Maxymalne obroty na 3 biegu to w Jawce 85km/h.
58 km/h to ok.6000RPM masz jeszcze 2500RPM do maxa |
Wszystko zależy od momentu obrotowego jakim generuje silnik oraz gdzie jest on najwyższy. Przy takich 60km/h już są jakieś opory powietrza i nie tylko, jawka ma silnik, w którym najwyższy moment jest przy 6500obr/min a później gwałtownie on spada. Dlatego ciężko jest na 3 dokręcić silnik do końca obrotów, jeśli moment słabnie, szczególnie, gdy w autora silniku zapłon jest za późny, co powoduje spadek momentu obrotowego w niższych partiach obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MagnuuM
Wymiatacz

Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Nie 12:59, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
ustaw ten zapłon porządnie i powinno byc git wszystko na to wskazuje bo jeżeli koła sie lekko obracają silnik dobrze dotarty to jedyne co to zapłon. Takie jest moje zdanie na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MagnuuM dnia Nie 13:00, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
doman30
Wymiatacz

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 13:24, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cholerka nie mam czujnika zegarowego... no trudno pokombinuję dzisiaj jeszcze z suwmiarką, a zapłon jak ustawić tzn dokłądnie ile mm przed GMP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MagnuuM
Wymiatacz

Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
doman30
Wymiatacz

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 17:34, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie. Pogrzebałem trochę przy motorku, zapłon nieco przyśpieszyłem i o dziwo chodzi i to wspaniale na przerwie na przerywaczu 0,4 mm ! A wcześniej już na 0,30 zaczynały się kłopoty. 0,40 ustawiłem bo tak było w książce o rometach i chciałem sprawdzić co to da Jutro jeszcze ustawię precyzyjnie wyprzedzenie, ale i tak czuć że szybciej idzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|