Dlaczego taki słaby V-Max
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 9:57, 21 Lis 2010    Temat postu: Dlaczego taki słaby V-Max

Witam! Jak już naprawiłem sobie w Ogarze 200 licznik dziwiło mnie to, że z łaski wchodził na 60 ale to już musiałem nieźle zapierdzielać z wiatrem itd
Pomyślałem że coś z licznikiem zwalone i kolega Rometem 727 czy 717 mierzył mi V-Max. Wyszło coś około 58 km/h
Według mnie mało, nawet bardzo ponieważ mój Ogar jest w pełni odblokowany, filter powietrza i tłumik czyste, wszystko szczelnie poskładane, zębatka przednia 12z a tylna nie wiem ale chyba seryjna. Jest już dotarty na cylindrze 60 ccm i nie wiem dlaczego tak mały V-max. Myślałem że te 65 pojedzie a tu 58. Możecie mi powiedzieć co mam nie tak, co posprawdzać itd ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Nie 10:48, 21 Lis 2010    Temat postu:

Może jest coś słabo uszczelnione albo tarcie duże na łożyskach na kołach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Nie 11:24, 21 Lis 2010    Temat postu:

jeżeli ogar wyciąga pełne obroty na 3 biegu to nie jest wina ogara tylko tego licznika........ nigdy dokładnie nie zmierzysz drugim pojazdem v-maxu swojego pojazdu myślę że te 10 km/ to jest przekłamanie licznika możesz się przekonać mierząc innym pojazdem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 11:58, 21 Lis 2010    Temat postu:

Ogar wchodzi na maksymalne obroty oczywiście ale czy to może być wina nie ustawionego zapłonu? tzn zapłon teoretycznie ustawiony ale nie czujnikiem zegarowym... zimny odpala od kopa a ciepły to jak mu sie zachce.
Co do kół to obracają się lekko. Czy może to być wina tego że tylne koło jest lekko krzywe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Nie 12:13, 21 Lis 2010    Temat postu:

Tylne koło to minimalna prędkość.
Zakup sobie licznik rowerowy i zobacz mniej więcej ile jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 12:34, 21 Lis 2010    Temat postu:

Miałem 2 zwykłe liczniki to pokazywały no tak do 60 - jeden od simsona drugi od stelli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikioza
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gomunice

PostWysłany: Nie 12:38, 21 Lis 2010    Temat postu:

A sprzegło ci sie czasem nie ślizga ? :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Nie 12:43, 21 Lis 2010    Temat postu:

Maxymalne obroty na 3 biegu to w Jawce 85km/h.
58 km/h to ok.6000RPM masz jeszcze 2500RPM do maxa Wink

To jaki V-max zależy też od tego jak docierałeś silnik.
W docieraniu "rasowanych" 2T była zasada: "Wolno docierasz, wolno jeździsz, szybko docierasz, szybko jeździsz"
Przy docieraniu na niskich obrotach silnik się do nich przyzwyczaja i największą moc ma przy niskich partiach obrotów i dlatego nie ma siły przy wyższych prędkościach obrotowych silnika, jak docierasz go trochę "żwawiej" Wink silnik reaguje lepiej na wyższych obrotach co poprawia przyspieszenie.
W moim przypadku Jawka najlepiej zbiera się w przedziale od 4 - 6k obrotów. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 12:47, 21 Lis 2010    Temat postu:

Właśnie silnik docierałem na początku delikatnie, chociaż pierwsze odpalenie to było 20 sekund wysokich obrotów bo zacięła się linka gazu Very Happy Potem z 10-15 km dziadkowałem a potem waliłem w tube, oczywiście z rozsądkiem. Czyli silnik dotarty "żwawo". Może to być wina zapłonu (nieustawionego precyzyjnie) ??
Jak osiągnąć te maxymalne obroty silnika ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 12:49, 21 Lis 2010    Temat postu:

jawek 50 napisał:
Maxymalne obroty na 3 biegu to w Jawce 85km/h.
58 km/h to ok.6000RPM masz jeszcze 2500RPM do maxa

Wszystko zależy od momentu obrotowego jakim generuje silnik oraz gdzie jest on najwyższy. Przy takich 60km/h już są jakieś opory powietrza i nie tylko, jawka ma silnik, w którym najwyższy moment jest przy 6500obr/min a później gwałtownie on spada. Dlatego ciężko jest na 3 dokręcić silnik do końca obrotów, jeśli moment słabnie, szczególnie, gdy w autora silniku zapłon jest za późny, co powoduje spadek momentu obrotowego w niższych partiach obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MagnuuM
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Nie 12:59, 21 Lis 2010    Temat postu:

ustaw ten zapłon porządnie i powinno byc git wszystko na to wskazuje bo jeżeli koła sie lekko obracają silnik dobrze dotarty to jedyne co to zapłon. Takie jest moje zdanie na ten temat Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MagnuuM dnia Nie 13:00, 21 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 13:24, 21 Lis 2010    Temat postu:

Cholerka nie mam czujnika zegarowego... no trudno pokombinuję dzisiaj jeszcze z suwmiarką, a zapłon jak ustawić tzn dokłądnie ile mm przed GMP

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MagnuuM
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Nie 13:44, 21 Lis 2010    Temat postu:

2mm nawet jest tutek jak to zrobić http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/ustawienie-zaplonu-jak-to-sie-robi,2765.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 14:20, 21 Lis 2010    Temat postu:

doman30 napisał:
Cholerka nie mam czujnika zegarowego..

http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/czujnik-ustawiania-zaplonu,14813.html Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 17:34, 21 Lis 2010    Temat postu:

Dzięki wielkie. Pogrzebałem trochę przy motorku, zapłon nieco przyśpieszyłem i o dziwo chodzi i to wspaniale na przerwie na przerywaczu 0,4 mm ! A wcześniej już na 0,30 zaczynały się kłopoty. 0,40 ustawiłem bo tak było w książce o rometach i chciałem sprawdzić co to da Smile Jutro jeszcze ustawię precyzyjnie wyprzedzenie, ale i tak czuć że szybciej idzie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin