Ustawienie zapłonu -Jak to się robi ??
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:42, 15 Lis 2007    Temat postu: Ustawienie zapłonu -Jak to się robi ??

Jak się ustawia zapłon ?? Dla jednych wielka udręka a dla drugich łatwizna. Ten temat jest zrobiony dla tych pierwszych Wink. Zanim będziesz chciał zrobić jakiś kolejny bezsensowany temat o ustawianiu zapłonu, wejdż tutaj Wink.
Otóż są 2 metody. Jedna jest bardziej skomplikowana, więc dla niewtajemniczonych będzie bardziej niezrozumiała. Więc podam tęłatwiejszą Wink.
Ustawienia zapłonu:
1. Wykręcamy świecę.
2. Bierzemy jakiś śrubokręt albo gwóżdz i wkładamy go w otówr po świecy.
3. Ustawiamy tłok w GMP (Górny Martwy Punkt; To wtedy kiedy tłok już dalej się nie posunie) i zaznaczamy sobie jakąś kreską np.: tam gdzie się zaczyna krawędż głowicy.
4. Następnie bierzemy miarkę lub suwmiarkę czym tak jest wygodniej i odmieramy 1.8-2.0 mm na tym gwożdziu lub śrubokręcie w stronę trzonka lub w przypadku gwożdzia- w to co się wali (główkę) [tak jakby od głowicy]. Zaznaczyć już to powinno się czymś wyrażniej. Można wziąść kawałek taśmy izolującej i zaznaczyć. Taki gwóżdz lub śrubokręt przyda nam się do ponownego ustawiania zapłonu.
5. I teraz bierzemy ten przedmiot i ustawiamy tak żeby ten zaznaczony punkt taśmą izolacyjną był przy krawędzi głowicy.
6. teraz zdejmujemy prawą klapę.
7. Luzujemy śrubki iskrownika.
8. Tak ruszamy zapłonem żeby paltynki otwierały się akurat w tym momencie.
9. Potem wszystko skręcamy.
10.Cieszymy się jazdą Wink.

Rysunek :
http://img230.imageshack.us/my.php?image=gmpoh4.png

Jakby ktoś nie wiedział to czytając od lewej jest:
1. "To wkładamy do cylindra"
2. 'GMP" -chodzi o to że tutaj zaznaczamy GMP
3. "2 mm przed GMP" -nie musi być to akurat 2 mm, można ustawić inną wartość ale z przedziału 1.8 -2.0 mm Wink.

Myślę że wszystko jest już jasne. Jakbyście mieli jakieś pytanie to walcie, ale sądze, że ten opis wszytko wyjaśnia Wink.

Wiem, że dla niektórych opis ten jest troszkę trudny w zrozumieniu, poniżej zamieszczam mój opis ustawiania zapłonu wzięty z jednego z postów. Pozdrawiam pks100
Cytat:
Najprościej ustawisz w taki sposób:

A. Co jest potrzebne:
-klucz do świec
-czujnik zegarowy z przystawką(lub gwóźdź, ołówek)
-suwmiarka(można się obejść, wystarczy porządna linijka)
-śrubokręt płaski(porządny i szeroki)
-szczelinomierz(lub blaszka 0,40mm i bibuła(0,05mm))
-ewentualnie nóż lub drobna piłka do metalu

B. Ustawianie platynek:

1. Wykręć świecę zapłonową za pomocą klucza i dokręć głowicę.
2. Wkręć w miejsce świecy czujnik zegarowy(lub wsadź ołówek, gwóźdź, suwmiarkę; polecam gwóźdź).
3. Za pomocą delikatnego stukania kopką ustaw tłok w GMP(Górne Martwe Położenie; po prostu jak najbliżej świecy zapłonowej).
4. Odczytaj wartość na czujniku zegarowym(lub zaznacz położenie na gwoździu - np. umieść go równolegle do ożebrowania cylindra i prostopadle do krawędzi głowicy a następnie zaznacz w miejscu styku krawędzi głowicy z gwoździem).
5. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4, aby sprawdzić czy pomiar(zaznaczenie) jest dokładny.
6. Odkręć za pomocą śrubokręta 3 śruby w prawym deklu silnika mocujące osłonę iskrownika.
7. Poluźnij śrubę mocującą kowadełko platynek(ten element nieruchomy; pamiętaj, że tłok jest w GMP!).
8. Wsuń między styki platynek blaszkę(dowolną luz z szczelinomierza) o grubości 0,40mm a następnie dociśnij młoteczek w kierunku krzywki a kowadełko do młoteczka jedną ręką.
9. W tej pozycji dokręć śrubę mocującą kowadełko, mocno z wyczuciem.
10. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4. i wsadź ponownie blszkę między styki, przy prawidłowej regulacji powinna wchodzić z lekkim oporem w innym przypadku powtórz pkt. 7 do 9.

C. Ustawianie zapłonu.

1. Silnik jest rozkręcony jak w przypadku B.
2. Odejmij od pomiaru na czujniku 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany) lub 1,70 - 2,00mm (silnik odblokowany)(w przypadku gwoździa za pomocą suwmiarki lub linijki odmierz i zaznacz drugą kreskę w kierunku tłoka w odległości 2,00mm od poprzedniej)
3. Za pomocą kopki i koła(silnik na biegu) ustaw tłok w takim położeniu jaki wychodzi z obliczeń w pkt. 2(w przypadku gwoździa krawędź głowicy ma się znaleźć ciut za kreską przed chwilą zaznaczoną(a pomiędzy nimi dwoma)). UWAGA! Tłok ustawiony jest poprawnie tylko wtedy kiedy zatrzyma się go w obliczonym położeniu w momencie, w którym porusza się w kierunku GMP a nie DMP!!(Dolny Martwy Punkt; masymalne położenie tłoka w kierunku silnika).
4. Odkręć śruby mocujące iskrownik(dwie; u góry i na dole).
5. Obracaj iskrownikiem w prawo lub lewo tak długo aż przerwa między stykami przerywacza wyniesie 0,05mm(mierząc szczelinomierzem lub wsadzając ciasno bibułę).
6. Mocno ale z wyczuciem dokręć śruby mocujące iskrownik.
7. Powtórz teraz bardzo dokładnie czynności B(pkt. 2-10) i C(pkt. 1-6).

D. Składanie

1. Dokręć porządnie jeszcze raz iskrownik i platynki.
2. Dokręć śruby mocujące osłonę iskrownika.
3. Dokręć świecę zapłonową za pomocą klucza(wyczyść ją i wyreguluj przerwę pomiędzy elektrodami, powinna wynosić jak w przypadku platynek 0,40mm)

KONIEC!

Proste co?! Metod jest mnóstwo, ta jest najprostsza i najbardziej skuteczna, mam nadzieję, że nie pisałem tego na marne... Prawidłowy punkt zapłonu idealny dla silnika ustawia się doświadczalnie, u mnie ok. 1,75mm, na oko ciut przed 2,00mm. Pozdrawiam


Post został pochwalony 31 razy

Ostatnio zmieniony przez mangus dnia Sob 14:48, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 20:14, 15 Lis 2007    Temat postu:

a jeśli ja bym miał ustawione np. 2,5 mm przed gmp albo 0,5 mm przed gmp to coś by się działo ??
czy w duzym stopniu odczuwałbym zmiany w pracy silnika? bo ja nie wiem wlasnie czy mam dobrze ustawiony zaplon, bo gdy tlok jest w gmp i chce ustawic przerwe to wkladam papierek pomiedzy platyny i jak dokrece srubke to on chodzi luzniutko a jak cofne troche wał (w przeciwnym kierunku do obrotów) to on wtedy jest ciasny... wogole nie wiem o co chodzi.. no ale zapala za 1wszym razem, trzyma jako tako wolne tyle ze jest złaby z deczka.. moze ktos wie o co chodzi??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:18, 15 Lis 2007    Temat postu:

No pomiędzy 2.5 a 0.5 jest ogromna różnica... 2.5 za wczesny a 0.5 jest za póżny Wink. Nie wkładaj tam żandego papierku tylko ustaw tak na 0.3 -0.4 mm platynki. Zrób moją metodą i zobacz czy będzie masz dobrze Wink.

PS.: Do modów: Moglibyście podkleić ten temat ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pią 5:20, 16 Lis 2007    Temat postu:

Mi się nie przyda, bo zapłon ustawiać umiem, newbiem się przyda Smile I pisze się "Tutorial", a nie "Tutotial"

Edit: A z tym rysunkiem to się nie popisałeś Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Sob 9:47, 17 Lis 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 7:07, 16 Lis 2007    Temat postu:

Do PanSzybciutki
Przy zbyt wczesnym zapłonie silnik bezie bardziej sie grzał i może wystąpić spalanie stukowe (w cylindrze panują wyższe ciśnienia. Jednak teoretycznie silnik będzie miał nieco większą moc.
Przy zbyt późnym zapłonie Silnik sie tak nie grzeje, ale jest słabszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 11:24, 16 Lis 2007    Temat postu:

Temat podklejony. Widzę, że system pochwał wychodzi na dobre Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 14:51, 16 Lis 2007    Temat postu:

mi sie ten sposób wydaje nie do końca dokładny, bo tłok ma taki pułkulisty kształt i ten gwóźdź nam moze raz tak wejsc a raz troche głębiej..
a jeszcze jedno pytanie mam jeśli mam za późny zapłon i chcę aby był trochę wcześniejszy to w którą stronę przekręcić iskrownik ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:37, 16 Lis 2007    Temat postu:

Sposób przetestowany wile razy... Miałem 3 motka z tego jedno mam cały czas i zawsze ustawiałem tak zapłon i było dobrze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 17:26, 18 Lis 2007    Temat postu:

a jak mam trochę za późny zapłon i chcę zrobić wcześniejszy to w którą stronę przekręcić iskrownikiem ?;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:49, 18 Lis 2007    Temat postu:

Przyspiesza się zapłon przekręcając iskrownikiem w lewo, a opużna w prawo Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
login342
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek

PostWysłany: Pon 14:32, 11 Lut 2008    Temat postu:

JA NIC NIEROZUMIEM. MAM SWOJĄ METODE IDE DO MECHANIKA I ROBI TO ZA 5 ZŁ Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pon 14:41, 11 Lut 2008    Temat postu:

Jednak lepiej samemu ustawić zapłon, 5 zł to już litr benzyny więcej, a do mechanik a musisz jeszcze pewnie prowadzić motor. Dziwię się, że nic nie rozumiesz, bo dla mnie to jest jasne i przejrzyste.

Aha i nie pisz dużymi literami, bo za to lecą ostrzeżenia (taka mała rada na początek).

Edit : Widzę, że znów można usuwać swoje posty w razie pomyłki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Pon 14:42, 11 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sowa5
Gość






PostWysłany: Śro 18:50, 18 Cze 2008    Temat postu:

a ja mam pytanko. ckoć co prawda siedze w motorkach okolo półtora roku to trochę wiem. umiem rozłożyć i złożyć silnik i takie rużne. po kupnie robiłem remont samemu bez żadnych książek tyle że od czsu do czasu zajżałem do internetu i udało mi się ustawić zapłon bez problemu przesuwając przerywacz w górę i wdół teraz robiłem tuning i rozkrę całem silnik składam i ustawiam zapłon i już od tygodnia się męczę i nie wiem co zrobić? Czy ma ktoś jakiś pomysł??
Powrót do góry
hary94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pieruszyce

PostWysłany: Śro 21:02, 18 Cze 2008    Temat postu:

ja siedzialem 2 tygodnie i ustawilem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Czw 6:51, 19 Cze 2008    Temat postu:

Najpierw sowa5 to ty posiedź nad słownikiem ortograficznym...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin