Ustawienie zapłonu -Jak to się robi ??
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Nie 8:50, 03 Maj 2009    Temat postu:

0,4 ma byc w GMP czyli jak platynki są całkowicie rozwarte. Jak się zaczynają otwierac to teoretycznie ma byc 0,05mm ale i tak tego dokładnie nie zmierzysz... Ustaw jakoś i potem patrz czy dobrze jeździ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Nie 11:02, 03 Maj 2009    Temat postu:

aha dzieki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk18
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:09, 20 Maj 2009    Temat postu:

Witam mam takie pytanie czy jak sciagne głowice to tez musi byc 2.0mm przed gpm?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 5:36, 21 Maj 2009    Temat postu:

A co ci da sciagniecie glowicy? Raczej pogorszy sprawe bo nie odmierzysz dobrze odleglosci od GMP, a tak suwmiarke wlozysz do glowicy pokrecisz walem i bedziesz wiedzial

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk18
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:55, 21 Maj 2009    Temat postu:

ale bedzie dokładniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sylwesterek777
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:48, 11 Cze 2009    Temat postu:

mangus
Napisz jaki jest ten 2-gi (trudniejszy) sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:56, 19 Cze 2009    Temat postu:

Sry ze odkopuje ale chce pomoc koledze wyzej.

Ten drugi sposob to chyba ten z bibulka? W instrukcjach od jawy on jest... Ale prawde mowiac do bani, ciezko go zrozumiec Smile

PS. Jest jeszcze 3 sposob tzw. "chlopski rozum" bez suwmiarki bibulki itd. Gdzies mialem opis ale zgubilem chyba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 11:05, 20 Cze 2009    Temat postu:

I. Poziom łatwy(szybko i skutecznie):

OPIS:

No to najprosciej jest ustawic pewne GMP, wsadzic gwozdzia i zaznaczyc kreske, ustwaic platynki na 0,4mm, na gwozdziu odmierzyc 2mm w przod i w srodku kreske(1mm), cofnac tlok o ok. 1,8mm(miedzy kreska druga a trzecia) i krecic iskrownikiem tak dlugo, az platynki beda rozwarte 0,05mm i bedzie wchodzila kartka papieru(gazetowa luzno). W taki sposob wystarczy srubokret, przygotowany gwozdz i i papier, wszystko zmiesci sie w chowku. Zamiast gwozdzia moze byc np. olowek(latwiej sie zaznacza). Oczywiscie zestaw jest pod jeden silnik(konkretny), na innej Jawce bedzie nie dokladny.

UWAGI:

Ustawienie GMP musi byc dokladne i warto sprawdzic je pare razy, tak samo jak ustawienie platynek. Wsadzany przedmiot w glowice musi byc zawsze w ten sam sposob ustawiony, najlepiej znalezc saobie jakis sposob i zapamietac, a kreski na przedmiocie powinny byc zaznaczone bardzo dokladnie. Warto bawic sie w korygowanie zaplonu i pozniej zaznaczenie najlepszego momentu na przedmiocie, aby zabezpieczyc sie na przszlosc.

KOMENTARZ:

Jezeli metodzie poswiecimy duzo uwagi na poczatku bedzie to procentowalo w przyszlosci. Metoda jest bardzo prosta, szybka i skuteczna. Mozemy nawet ustawiac zaplon po ciemku! Praktyka jednak mowi, ze najlepiej stosuje sie ja gdy silnik juz pali, kiedy zaplon jest calkowicie zle nastawiony metoda jest nieskuteczna. Chodzi tu o rozwarcie platynek, ktore zawsze powinno wynosic 0,4mm, a w tym wypadku moze wynosic np. 0,8mm. Najlpiej stosuje sie ja do lekkich korygacji, kiedy zmniejsza sie skutecznosc silnika i zaczyna byc cos nie tak, do tego ndaje sie idealnie.

II. Poziom normalny(dokladnie, jednak tylko z narzedziami):

OPIS:

Nalezy podlaczyc czujnik platynek(dioda lub zarowka) i ustawic GMP tloka. Nastepnie nalezy ustawic rozwartosc na 0,4mm i wkrecic mikromierz w miejsce swiecy. Krecic walem, az zarowka zgasnie. Zmierzyc miekromierzem lub czujnikiem zegarowym z przystawkom odleglosc tloka od GMP. W zaleznosci od wyprzedzenia krecic iskrownikiem w odpowiednia strone, ustawic platynki w GMP tloka na nowo i znow przeprowadzic pomiar. Decelowo ustawia sie na 1,75mm przed GMP. Na samym koncu wszystko dokladnie skrecic i znow dokonac ostatecznego pomiaru.

UWAGI:

W trakcie pracy czlowiek z malym dosiwadczeniem szybko sie zniechca. Niezaleznie ile bedziesz spedzal czasu nad ta metoda kazdorazowy pomiar dokonuj mozliwie jak najdokladniej, uwazaj aby nie przekrecic srub! Przyrzad mikromierza mozna wykonac z starej swiecy, usuwajac srodek i wsadzajac spilke, a nastepnie gwintujac ja o 0,1mm kazdy zwoj. Bedzie to tez prawidlowy pomiar, choc moga wystapic niedokladnosci do 0,3mm w zaleznosci od fachowosci robocizny. W celej metodzie w zaleznosci od doswiadczenia nalezy przyjac blad ok. 0,05mm w najlepszym wypadku. Najwaznieszje to nie zniechecaj sie!

KOMENTARZ:

Najbardziej naukowa metoda. Jest bardzo precyzyjna i pozwala scharakteryzowac silnik, jednak w praktyce okazuje sie, ze nie jest najlepsza. Czesto podczas pomiarow osoby niedoswiadczonej odczyty sa tak zle przeprowadzane, ze metoda numer I okazuje sie bardziej dokladna! Jezeli umiesz korzystac z takowych przyzadow i masz je pod reka(nie warto kupowac), dobrze jest takowy pomiar zrobic. Jezeli metode wykonuje osoba zdolna to metoda ta nie ma wad. Platynki sa ustawione dokladnie, a uzytkownik ma swiadomosc jak jego silnik jest ustwaiony i pamieta jak nalezy ustawic aby bylo dobrze.

III. Poziom trudny(z opsiu najlatwiejszy Wink)

OPIS:

Ta metode trudno opisac, gdyz stosuja ja zawodowcy, idealnie znajacy silnik i jego mozliwosci. Kiedy widzimy takiego fachowac dziwimy sie jak on to zrobil, jak szybko i bez niczego, a najdokladniej ze wszytskich. Metode mozna porownac do strojenia pianina. Fachowiec zawsze ma pod reka klucz do naciagania strun i nie stroi pianina idelnaie, gdyz kazde ma odchyly! Ale stroi je pod instrument, nie ma dwoch idnetycznie nastrojonych instrumentow! Tak samo tu, kazdy silnik jest inny i kazdy potrzebue niezaleznej regulacji. Co robi taki fachowiec, jak to wyglada? A no podchodzi do silnika z srubokretem i kluczem do swiec(ja dodatkowo z olowkiem). Odpala silnik. Ustawia tlok w GMP i platynki na ok. 0,4mm po wykreceniu swiecy. Jezeli silnik nie odplail na oko ustwia zaplon troszke powyzej 1mm(kiedys sprawdzilem to ustawia ok. 1,5mm). W taki sposob silnik odpala. Rozgrzewa na srednich obrotach i wsluchuje sie w prace. Potem to tylko patrzec! Wsadza olowek lub sam srubokret(silnik zgaszony) i obraca tlokiem obserwujac platynki. Na czuja ustawia zaplon. Skreca i ewentualnie koryguje. W zaleznosci od fachowca operacja trwa od 5 - 15min i zaplon jest ustawiony idealnie pod silnik. Jak koryguje to tylko 3 razy.

UWAGI:

Trudno cos powiedziec. Metody nie wykonuj, bo nie ma to sensu, musisz sie naprawde znac, aby zrobic cos takiego. Wiekszosc mechanikow, znaznacza jeszcze kreski na iskrowniku i karterze aby uzytkownik wiedzial jak powinno byc, dodatkowo czesto mierzy rozwartosc platynek, aby uzytrkownik mogl je sobie ustawic.

KOMENTARZ:

Fajnie to wyglada, klucz, srubokret, mazak, szczalinomierz i rozum a umiesz wszystko. Metody jednak nie warto sie uczyc, bo trezba przynajmniej ok. 8lat kontaktu z maszyna, dzien w dzien, aby zrozumiec o co tu chodzi. Na wlasnym przykladzie wiem, ze nie ma nic lepszego dla silnika niz to. Niektorym moze sie to wydawac nieprawdopodobne, ale tak jest. To nie jest super nowoczesna technologia, gdzie poprostu ustawia sie zaplon do 0,01mm wedlug ksiazki i jest ok. Tutaj kazdy silnik jest inwidualny.

Mysle, ze to rozwieje pare teorii. Oczywiscie jest wiecej sposob, ale te sa najpowrzechniej spotykane, sposoby pomiaru tez sa rozne. Ale wszystkie maja jeden cel, aby silnik jezdzil jak najlepiej. Za czasem doszlem jednak do wniosku, ze najlepszy silnik, to zablokowany silnik. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sylwesterek777
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:40, 26 Cze 2009    Temat postu:

Ej ale jak ja prubuje pzrzesuwać zapłon to z tym iskrownikiem(ta paczka co trzyma te bajery)->(niewiem czy tak to się nazywa) przesuwa się magneto no i oraz wał. Jak przeblokować to żeby się nie obracał?

Aaaa... iskra się wytwarza kiedy styki są zwarte czy zamknięte?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sylwesterek777 dnia Pią 6:47, 26 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 7:53, 26 Cze 2009    Temat postu:

sylwesterek777 napisał:
Ej ale jak ja prubuje pzrzesuwać zapłon to z tym iskrownikiem(ta paczka co trzyma te bajery)->(niewiem czy tak to się nazywa) przesuwa się magneto no i oraz wał. Jak przeblokować to żeby się nie obracał?

Aaaa... iskra się wytwarza kiedy styki są zwarte czy zamknięte?


A moze poprostu... hmmm.... wrzucic bieg?! Codo iskry mozna przyjac, ze w momencie otwierania platynek. Ja propronuje zamknac temat, bo chyba jest juz dosc wyczerpany. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin