zal mi go... ;/
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arrrtur
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 15:32, 17 Sty 2009    Temat postu: zal mi go... ;/

to juz jest cyrk Neutral to tak odpalam za pierwszym razem chodzi idealnie 3 min a potem buuu i zgasl ;/ z kolanka kapie olej czy jakies gowno i juz nie umie go odpalic Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Sob 15:38, 17 Sty 2009    Temat postu:

Kolego chcial bym ci pomoc ale nie wiem czy dobrze powiem ale jesli chodzi ok 3 min i gasnie to moze benzyna nie dochodzic... albo juz jej nie masz xD. Co do tego oleju to niemozliwe raczej. Najpredzej to niewypalona bezyna. A moze cos ze swieca???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arrrtur
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 15:42, 17 Sty 2009    Temat postu:

benzyna jest i swieca troche czarna ;|

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chomik
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hajnówka

PostWysłany: Sob 16:09, 17 Sty 2009    Temat postu:

sprawdź czy gaźnik się poci (czy leje się z niego paliwo) może zalewa silnik? przeczyść i ustaw gaźnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Sob 16:17, 17 Sty 2009    Temat postu:

moze mu benzyny nie przepalac i dlatego kapie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marek123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Winda koło Kętrzyna

PostWysłany: Sob 17:34, 17 Sty 2009    Temat postu:

świeca powinna być brązowa,a jest czarna czyli musisz wyregulować gaźnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Sob 18:32, 17 Sty 2009    Temat postu:

kondensator na sto procent albo simerig ci padł ciągnie olej ze skrzyni nieprzepala go i wylatuje kolankiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Sob 18:42, 17 Sty 2009    Temat postu:

to nie jest na 100% kondensator to widocznie musi być simering Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czesio
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Sob 18:44, 17 Sty 2009    Temat postu:

na sam początek widać ewidentne zalewanie dobre wyregulowanie gazinika a potem zastanawianie sie nad kondensatroem i simeringami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 18:45, 17 Sty 2009    Temat postu:

przemo napisał:
Kolego chcial bym ci pomoc ale nie wiem czy dobrze powiem ale jesli chodzi ok 3 min i gasnie to moze benzyna nie dochodzic... albo juz jej nie masz xD. Co do tego oleju to niemozliwe raczej. Najpredzej to niewypalona bezyna. A moze cos ze swieca???


Powtarzam:
Cytat:
Co do tego oleju to niemozliwe raczej.


Poczytaj sobie zasade dzialania silnika dwusuwowego lub raczej bardziej uwazaj na lekcjach techniki, ewentualnie przypomnij sobie szkolny material. Uciekajaca mieszanka jest jedna z wieluwad tego silnia, poprostu razem z spalinami ucieka czesc mieszanki i tu pojawia sie zadanie tlumika. Powinien byc zrobiony on tak, ze czesc spalin odbija sie w druga strone i doslownie wpycha uciekajaca mieszanke z powrotem. Dlatego nie ma sensu wyciaganie bebechow czy rozwiercanie tego podzespolu. Tlumiki sportowe sa o tyle sprytne, iz sa puste a i tak odbijaja czesc spalin. W orginale jest przegroda(nie dlawik) a np. w simsonie stozek(bardziej optymalne rozwiazanie). Nie tlumaczy to jednak do konca kapania. Oznacza to brak szczelnosci lub niedokrecenie ktoregos z elementow(wychodzi na to samo), to na pewno. A dlaczego to jest czarne? Po pierwsze dlatego, ze w tlumiku jest osadzony nagar, ktory jest koloru czarnego i lubi brudzic. Po drugie tak wlasciwie jest to sam niewypalony olej przez swiece. Po trzecie olej ten mieszanky jest ze spalinami i nowa mieszanka. NIech autor sprawdzi kolor swiecy, pewnie jest czarna jak smola. Nalezy ja wyczyscic lub lepiej kupic nowa, bardziej ciepla. Najtaniej F70 lub odpowiednik. Dalej, jak odpali, nalezy od razu wyregulowac gaznik(http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/regulacja-i-czyszczenie-gaznika,2770.html). No i lac mniej oleju do paliwa... Ogolnie sprawa tego Ogara mnie meczy. Polecam Ci przeczytac ksiazke "Motorowery Romet - obsluga i naprawa". Tania mila i prosta lektura, ktora na pewno Ci pomoze zrozumiec ta maszyne. Jak bedziesz czytal tylko na temat silnika 223 wyjdzie Ci moze jakies 20 stron a jest to na prawde bardzo duzo i mozesz zrobic po tym prawie wszystko. Zycze Ci sukcesow i szybkiej diagnozy przyczyny. Po 3min chodzenia moze tylko swiece zalac... Pozdrawiam

P.S. Tak to moze byc rownierz simmering ale w to watpie. Zwykle objawia sie to wiekszym kopceniem przy wyzszych temperaturach, chyba, ze calkowicie wylecial. Nigdy nie zaszkodzi ewentualnie sprawdzic. A iskra jest?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Sob 18:47, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Wto 16:58, 20 Sty 2009    Temat postu:

A może przyczyną tego że po 3 min gaśnie jest to że masz kranik zapchany. Jak pompujesz paliwo do gaźnika to jeszcze jakoś ciągnie , a jak nie pompujesz to wypala
to co napompowane w gaźniku i gaśnie. Arrow Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maniek2000 dnia Wto 16:59, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 19:44, 20 Sty 2009    Temat postu:

maniek2000 napisał:
A może przyczyną tego że po 3 min gaśnie jest to że masz kranik zapchany. Jak pompujesz paliwo do gaźnika to jeszcze jakoś ciągnie , a jak nie pompujesz to wypala
to co napompowane w gaźniku i gaśnie. Arrow Idea


Chyba raczej nie... tzw. pomka paliwa to nie jest jakas zwykla pompa, jak np. powietrza. Jej dzialanie nie polega na "wsysaniu, pociaganiu" cieczy jakby picie napoju przez slomke. Naciskajac pompke obnizasz plywak, wtedy otwiera sie zaworek iglicowy i paliwo poprzez odpowiednie, stworzone cisnienie wyplywa przez rozpylacz i pod wplywem grawitacji czesciowo wplywa do cylindra a czesciowo pozostaje w gardzieli gaznika. Dlatego bardziej skuteczne sa szybkie nacisniecia niz trzymanie. Wytworzone cisnienie przez cisnienie hydrostatyczne cieczy jest tak duze, ze paliwo jest doslownie wszrzykniete do gardzieli i lepiej osadzone na sciankach gardzieli za to mniej wplywa do cylindra. Teraz podczas rozruchu do powietrza analogicznie wprowadzana jest wieksza ilosc paliwa niz powietrza, mieszanka zostaje wzbogacona. Tak dziala ssanie. Zimny silnik potrzebuje wiekszej ilosci paliwa, dlatego powinno sie odpalac silnik bez manetki lub z przekrecona do polowy aby nabral odpowiednich obrotow i tak trzymac az do rozgrzania silnika. Teraz analizujac twoje slowa. Jezeli by mial zapchany kranik paliwo by nie lecialo wogle, nacisniecie pompki powoduje splywanie paliwa a nie jego zasysanie do komory plywaka. Pomoc by mogly tylko energiczne kopniecie, wtedy cylinder zasysa mieszanke i moglby jakis element odetkac. Ale nawet jakby to zrobil syf utknalby w jakim kolwiek zwezeniu gaznika a troche ich jest. Np. zaworek iglicowy, dysze. Choc jest to jakas teoria. Rzeczywiscie jezeli nagle gaznie moze to byc wina niedochadzacego paliwa. Bardziej jednak obstawialbym simmering. Silnik sie nagrzewa i olej zostaje rozproszony pod deklem. Nieszczelny simmering przepuszcza olej do skrzyni korbowej gdzie miesza sie z swerzamiesznka. Swieca niedpala naddatku oleju i wykoncu olej ja zalewa. Iskra zanika i silnik automatycznie gasnie. Niedopalony olej pozostaje w tlumiku. Jest to charakterystyczny objaw dla simmeringu od strony sprzegla. Gdy silnik sie nagrzewa gasnie lub traci efektywnosc a dym staje sie bardziej siwy. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arrrtur
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 17:52, 21 Sty 2009    Temat postu:

ej gdzie jest simmering i ile kosztuje nowy i czy trudno sie wymienia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czesio
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Śro 17:57, 21 Sty 2009    Temat postu:

o lol simeringi masz na wale od strony sprzegła za ta małą zembateczką a od strony zaplonu za zapłonem i na zembatce zdawczej koszt simeringa to okolo 3zł na wal a na wałek zdawczy okolo 4,5zł u mnie tyle kosztuje simeringi mozesz dostać na allegro albow sklepie z cześciami od komarów jak zakladasz simering polecam posmarwać smarem albo olejem a co poszegł ci simering?????

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czesio dnia Śro 17:59, 21 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arrrtur
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 18:11, 21 Sty 2009    Temat postu:

tak tu pisze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin