Regulacja i czyszczenie gaźnika
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:20, 16 Lis 2007    Temat postu: Regulacja i czyszczenie gaźnika

Post zmieniam ja motórzysta , wiem że nie powinienem ale chce dorzucić zdjęcia na prośbę jednego z użytkowników .


Chcialbym przedstawic Wam mojego tutoriala nt. ustawiania i czyszczenia gaznika tak zeby nie ciekl, ale tez zeby wycisnac z niego ile fabryka dala Wink Napisalem go jakis czas temu a tera publikuje

Exclamation Po pierwsze nalezy ustawic poziom paliwa w komorze plywakowej. Aby sie do niej dostac, musisz odkrecic takie dwie srubki, ktore sa od gory. Jak stoisz okrakiem nad motorkiem, to sa one po prawej stronie gaznika (do dekla ktory masz odkrecic wchodzi wezyk z paliwem)
[link widoczny dla zalogowanych]


Arrow teraz odczepiasz wezyk od dekla (oczywiscie na zakreconym kranie) i przedmuchujesz ta rurke, na ktora nachodzi wezyk. Jest to bardzo wazne, poniewaz droznosc tego elementu powoduje, ze paliwo sie nie wylewa itp.
[link widoczny dla zalogowanych]
Arrow w tej czesci masz jeszcze taka blaszke. Jesli wylewalo ci sie paliwo, to musisz blaszke przygiac do dolu. Jesli z kolei motor nie rozwijal pelnej mocy, mial obroty jak glupi, to nalezy ta blaszke dogiac leciutko do gory Exclamation pamietaj, ze ten "zloty srodek" (pomiedzy wylewaniem sie a pelna moca) latwo przeoczyc, wiec stopniowo przyginaj/odginaj ta blaszke Exclamation
[link widoczny dla zalogowanych]
Exclamation Nastepnym waznym elementem jest plywak. To taki zloty walec, ktory znajduje sie w komorze. Sprawdz czy nie przecieka, zanurzajac go w wodzie. Jesli regulacja blaszka nie przyniasla rezultatu, to odegnij taki kolnierzyk, ktory znajduje sie z jednej strony plywaka. Kolnierz do gory-mniej paliwa, kolnierz do dolu-wiecej paliwa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Exclamation Teraz zdejmij filtr powietrza. To taka czarna rura, ktora zakresla luk i chowa sie pod takim "daszkiem" gdzie znajduje sie filtr (inaczej zwany tlumikiem szmerow ssania). Chyba ze masz stozek, no to wtedy go tez po prostu zdejmij.
Arrow Teraz zajrzyj w ten otwor, ktory ci sie ukazal. Patrz w niego, jednoczesnie pokrecajac gazem. Takie szare, walcowate "cos" to przepustnica. Z przepustnicy wychodzi iglica, taka zlota igielka, ktora chowa sie w dziurce na dole. Te czesci steruja bogactwem mieszanki, czyli mieszaniny benzyny z powietrzem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Arrow Aby dostac sie do iglicy i przepustnicy, odkrec nakretke, ktora jest na samej gorze gaznika. Wyglada prawie tak samo jak zwykla nakretka na butelce. Latwo poznasz, bo z niej wychodzi linka, ktora nastepnie idzie do raczki gazu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Arrow Gdy juz odkrecisz, spojrz od dolu na przepustnice. Zobaczysz tak:
1. Iglice
2. Dwie dziurki, ktore sa polaczone zwezeniem. Twoim zadaniem jest:
a)Przycisnac przepustnice do nakretki, aby "lepek" linki, ktora siedzi w jednej z dziurek, wylazl do gory.
[link widoczny dla zalogowanych]
b)Nastepnie palcem lub ruchem przepustnicy spowoduj, aby lepek przeszedl do drugiej dziurki. Potem juz latwo pojdzie.
Exclamation Bedziesz mial nast. czesci:
a) przepustnice
b) nakretke
c) sprezyne
d) iglice z taka blaszka
[link widoczny dla zalogowanych]
Arrow Skoncentrujemy sie na iglicy z jej blaszka. Iglica ma 4 rowki. Sprawdz, na ktorym rowku iglica aktualnie sie znajduje. W ksiazce do rometow jest napisane, ze w okresie docierania iglica ma byc na 1 rowku od dolu, a normalnie jeden rowek wyzej. Im na wyzszy dasz rowek, tym mniej benzyny dostanie sie do mieszanki, nastepnie do cylindra. Pokaze to na matematyczno, uzywajac znaku wiekszosci (powietrze>benzyna, czyli mieszanka uboga). Im na nizszy dasz rowek, tym wiecej paliwa (powietrze<benzyna, czyli mieszanka bogata)
Exclamation To by bylo na tyle, jesli chodzi o przepustnice. Teraz jeszcze trza to do kupy zlozyc.
a)upewnij sie, ze linka jest jak najbardziej wysunieta z pancerza
b)naloz nakretke
c)naloz sprezyne
d1)do przepustnicy wsadz iglice razem z jej blaszka
d2)wykonaj to samo co przy wyjmowaniu linki z tych dziurek, tyle ze na odwrot.
Exclamation Teraz czas na dysze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dysze to takie jakby srubki, z dziurka na koncu. Zobaczysz je, od lewej strony gaznika, siedzac na mopliku. Posrodku bedzie srebrna srubka, a obok dwie zlote.Te zlote to dysze. Nic sie nie nimi nie reguluje (Tylko wykrec je i przedmuchaj. Pamietaj, aby nie grzebac w nich zdnym drutem). Maja byc wkrecone do konca (nie na chama). Ta srebrna powinna miec na sobie sprezynke. Ta srubka jest zwana srubka wolnych obrotow. Jesli motorek gasnie ci gdy nie dodajesz gazu, to ona jest za to odpowiedzialna (zakladajac, ze masz ustawiony dobrze zaplon). Aby wyregulowac wolne obroty zrob tak:
Arrow Rozgrzej dobrze silnik
Arrow Wkrec ta dysze do konca
Arrow Powolutku ja wykrecac, az silnik zacznie elegancko, miarowo cykac na niskich obrotach.

Co do czyszczenia gaznika, to musisz go odkrecic od krucca (to, na czym trzyma sie gaznik i prowadzi do cylindra).
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozmontowywujesz go na czesci pierwsze i gotujesz w wodzie z dodatkiem octu. PAMIETAJ Exclamation NIE UZYWAJ KRETA ANI INNYCH UDRANIACZY RUR, PONIEWAZ GAZNIK JEST Z ALUMINIUM, A KRET DZIALA NA NIE SZKODLIWIE Exclamation

To by bylo na tyle, w razie pytan pisac Wink Smile

Napiszę jeszcze coś od siebie : ) Jeżeli chodzi o ustawianie poziomu paliwa w komorze pływakowej należy blaszkę odginać bardzo delikatnie, wręcz nie widocznie dla oczu. Z technicznego punktu widzenia, poziom paliwa w komorze pływakowej jest prawidłowy wtedy, gdy paliwo dochodzi do 1mm pod górną krawędzią rozpylacza(tam gdzie wchodzi igła). Pozdrawiam pks100


Post został pochwalony 30 razy

Ostatnio zmieniony przez Johnny Moped dnia Śro 18:16, 21 Lis 2007, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
djszpileczka
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 19:44, 16 Lis 2007    Temat postu:

super tylko ja to wiem moze inni nie ale chyba obsłuba gażnika jest podstawom ekspoloatacii nieliczac dolewania paliwa motoroweru taksze niewiem jak, można tego niewiedzieć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:23, 16 Lis 2007    Temat postu:

djszpileczka, przeca to jest dla nowych uzytkownikow, ktorzy nie mieli byc moze wczesniej stycznosci z motorkami. Ja na poczatku tez nie "kminilem o co kaman" Smile i wlasnie nie bylo takiego tuta. Teraz nastepni beda bardziej rozgarnieci przynajmniej w tej kwestii. Jesli od new userow pojawi sie info, ze trza zdjec, to dodam zdjecia. Mam tera aparat to ni ma problemu a i tak gaznior sie przyda przeczyscic. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lepper92
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE-OSTROPA

PostWysłany: Sob 13:08, 17 Lis 2007    Temat postu:

Ja akurat umiem wyregulować gaźnik, ale myślę że komuś się to pewnie przyda i już niebedzie pisać na forum "jak wyregulować gaźnik" Smile Dam ci pochwałę za tego posta Laughing

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:25, 17 Lis 2007    Temat postu:

Dziekuje za pochwale Smile trza moda poprosic by sie zastanowil nad podklejeniem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:31, 17 Lis 2007    Temat postu:

Już napisałęm temat do administarora żeby zróbił nowy dział o totorialach Wink. Mógłbyś zmienić tytuł na: "[Tutorial] Regulacja i czyszczenie gażnika" ?? Tak lepiej brzmi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:46, 17 Lis 2007    Temat postu:

W sumie racja, juz zmieniam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 12:05, 21 Lis 2007    Temat postu:

Świetna robota Wink , ale...
Cytat:
Teraz czas na dysze. Dysze to takie jakby srubki, z dziurka na koncu. Zobaczysz je, od lewej strony gaznika, siedzac na mopliku. Posrodku bedzie dysza srebrna, a obok dwie zlote. Tymi zlotymi nic sie nie reguluje (Tylko wykrec je i przedmuchaj. Pamietaj, aby nie grzebac w nich zdnym drutem). Maja byc wkrecone do konca (nie na chama). Ta srebrna powinna miec na sobie sprezynke. Ta dysza jest zwana dysza wolnych obrotow. Jesli motorek gasnie ci gdy nie dodajesz gazu, to ona jest za to odpowiedzialna (zakladajac, ze masz ustawiony dobrze zaplon). Aby wyregulowac wolne obroty zrob tak:
Rozgrzej dobrze silnik
Wkrec ta dysze do konca
Powolutku ja wykrecac, az silnik zacznie elegancko, miarowo cykac na niskich obrotach.

Nie zgadzam się z tym, że ta srebrna śrubka pośrodku, między złotymi (dyszami) jest dyszą Exclamation To jest jedynie śrubka zakończona stożkowo, aby podnosiła przepustnicę. Nie jest ona zwana dyszą wolnych obrotów (bo w ogóle to nie jest dysza), bo dyszą wolnych obrotów jest ta prawdziwa dysza tylko ta krótka, a długa to dysza główna (ale dużo powtórzeń Razz ) Pozdrawiam Jawkowicz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:17, 21 Lis 2007    Temat postu:

Dziekuje za sugestie, kazde mile widziane Razz juz poprawilem, w sumie racja Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Danek
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 19:07, 29 Kwi 2008    Temat postu:

Opis bardzo dobry:PP, próbowałem czyścić gaźnik właśnie tym spospbem, czyli woda z octem. NIE POLECAM gotowac tego w domu:PP Smr*d jak 150:P

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:27, 29 Kwi 2008    Temat postu:

Panie...z archeologia to nie na to forum...patrz na date posta powyzej Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zakopywacz
Gość






PostWysłany: Wto 11:25, 24 Cze 2008    Temat postu:

opis niedobry i niejasny dla początkujacych uzytkownikow :roll: zbyt duzo zrwotow typu "taka śrubka" albo "taka blaszka" w przpadku SPINKI OD IGLICY.
Powrót do góry
creative
Gość






PostWysłany: Wto 19:10, 24 Cze 2008    Temat postu:

dobrze by było jak by ktoś zmierzył suwmiarką odstęp miedzy blaszką a dekielkiem gażnika(na zamkniętym zaworku) na dobrze doregulowanym gażniku to mniej więcej by my wiedzieli ile to ma być
Powrót do góry
bloodbro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Pią 9:28, 11 Lip 2008    Temat postu:

ja z tego nic nie czaje.... Neutral prosiłbym o jakieś foto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 11:52, 11 Lip 2008    Temat postu:

Edytował post dołączając zdjęcia . Pomogłem ?

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin