Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
rozpoławianie silnika - problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelk
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Solarnia

PostWysłany: Wto 19:11, 03 Maj 2011    Temat postu: rozpoławianie silnika - problem

Hey jestem w trakcie rozpoławiania silnika no i tu jest problem gdy już wszystko jest poodkręcane to zabieram sie do rozpoławiania .Rozpooławiam ten silnik no i kartery odejdą ino od siebie z 5 - 6 cm no i dalej nie chcą schodzić od strony wału nie wiem może wał krzywo wsadzony abo co.Prosze o rady .Z GÓRY DZIĘKI.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawelk dnia Czw 19:56, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworznik
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Siemidarżno

PostWysłany: Wto 19:37, 03 Maj 2011    Temat postu:

Ciasno siedzą na wale łożyska, musisz podnieść kartery i stukać lekko po wale tylko tak żeby nie uszkodzić go i zejdzie napewno.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 20:04, 03 Maj 2011    Temat postu:

I nie wolno zapomnieć o wybiciu tulejek ustalających! Ale to już oczywiście zrobiłeś? <ironia>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 20:05, 03 Maj 2011    Temat postu:

do rozpoławiania używamy ściągaczy, wszystko rozkłada się bez problemu po wybiciu tulejek centrujących i zdemontowaniu całego osprzętu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 20:23, 03 Maj 2011    Temat postu:

A ściągacz to nawet ja dorobiłem z kawała porządnej blachy! Dzieki czeskiej stronie. Nie wpadł bym na to xD Rzeczywiście pięknie się ściąga za jego pomocą. - tak- ale powiedzmy sobie szczerze, ze przecietny user jawki nie ma takiego.
Jest taka sprawa, że jak rozbieramy już wypracowany silnik to wszystko się ładnie ściąga nawet rękami! Jeśli jednak nie, musimy sobie poradzić. Czym sciągałeś zębatkę? Ściągaczem do łożysk 2 ramiennym? Ok więc użyj go umiejętnie tj nie zepsuj krawędzi karterów; rozpołów ten silnik tym sciągaczem opierając go o wał i kartery. Niby się mogą pokrzywić, ale to nie jest akurat takie mocno ważne. Powtarzam UMIEJĘTNIE, troche podciągnij ściągacz, puknij młotkiem lekko i vice versa ... Wtedy nie pokrzywisz aż tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 22:14, 03 Maj 2011    Temat postu:

Przeciętny user nie powinien rozpoławiać silnika, jeśli rozpoławia to musi być przygotowany merytorycznie i technicznie, czyli musi znać podstawy mechaniki a przy okazji powinien umieć zrobić sobie taki ściągacz z blachy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 8:27, 04 Maj 2011    Temat postu:

No też fakt. Trzeba się do tego przygotować pożądnie. Albo dać silnik komuś kto się na tym zna Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelk
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Solarnia

PostWysłany: Sob 20:00, 07 Maj 2011    Temat postu:

sorry.że tak długo nie odpowiadam ale nie miałem czasu jeśli chodzi o silnik to jest już rozpołowiony ale mam jeszcze dwa pytania
1)jak zdjąć tą zębatkę zdawczą z wału czy do tego jest potrzebny ściągacz
2)co mam zrobić żeby starter dobrze mi odbijał bo teraz nie wiem jak mam ustawić półksiężyc w silniku najlepiej by było żeby był jakiś schemat albo zdjęcie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawelk dnia Sob 20:03, 07 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 7:11, 08 Maj 2011    Temat postu:

Zębatkę ściągasz ściągaczem dwuramiennym. A kopkę przed skręceniem karterów naciągasz w kierunku, w którym ją kopiesz tak jak ma być w pozycji wyjściowej- czyli ma "stać" do góry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelk
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Solarnia

PostWysłany: Nie 13:19, 08 Maj 2011    Temat postu:

ale spręzyne musze mieć założoną już na kopku czy nie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworznik
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Siemidarżno

PostWysłany: Nie 18:23, 08 Maj 2011    Temat postu:

No musisz mieć założoną i naciągniętą jak kolega Adrianek napisał.Bez tego kopka nie będzie działała prawidłowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 18:32, 08 Maj 2011    Temat postu:

Oczywiście, że musi być założona. Chyba, że posiadasz jakąś moc i włożysz ją po zkręceniu silnika ;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelk
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Solarnia

PostWysłany: Pon 19:21, 09 Maj 2011    Temat postu:

problem już rozwiązany po prostu krzywo był wsadzony iskrownik i tarł o ten magnez ale mam pytanko jaka powinna być przerwa między kowadełkiem a młoteczkiem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawelk dnia Sob 19:48, 14 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin