Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Remont

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Śro 18:09, 07 Gru 2011    Temat postu: Remont

Witam,
Chciałbym zrobić remont jawki ale jestem jeszcze w tym niedoświatczony więc mam takie pytanka
1. Który wał jest lepszy z łożyskiem igiełkowym czy zwykłym na korbowodzie
2. Czy łożyska firmy polskiej CX są dobre (jeśli nie to jakie inne i ile mogą kosztować)
3. Jak odłączyć instalacje elektryczną z iskrownika.
4. Co sądzicie o cylindrze 60 (one mają pojemność 55ccm3)
5. Czy warto splanować głowicę (wrazie co to po splanowaniu można zakładać czy trzeba ją dotrzeć czymś prze założeniem)
6.Ile trzeba będzie spray-ów po 400ml aby pomalować rame i błotniki, czy gdy się maluje chromam np. tłumnik to trzeba postępować tak jak przy malowaniu ramy
7. Jak rozebrać przedni wachacz (jak wyjąś tą część umalowaną chromem z ramy) i tylny amortyzator, czy można potem zlać to olejem LUX czy jakiś inny (ile wlać w mililitrach)
I to by było natyle a pozatym czy bardzo trudno będzie rozebrać silnik, rame i to wszystko zrobić zeby było dobrze? Czy warto kupywać taki zestaw http://moto.allegro.pl/wal-cylinder-lozyska-kpl-jawa-jawka-romet-ogar-200-i1956706686.html czy te części są dobre? Ile kilometrów mogę zrobić do czasu aż sie zacznie psuć (luzy na korbowożesie, rozleciane łożyska itp.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Śro 18:25, 07 Gru 2011    Temat postu:

1. Ja mam z łożyskiem igiełkowym i na razie chodzi bez zarzutów.
2. Polecam łożyska FAG z luzem c3 na cały silnik. Uwierz, że lepiej wydać teraz po parę złotych więcej niż rozbierać silnik co sezon albo i wcześniej. cena: 6303 c3 (są dwa)-18 zł/szt, 6202 (jedno)- 20 zł/szt, 6202 - 15 zł/szt. Podaję ceny orientacyjne (tyle mniej więcej kosztują w hurtowni gdzie się zaopatruję,ale na dzień dzisiejszy nie znam cen dokładnych
3.Z iskrownika? Odpinasz jeden kabel od przerywacza i drugi od cewek świetlnych (najlepiej zaznacz sobie taśmą np ten od platynek (przerywacza) żebyś wiedział, który jest który).
4. Zależy na jaki trafisz, niektóre są dobre, niektóre lipne. Lepiej dobrać jakiś lepszy tłok i zrobić szlif czeskiego cyla (ok 50 zł za szlif no a tłok to jak ten "polski" chyba 15 zł z pierścieniami-w sklepie)
5. Głowicy nie trzeba niczym docierać, można wypolerować komorę spalania na lustro. Pamiętaj żeby nie przesadzić z planowaniem bo tłok będzie uderzał w głowicę. Ta forma "tuningu" również bardzo drastycznie wpływa na zużycie silnika i tu właśnie polecałbym użycie firmowych łożysk (patrz punkt 2)
6. Tego to Ci nie powiem.. ale ze 2.. jak już sprayem to i bezbarwny daj na nie bo wyblakną.
7. W jawce chyba oleju nie ma w przednim zawieszeniu,ale mogę się mylić. Musisz odkręcić dwie śruby m8 w półce. Wtedy powinieneś (kręcąc "tym chromowanym") je normalnie odkręcić.

Silnik nie jest jakoś bardzo skomplikowany, na dodatek jest wiele poradników na forum (nawet filmik jak złożyć skrzynię). Rób to tylko starannie i powoli, uzywaj ściągaczy...
Ten zestaw według mnie trochę lipa, napewno łożyska do d*py a i cyl z tłokiem też najlepsze nie będą. A ilość przebytych km zależy od tego jak będziesz docierał silnik itp..

I powtarzam, że ceny łożysk nie są aktualne i dokładne tylko orientacyjne!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Śro 18:27, 07 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 18:38, 07 Gru 2011    Temat postu:

wejdź na mojego chomika (moskit122, albo gdziekolwiek indziej) ściągnij instrukcję obsługi i napraw np od WFM Osa i przeczytaj, zapoznaj się z tematami na forum odnośnie remontów, zanim cokolwiek zrobisz a nie będziesz pewny lepiej zapytaj i przygotuj się na wydatek kilkuset zł jeśli chcesz żeby było dobrze zrobione,
ad.1. nie zwykłym tylko ślizgowym, lepszy jest wał oryginalny, nawet regenerowany, czyli z tulejką
ad.2. było na forum, raczej nie są szczególne, zależy ile chcesz wydać, jak zamontujesz poprawnie i odpowiednio dobierzesz luz to spokojnie wystarczą, jak i FŁT, jak chcesz zainwestować więcej to możesz się rozejrzeć za SKF na przykład ale ceny już będą wyższe i dużo też zależy od modelu łożyska, bo masz z różnymi koszyczkami, wzmacniane itd...
ad.3. rękoma, z tego co pamiętam tam wszystko jest na wsuwki więc wystarczy pociągnąć
ad.4. badziew, jeśli chcesz poważnie tuningować to licz koszty razy 2 a nawet 3, pseudo tuning nie zmieni zupełnie nic a słaba jakość materiałów tych pseudo-tuningowych części przysporzy Ci tylko więcej problemów
ad.5. nie, nie warto, zwiększasz stopień kompresji a to tez tuning i trzeba trochę policzyć by to zrobić, odpowiednio przerobić inne części silnika i przeregulować, koszty się podniosą a efekty raczej nie będa odczuwalne
ad.6. odpuść jak ma być dobrze, tematy o tym były
ad.7. widełek nie pamiętam, pewnie wystarczy odkręcić od góry lub wykręcać od dołu po zdjęciu błotnika, co do tylnego amortyzatora to z tego co pamiętam na forum jest instrukcja, poszukaj, olej taki jaki podaje instrukcja obsługi... lub nowszy odpowiednik, ja bym lał amortyzol albo inny podobny
Rozkładanie nie jest trudne, dla mnie przynajmniej... a dla Ciebie tez nie będzie o ile dokładnie się do tego przygotujesz, co do kompletu to lepiej poszukaj osobno bo ten komplet za dobry nie jest, przed remontem musisz najpierw ocenić stan silnika i określić dokładnie co trzeba naprawić, co wymienić a co ma zostać, co do przebiegu to drugą najważniejszą rzeczą po jakości części jest prawidłowy i fachowy montaż, nikt Ci przebiegu nie poda słabe części dobrze zamontowane często pojadą dłużej niż te najlepsze spaprane przy składaniu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin