ogar 200 problem z rozkladaniem silnika
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:42, 01 Wrz 2009    Temat postu: ogar 200 problem z rozkladaniem silnika

siema zachcialo mi sie zmieniac połksierzyc ale utknolem w martwym ponkcie [link widoczny dla zalogowanych] jak do talej rozkrecic niemam pojecia trzyma se bardzo mocno na tym takim łorzysku jest taka spinka ale strasznie cierzko sie ja zdejmuje i niechce jej polamac i niemam pewnosci czy to napewno to sie odkreca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 14:46, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Hmm nie wiem o co dokładnie chodzi ale wydanie mi się ze wałek na którym jest sprzęgło tego nie musisz wyciągać jedynie co jeszcze ci zostało zębatka na wale

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:21, 02 Wrz 2009    Temat postu:

tylko ze ta zembata zanic niechce wyjsc jak ja wyjac ?? jakis patent ?? probowalem nawet lomem x.X w granicach rozsadku tak zeby neizniszczyc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 16:36, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Zębatka to tylko ściągacz 3 ramienny i po problemie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:47, 02 Wrz 2009    Temat postu:

nieposiadam czegos takiego zresza to troche kosztuja a jakies inne pomysły ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinex94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:18, 02 Wrz 2009    Temat postu:

http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/sciagacz-do-lozysk,3331.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:03, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Rozłożyłem ostatnio ten silnik na czynniki pierwsze (darowałem tylko automat zmieny biegów) przy pomocy młota, śrubokręta i 2 prętów, więc się da bez ściągacza.

Jak już wykręcisz wszystkie śruby (tylko sprawdź dokładnie, bo ja sie mordowałem pół godziny zanim zobaczyłem, że została jedna na środku) i rozpychaj masywnym śrubokrętem kartery tak długo, aż wał wyskoczy z jednego z łożysk. WAŻNE! Tylko w miejscach łączenia , tam gdzie są uszy. Chodzi o to, żeby nie wyszczerbić krawędzi, bo będziesz miał przecieki.

Mi akurat wyskoczył z tej strony gdzie siedziała zębatka, więc i tak nie mogłem rozpołowić silnika, więc młotem wybiłem wał z drugiego łożyska i zabrałem karter. To niestety trzeba robić na siłę, ale jeżeli rozważnie będziesz bił młotem w precyzyjnie wymierzone miejsca, napewno nic się nie stanie.

Gdy wybiłem wał z lewego kartery, został mi prawy karter, i luźny wał trzymający się na samej zębatce. Wtedy między zębatkę a karter (pod zębatkę) podłożyłem małe, ale masywne pręty. W ten sposób, zębatka opierała się na karterze. Wtedy cały karter położyłem stabilnie na deskach i pier*olnąłem młotem w wał od góry. Wał spadł na dół, zebatka zeszła, śladów na karterze brak.

Na dobrą sprawę, to nie musisz nawet ściągać tej zębatki, bo już po zdjęciu lewego kartera dostaniesz się do półksiężyca


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Śro 19:10, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:39, 02 Wrz 2009    Temat postu:

ok teraz bede skladal ale podczas rozkladania wypadła mi z silnika kulka wygladajaca jak łorzysko i okolo 3cm kawałek precika niewiem z czego to wylecialo -.-

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinex94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:43, 02 Wrz 2009    Temat postu:

To popychacze sprzęgła Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 7:56, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Dokładnie i nic innego. To już wkładasz na samym końcu, gdy montujesz prawy dekiel i linkę od sprzęgła. Wkładasz w otwór gdzie jest zębatka zdawcza przy łańcuchu kolejko: którki pręcik, kulka, i długi pręt od sprzęgła.
Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:00, 04 Wrz 2009    Temat postu:

wlasnie skrecilem silnik niewskakuje mi 3 bieg a ten popychacz zle wsadzilem bo najpierw kulke wsadzilem bede musial to jakos wyjac ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:42, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Pewnie po złożeniu skrzyni źle wsadziłeś przełącznik.
No to czeka Cię kolejna rozbiórka i wyjęcie kulki. A co pisałem, hę? Razz Najpierw krótki. Kulka jest między nimi, żeby pręty nie ścierały się nawzajem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:38, 04 Wrz 2009    Temat postu:

obawialem sie tej skrzyni a mozesz mi wytlumaczyc co z tym przelacznikem ?? jak to powinno wygladac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:59, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Tu masz opisane: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:13, 04 Wrz 2009    Temat postu:

no kozystalem z tego zebatki sa dobze ustawione tlyko cos sie spsulo z tym przelacznikiem od zmiany bieów a z tych zdjec to ja malo widze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin