Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
ogar 200 problem z rozkladaniem silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:46, 08 Wrz 2009    Temat postu:

Chodziło o sam korbowód na wale. To normalne, że wał się kręci w obie strony. Ja miałem na myśli luz tylko tego kikuta wystającego z kawału, ogkrągłego żelastwa, to jest właśnie korbowód.

Ale skoro kopka działa w porządku i przewala się tyle samo razy po jej użyciu (ze 7-10 razy) to nie wał.

Powiedz jak to jest. Jedzie 50 metrów, masz pewnie już 3 bieg, prycha, kaszle i się zatrzymuje. Czekasz kilka godzin, przelewasz ganik, i co, znowu jedzie te 50 metrów?

Jeżeli jest tak jak pisze, to myślę, że to coś z paliwem/gaźnikiem. Możliwe też, że masz jakieś zwarcie w kablach. Ja tak miałem Arrow http://www.jawa50.fora.pl/usterki,3/szd,9534.html
Nie zaizolowałem kabla w iskrowniku, co dawało zwarcie, ale tylko czasami. Możliwe, że to samo jest gdzieś u Ciebie, ale stale.

Albo padła cewka butelkowa. To wcale nie musi być coś z silnika. Zastanawia mnie tylko ten dźwięk. Możesz nagrać na przykład na komórkę czy aparat? Tylko, żeby nie wiał wiatr.
No i obadaj te pierścionki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:50, 08 Wrz 2009    Temat postu:

tak dokladnie cos takiego tlyko niekoniecznie dzieje sie to na 3 biegu ostatnio dosc dlugo jezdzilem 20min i nic sie niedziala tylko martwi mnie ten dziwny odglos silnika i ten stukot na luzie musze to sprawdzic ale na kopa dalej nieodpala mimo ze wal sie obraca i zpalaon jest ustawiony poprawnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 12:30, 08 Wrz 2009    Temat postu:

Ty, to coś z paliwem w takim razie. Myślę, że gdyby to było coś mechanicznego, to zwaliłoby sie na stałe. A tu masz paliwa, jedzie, nagle siada. Potem znowu dostaje paliwa i znowu jedzie.

Możliwe też, że masz już zwaloną świecę, która się gdzeje. Póki jest zimna, to pali (i iskra jest na tyle słaba, że musisz z pycha) a gdy się zagrzeje nie ma iskry i staje. Polecam sprawdzić na innej świecy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:56, 09 Wrz 2009    Temat postu:

sprawdzilem swieca jest dobra motor jezdzi pierscienie całe ale nadal jest ten odglos co wspominalem wczesniej a jesli chodzi o kopniaka to zebatki lapie ale cos walem nieobraca zabardzo jakby sie cos slizgało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 6:26, 10 Wrz 2009    Temat postu:

A w jakim stanie miałeś tarcze sprzęgowe Idea Był na nich jeszcze korek?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:43, 10 Wrz 2009    Temat postu:

tak korek byl wszystko wygladalo ok no powoli trace cierpliwosc wczoraj normalnie jezdzilem a dzis juz niechce odpalic i zaplon i gaznik sprawdzalem ...

@edit przed chwila znowu go odpalilem ale przed odpaleniem dalem troche benzyny do cylindra i pojechal niewiem na 100% czy to dzieki temu ale pojechal motor praktycznei nietrzyma obrotów ciagle gasnie musze dodawac gazu bezprzerwy mimo ze sryba regulacji obrotów jest prawie na maxa wkrecona a z kopniaka jak nieodpalal tak nieodpala iskre sprawdzalem jest duza i wyrazna to czemu nieodpala ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markus767 dnia Czw 14:16, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:43, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Na to, żeby odpalał składa się wiele czynników. Te najważniejsze:
*odpowiednia mieszanka (stosunek paliwa do powietrza) czyli ustawienie iglicy w gaźniku.
*ilość podawanego paliwa czyli poziom oaliwa w komorze pływakowej
*iskra
*wyprzedzenie zapłonu
*kompresja
*odpowiednie smarowanie tłoka i cylindra (opory).

W moim wypadku, dziś, po remoncie, założyłem tłok, cylek i głowicę używaną. Jakiś trefny kupiłem ten zestaw i kopiąc były bardzo duże opory. Objawy podobne do tego co piszesz. Nie trzymał obrotów nawet na luzie. Jechał raz dobrze, raz dziadosko. Założyłem stary komplet cylindra i pali elegancko. Jeszcze nie jeździłem, ale wydaje się być ok.

Możliwe, że masz zatarte pierścionki, albo cylinder. Może nie masz kompresji odpowiedniej. Wyłącz zapłon, i powoli ściskaj tłok kopniakiem. Jeżeli będziesz czułduże opory, to ok, a jeżeli będzie gdzieś syk albo będzie się ściskał bez oporów na koniec to masz coś z kompresją.

Powiedz mi jeszcze, czy jak kopiesz, to tłok przewala kilka razy, czy odrazu się zatrzymuje? Chodzi mi o to, czy jest takie długie Wrwrwrwrwr..., czy przewala tłok tylko jak kopiesz, a gdy kończy się kopka, tłok się zatrzymuje momentalnie odrazu?

Ty, ja też już nie wiem, musiałbym zoabczyć na żywo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Czw 15:47, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:59, 10 Wrz 2009    Temat postu:

ustawilem iglice na 2 dołku od dołu i motor zapalil z kopa 2x na zimnym silniku ale potem juz niechcial odpalac na kopa ;/ jaki powiniem byc kolor iskry bo moja jest taka pomaranczowa co do tego tloka to cylinder pierscienie i tłok sa nowe wiedz niema opcji zeby byly zatarte sprawdzalem je sa ok
@edit czy brak sruby moze byc powodem slabej kompresji ?? bo brakuje mi 1 z 2 srób tych co zaczynaja sie zaraz za cylindrem i łacza te dwie połówki razem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markus767 dnia Czw 17:07, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:01, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Mówisz o zkręcaniu karterów? Tych śrub to i ja nie mam. Jakaś uboga wersja Jawy sprowadzana do Polski Razz

Cytat:
jaki powiniem byc kolor iskry bo moja jest taka pomaranczowa


To teraz słuchaj mnie uważnie, bo dwa razy powtarzał nie będę. Idź do sklepu i kup świecę, powiedz, że do Jawy (ciepłota ma mieć około F75-F95. Iskra, champion, brisk) i będzie palił na kopa.

Nie wiem czy tu Tobie to pisałem, ale jeżeli jest zimny i pali z kopa, a nie pali nagrzany to słabnie iskra. Iskra powinna być niebiesko-fioletowa.

Wniosek? Zużyta świeca. Kup nową i będzie git.
Pozdro,
Mac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:58, 15 Wrz 2009    Temat postu:

hmm no kupilem nowa swieczke iskra jest ale na kopa dalej niechce zlapac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Wto 13:54, 15 Wrz 2009    Temat postu:

No to sobie zapłon ustaw. Ale jak nalejesz troszkę paliwa do cylka to śmiga przez chwile czy nic. Jak ci nie chodzi to zapłon, kabel, cewka, układ dolotowy i gaźnik sobie sprawdź( głównie dysze) . Jak chodzi to nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:45, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Mnie tu cały czas męczy cewka butelkowa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:04, 15 Wrz 2009    Temat postu:

daje kopa to iskra jest ale jak doleje benzyny do cylinda to niepali

mam troche takie wrazenie ze iskra leci ale ten kopniak sie jakos slizga czy cos


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markus767 dnia Wto 16:05, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:19, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Mówisz, że kopniak się ślizga?
Tak, jakbyś kopał z trzymanym sprzęgłem?

A powiedz, ile razy przewala tłok gdy kopiesz. Tak na słuch.

Możliwe, że masz już starte tarcze sprzęgłowe, ale to wyeliminowaliśmy wcześniej. Może nienabita zębatka na wał? Ale to by wogóle nie jechał...

Jakaś dziwna akcja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markus767
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:38, 16 Wrz 2009    Temat postu:

@edit ja tego niezauwazylem ale kolega mi mowi ze wal sie tylko dwa razy przewraca co jest tego przyczyna ??? cos pisales wczesniej z tym walem co mu dolega ??

po przeanalizowaniu tego co mi powiedizales i poruwnaniu mojego ogara z ogarem kolegi stwierdzam ze to jest to dokladnie to cytuje
"2) ...zobacz czy korbowód wału nie chodzi do przodu i tyłu (czyli w kierunku jazdy i cofania) jeżeli luz jest duży, kilka mm, to pękło łożysko igiełkowe na wale. Myśle, że rozumiesz. Nie chodzi o luz wału, tylko luz korbowodu na wale. Z objawów, które pamiętam u mnie to:
*Ciężkie chodzenie kopki przy rozruszaniu,
* Krótka i bardzo powolna, ciężka praca silnika i gaśnięcie na wolnych
* Metaliczny dźwięk silnika "

co mam zrobic w takim razie ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markus767 dnia Pią 16:45, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin