Ogar 200 - nie mogę poruszyć iskrownika, aby ustawic zaplon
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tanx
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:05, 19 Paź 2008    Temat postu: Ogar 200 - nie mogę poruszyć iskrownika, aby ustawic zaplon

Witam,
jestem nowym użytkownikiem więc bardzo przepraszam za wszelkie błędy:)
Ogara tez mam krótko, nie znam się także za bardzo na motorach itd. Nie chciał pprawie w ogóle zapalć z kopa tylkoz pychu a jak zimny to i pchac tzreba byloo dlugo zanim zaczal lapac. Stwierdziłem, że tzreba wyregulwoać zaplon(nigdy tego nie robilem). odkrecilem swiece i bok silnika. Wsadzilem sróbowkręt w cylinder znalazłem GMP i tam na oko znlazłem moment 2mm przed GMP. No i teraz zaczął się problem, a mianowicie musze ustawić, żeby przerwa zaczynała się w momencie 2mm, ale za nich w swiecie nei moge ruszyć iskrownikiem, jak kręcę tą sróbką po środku to porszua się ta tulejka z tą wypłukością do przerywacza(chyba dokładnie jest to platynki?) no ale wtedy tez porusza sie tłok i zmienia położenie 2mm przed gmp:(. A jak mówie tym całym iksronwikiem za nic w świecie nei można ruszyć. Jakos udało mi sie całość rozebrać tzn zdjąłem ten przerywacz z kondesatorem, 3 szczotki i sciagnlem ten chyba iskronik ze został tylko taki duży krążek na którym wsyztko siedizało. Wtedy właśnie stwierdziłem brak sensu rozbierania i zacząłem składać. TTo co jest na tym krąznku do którego przyklrecone są szczotki i ten przeryuwacz z kondesatorem ciężko było włożyc strasznei dopiero walenie młotkiem pomogło, ustawiłem to tak w miare żeby było odłączanie w momencie 2mm przed gmp, jakoś wsyztko podłączyłem, ale zauważyłem też dziwną rzecz. Jak ejst ten przerwyacz nie co sie otwiera zamyka to jak go zdemontowałem i miernikiem sprawdzałem połączaenie jak otwierałem to nie psizczało że połączone, ejdnak jak zakładłem to na silnik to wtedy czy otwarte czy zamknięte piszczało że łączy, czy to ma jakieś znaczenie. Złożyłem to jakoś do kupy i neisty ogar już nie cche zapalać nawet z pychu. Nie wiem, jak sprawdzić czy ejst iskra, ale jak wziąłemświece do ręki i kopnąłem w kopniak to mnie stzrelił prąd wieć chyba jest napięcie, czy nie jest nic schrzanione z instalacja, tylko pyatnie jak sie kręci tym chlernym isrkownikiem jak u mnie by chyba tzreba bylo ajkeigoś wielkiego młota żeby to o mm poruszyć, a w instrukcjach czytam zeby ostroznie przesuwac żeby to ustawic w momencie odpowiednim, ale jak toz robic jak ja w oogle nie moge porsuzcy??
pff dzieki jeśli komus się chciało to przeczytać i super będzie jak mi poradzicie co mogę zrobićSad dodatkowo dodam, że mam jeszcze jeden problem a mianowicie kopniak ejst jakis lużny b.często, tzn niby czasem zakręci ale po 2-3 kopniakach to tak już lużno sie zssuwa, nie kreci silnikime co to mzoe byc?
Zgory naprawde dziekuje za kazda rade, jak cos moje GG:3531478

img262. imageshack. us / my.php?image=iskrownikgv3. jpg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tanx dnia Nie 0:14, 19 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 0:19, 19 Paź 2008    Temat postu:

hmm mało rozumiem ale dobra tam w iskrowniku masz taką śrubkę musisz ją poluźnić i dopiero ustawiać zapłon,walenie młotkiem no tu przesadziłeś ale dobra,iskrę się sprawdza wykręcasz świece i dajesz ją na cylinder najlepiej w jakiejś szopie jak jest mała to zmniejszasz/powiększasz przerwę na świecy,a co do kopki wydaje że Ci się ślizga to musisz ustawić sprzęgłem koło kopki masz taką śrubkę 10 poluźniasz ją i śrubokrętem regulujesz,no tyle ode mnie Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tanx
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:35, 19 Paź 2008    Temat postu:

no ejst taka śróbka od przeryuwacza nie nią mogę ustawić odleglośc na jaką otwiera sie (powinno byc 4mmm) ale jak to sie mam do obracania iskornwikiem, ktory nie chce sie ruszyc?
A co do walenia młotkiem to j rozberalem caly ten iskrownik nie wim jak sie to nazywa ale to do czego przykrecone sa wszystkie elemenmty czyli szczotki kondesator itd to nie moglem wsadzic rekoma z prowotem wygladalo na szersze niz ejst meisjce tylko mlotkiem moglem to wepchnac znowu na miejsce...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 10:15, 19 Paź 2008    Temat postu:

tą śrubę odkręcasz lekko i dopiero ustawiasz Smile obracać iskrownikiem się chyba nie da tylko poszczególnymi jego elementami Smile a co do młotka nie polecam takich metod bo można sobie uszkodzić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pieruszyce

PostWysłany: Nie 13:35, 19 Paź 2008    Temat postu:

tanx napisał:
no ejst taka śróbka od przeryuwacza nie nią mogę ustawić odleglośc na jaką otwiera sie (powinno byc 4mmm) ale jak to sie mam do obracania iskornwikiem, ktory nie chce sie ruszyc?
A co do walenia młotkiem to j rozberalem caly ten iskrownik nie wim jak sie to nazywa ale to do czego przykrecone sa wszystkie elemenmty czyli szczotki kondesator itd to nie moglem wsadzic rekoma z prowotem wygladalo na szersze niz ejst meisjce tylko mlotkiem moglem to wepchnac znowu na miejsce...


Zapomnij o iskrze na 4 mm przerwy... 0,4mm!!!! Sa 2 sruby takie dlugie i gdy je dkrecisz zdejmiesz caly iskrownik i wtedy mozesz nim pokrecic... Tyle w temacie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 18:04, 19 Paź 2008    Temat postu:

Dobra, więc teraz moja kolej
Aby przestawić zapłon, musisz ruszyć całym iskrownikiem, czyli:
-Popuszczasz 2 śruby mocujące go do karterów (nie ta na środku, tylko takie 2 śruby z trójkątnymi podkładkami między iskrownikiem, a silnikiem).
-ustawiasz wyprzedzenie (wcześniej przerwę między młoteczkiem a przerywaczem)

Z resztą zapraszam do działu TUTORIALE, tam masz podwieszony temat jak ustawić zapłon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tanx
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:56, 19 Paź 2008    Temat postu:

czytalem i to z 5 razy ten tutorial Razz
ale chodzi o to ze jak odkrece to sroby to i tak nie moge ruszyc calym iskrownikiem, gdzy on siedzi tam starsznie na scisk i za ch**a nie da sie tym prouszyc..... Jak zdjalem caly iskrownik z magneta to jak mowie zeby wsadzic ponownie do srodka to ztreba bylo mlotkiem bo on jakby jest troche szerszy niz te meisjce montazowe i musi na scisk wejsc... moze musze wymienic te obudowe iskronika bo jest jakas niewymiarowa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Nie 19:21, 19 Paź 2008    Temat postu:

to nawet dobrze ze siedzi ciasno chociaz niemoze sie zaplon przestawic;p
ta obudowa to stojan iskrownika chyba zebys odkręcił cewki kondensator platynki i go troche zeszlifowac w miejscach gdzie ciasno siedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tanx
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:56, 19 Paź 2008    Temat postu:

on w ogole ejst w jednym miejscu pekniety tzn jak od neigo ida trzy podtrzymania do tej predniej blaszki na ktorej umocowany jest kondensator itd wiec juz predzej kupioe sobie nowy jesli nie ejst drogi, szczegolnie ze musze sie wybrac do skelpu itak po nowe zebatki nowe i lanuch bo sa jeszcze z lat 80-tych;p
btw czy to prawda ze jak dam wieksza zebatke z przodu o 1 badz 2 zeby z przodu to spadnie troche zrywosc ale zwiekszy sie vmax?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 20:08, 19 Paź 2008    Temat postu:

Obudowa ma być ciasna. Ona nie jest niewymiarowa, wchodzi bez problemu, tylko trzeba ją wsadzać idealnie prosto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roker
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 23:15, 19 Paź 2008    Temat postu:

Możesz mieć cewki za blisko koła magnesowego. Przez to będzie się blokował, i nie wchodził na swoje miejsce tak jak powinien

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tanx
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:25, 20 Paź 2008    Temat postu:

ok jakos ustawwilem ten zaplon, nie wiem czy dobrze ale ciagle anwte troche lepiej niz wczesniej, pali zimny z peirwszego kopa ale od aru gasnie co to moze byc? dodam ze mam bardzo nisko ustawiony bieg jalowy i mzoe jak zapala zimny i bieg jalowy ejst tak nisko to nie wyrabia zimny chodzic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 8:32, 20 Paź 2008    Temat postu:

To możliwe , to podtrzymaj do manetką na obrotach i zobacz co będzie jak się rozgrzeje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Pon 13:15, 20 Paź 2008    Temat postu:

To Wy nigdy nie trzymacie manetki gazu przy odpalaniu?! Ja sobie nie wyobrażam takiego czegoś... Co prawda ja nie ma ustawionych wolnych obrotów, ale nawet jak bym miał to bym zawsze choć trochę gazu trzymał.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ogierek093 dnia Pon 13:16, 20 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tanx
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:36, 20 Paź 2008    Temat postu:

Uh urwal mi sie dzisiaj kopniak ; jak to zalozyc z powrotem , to esjt chyba na takiej sprezynce wsuniete i mi ta sprezynka sie rozwalila??

A poza tym czy da sie cos zrobic na nozke, gdyz dzisiaj jechalem w 2 osoby i to jest niemozliwe praktycznie w czasie jazdy ta nozka szura po ziemi nie mwoaic juz na wybojach czy cos to tak przygrzmaca ze szok, da sie ja jakoes podniesc?
pozdrawiam

ej czy u was tez z gaznika w czasie ajzdy kapie paliwo ze cylinder ejst w paliwie i na ulicu zostaja kropki?? ile kasy wyplywa na ulice;/ zle ustawiony gaznik czy one takl maja?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tanx dnia Pon 17:49, 20 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin