Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Odrestaurowanie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adek755
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pią 14:50, 13 Lip 2007    Temat postu: Odrestaurowanie

Witam!

Zakładam ten temat, ponieważ chcę tu zamieścić wiele pytań związanych z odrestaurowaniem starego motoroweru. Pamiętam że były jakieś tematy o przygotowaniu moto do sezonu itp, ale ja mam inny, cięższy przypadek i chcę zebrać wszystko do kupy. Bowiem:

3 dni temu przywiozłem od dziadka Rometa Kadeta (silnik ten co Ogar 205). Motorower ten jest w posiadaniu mojego dziadka od nowości, więc ma wszystkie dokumenty i dosyć o niego dbał. Motorower ma najechane 4877 kilometrów. Jest to prawidłowy przebieg, bo dziadek sam mówił że mało go używał. No wszysko jest ładnie i pięknie, ale jest jeden zasadniczy problem. Mój dziadek ma bowiem 74 lata (chyba). Więc obliczając motor był odpalony ostatnio teoretycznie 40 lat temu. Niestety wydaje mi się że praktycznie też, bo po wyglądzie można nawet to określić. No i go przywiozłem wypucowałem, co nieco szlifierką lub papierem ściernym, no i może być. Wizualnie odratowany. Jeszcze tylko podmaluje niektóre części. No ale co z sercem? Po pierwsze to w baku było kupe rdzy, ale skorzystałem ze swojego tematu który kiedyś tu założyłem i wsypałem 15 nakrętek, 0,5l bęzyny i buzowałem. No nawet można powiedzieć że jest dobrze. Dalej problemem okazał się brak iskry, co też zwalczyłem przecierając platynki. Teraz iskra jest, może troche mała, ale to się zobaczy czy odpali z niej. No cóż dalej. Dalej to problem był z kranikiem. Był bowiem tak zasyfiony, że trzeba było go maczać co chwila w rozpuszczalniku i na nowo wyryć te rowki i otworki. No z tym też jakoś się uporałem. Skoro takie bagno się zrobiło w kraniku boję się pomyśleć co jest w gaźniku. No i tego jeszcze właśnie nie zrobiłem jeszcze i boje się że będe miał problemy. Dziadek na szczęście wlał olej i przez te paredziesiąt lat w silniku był całe szczęście olej (wymienię oczywiście Wink), ale boje się że tam w środku też może być niezła dyskoteka. Nie wiem czy po wyczyszczeniu gaźnika go kopać i próbować odpalać czy rozebrać i każdą część powycierać Question nie wiem. Bo jak wyjełem świecę to końcówka tłoka jest czarna, nie wiem czy tak ma być, ale ścianki cylindra są ok ładnie wyryte, kompresja też jest.

Hmm po tym co widzę powyżej wydaje mi się że napisałem Wam moją historię jak robiłem co i jak. Owszem. Może komuś któryś z "punktów" się przyda, ale ja mam jedno zasadnicze pytanie. Jak Wy byście się zabrali za "rozkopywanie" takakiego zabytku. Hmm zabytku z przebiegiem 5000km Confused. Teraz to mi się wydaje że zanim przywróci mu się normalna praca to będe musiał go traktować jak na docieraniu.

No to jak Question Co może proponujecie zanim znów spróbuje odpalić ten wechikuł Question Bo nie wiem czy mi się tak wydaje, ale nie chce przedwcześnie rozpoczynać tej "ceremonii" bo odpalenie moto co stało 40 lat czegoś wymaga.

Właśnie więc czego Question

(o kurde ale wypracowanie Exclamation Cool )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
capitan2
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)

PostWysłany: Pią 14:55, 13 Lip 2007    Temat postu:

Mój zabytek stał 17 lat nie ruszany i doprowadziłem go do stanu prawie idealnego ;d Wyczyśc gaźnik wymień olej linki odpal i zobacz co będzie nie tak. Byc może nic na razie nie jest więcej potrzebne do naprawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 15:19, 13 Lip 2007    Temat postu:

Ja miałem kupić inne moto ale postanowiłem zrobić ogara tak żeby był w prawie idealnym stanie ( przynajmniej silnik ).
Obecnie będę robił remont silnika , a w planach jest malowanie go na niebieski kolorek Very Happy.
Co myślicie o tym żeby dawać naklejki ?? Przyklejać czy zostawić bez ??
Idzie dostać nowy tłumik do ogara ??
Może wiecie co zrobić z powierzchniami chromowanymi typu felgi czy kierownica żeby rdzy nie było ??
Mam zamiar zrobić coś takiego jak ten http://moto.allegro.pl/item212255535_romet_ogar_200.html
Powrót do góry
adek755
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pią 16:40, 13 Lip 2007    Temat postu:

piwko2006 nie zabieraj mi tematu i nie rób offtopu dla siebie Razz.

A co do mojego tematu, to godzinę po tym jak go założyłem właśnie ten temat, poszedłem do garażu i zaczęłem kombinowac z kadetem. Ponieważ przez przypadek zostawiłem otwarty kranik i mi trochę wyciekło, postanowiłem spróbować odpalić. Kopałem tak z 10 razy, niestety... Wziąłem więc strzykawkę i trochę benzyny wtrysnąłem bezpośrenio przez otwór tam do tłoka (wykręciłem świecę i wkręciem szybko spowrotem). Za 3 kopnięciem zapalił. Hmm nie ma się co dziwić w sumie że zapalił z "bezpośredniego wtrysku" ale biorąc pod uwagę to że stał blisko lub przeszło 40 lat nie zapalany nawet dobry wynik. Potrzymałem go tak na niskich obrotach z 10 sekund i ładnie chodził, tylko że na mase głośno bo mi się tłumik poluzował w czasie transportu. Potem włączyłem światła i super działa! Wyłącznik też. No może nie będzie potrzeby przeczyszczać gaźnika, ale to się jeszcze okaże. Mam jednak jeszcze problem. Może nie taki straszny, ale dla mnie kłopotliwy. Tylnie koło jest scentrowane. Nie wiem czy to koło takie czy to opona (obie opony są fabryczne Stomila z bierznikiem 85%! Cool Laughing ) ale wydaje mi się że to jednak koło. Mam jeszcze tą jawkę, która ma super koła i opony, ale trzeba by cały hamulec i zębatkę jakoś przenosić i nie wiem czy wogóle się da. To co proponujecie? Wyklepać to jakoś? Confused Confused Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 16:58, 13 Lip 2007    Temat postu:

Daj do jakiegoś dziadka to Ci wycentruje. Może spróbuj w jakimś warsztacie rowerowym ( motorower prawie jak rower no nie Wink ). Możesz też spróbować sam wycentrować ale jeśli nie masz o tym pojęcia to lepiej nie próbuj. Ja też kiedyś próbowałem koło od rowera wycentrować...
Powrót do góry
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 17:50, 13 Lip 2007    Temat postu:

A szukać nowego koła nie zamierzasz??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 18:16, 13 Lip 2007    Temat postu:

Skoro ma krzywe to raczej nie warto mu kupować nowego, taniej go wyjdzie jak da do centrowania.
Cytat:
piwko2006 nie zabieraj mi tematu i nie rób offtopu dla siebie Razz.

Co do tego nie zabieram Ci tematu, ani nic z tych rzeczy. Ja już od kiedy mam ogara planuje zrobić coś żeby go jak najbardziej przybliżyć do oryginalnego stanu , a teraz znalazłem robotę na wakacje więc dlatego tutaj napisałem.
Powrót do góry
bąbel021
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świetokrzyskie

PostWysłany: Pią 18:18, 13 Lip 2007    Temat postu:

jasne romet kadet byl odpalany 40 lat temu tyle ze produkowany jest od 81 lub 82 roku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 18:40, 13 Lip 2007    Temat postu:

Może to jest pegaz , albo komar z małymi kołami silnikiem kwadratowym ( chyba 023 ).
Powrót do góry
bąbel021
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świetokrzyskie

PostWysłany: Pią 19:02, 13 Lip 2007    Temat postu:

no to nawet jesli to one byly produkoawne pod koniec lat 70 tych ale on pisze ze kadet

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 19:31, 13 Lip 2007    Temat postu:

ja myślę że 40 lat temu to były motorowery rometa, ale nie Kadety tylko pegazy albo cos w tym stylu, tyle że one (prawie kazdy motorower z tamtych lat) posiadały pedały...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
capitan2
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)

PostWysłany: Pią 20:39, 13 Lip 2007    Temat postu:

Fachowcy pegaz ma inaczej bak położony (na bagażniku) więc każdy to zauważy. Fakt to 40 lat to przedobrzyłeś trochę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 4:48, 14 Lip 2007    Temat postu:

Pegaz ma bak z tyłu - kumpel to miał śmiesznie to wygląda. Miał do tego nawet dokumenty ale wywiózł go na złom. Ma on silnik kwadratowy ale z ręcznymi biegami.
Może nie spojrzał na tabliczkę no nie wiem.
Powrót do góry
bartek_00
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 8:06, 14 Lip 2007    Temat postu:

Jesli chcesz moge ci podac linki do wielu tematow o odrestaurowywaniu niestety nie sa one na tym forum a nie chce robic reklamy ... pisz PW jak co

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek_20
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 8:50, 14 Lip 2007    Temat postu:

bartek_00 możesz mi podesłać te linki na PW Question Z góry dziękuję Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin