Kilka problemów z Ogarem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz222222
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 16:44, 03 Lut 2011    Temat postu:

grzeje sie od tego że masz nowe sprzęgło dokładnie łąńcuszek i zębatka to dużo daje dlatego sie grzeje bo ciężej dla silnika Smile unormuje sie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 16:52, 03 Lut 2011    Temat postu:

Ty no ale przecież nie raz wymieniałem sprzęgło i się tak nie grzało.To na pewno od sprzęgła?
Muszę się wyposażyć w inny gaźnik i się zobaczy bo ten taki jest już Confused
Macie jeszcze jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 17:09, 03 Lut 2011    Temat postu:

sprzęgło nie ma nic wspólnego, pytanie ile stopni wynosi to Twoje subiektywne "grzeje się" co się dzieje oprócz tego ze czujesz gorąco? to jest silnik chłodzony powietrzem, gdzieś ciepło musi oddawać. Jak masz termometr odpowiednio wyskalowany to zmierz temperaturę w różnych częściach silnika to będziemy mogli powiedzieć dokładnie.
Silnik może grzać się nadmiernie od: złej dawki paliwa (zbyt ubogiej), z złego ustawienia zapłonu (zbyt wczesny, powoduje spalanie stukowe) do tego można by dołożyć nadmierne opory w silniku czyli dobranie łożysk o zbyt małym luzie (potrafią wtedy nawet pękać), bądź wlanie zbyt lepkiego oleju. Łożyska raczej są dobre, olej ma bardzo mały wpływ. Nowe tarczki na pewno nie grzeją się bardziej niż te zużyte, nowe tryby i łańcuszek zazębiają się na pewno o wiele lepiej niż te zużyte więc mogą co najwyżej zmniejszać opór ruchu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 18:25, 03 Lut 2011    Temat postu:

No fakt może nie do końca z tym grzaniem się jasno wyraziłem.
Ręki to nie ma mowy żeby utrzymać bo lekko dotykasz palce do żeberek i parzy.
Nie mam czym tak dokładnie sprawdzić tej temp.Miałem już kilka silników i żaden tak się nie grzał jak ten.
A to możliwe że od starej beny? wlana była do zbiornika chyba w listopadzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 0:51, 04 Lut 2011    Temat postu:

hmm a gdzie Ty tam ręce tkasz? cylinder może czy raczej powinien mieć grubo ponad 100*C, olej w skrzyni bez problemu może podejść do 70. Jeśli silnik (sam silnik) się przegrzewa widać to po świecy, jak nie dotarty to puchnie tłok a w krytycznych przypadkach się topi (jak podtlenek zamontujesz to będziesz wiedział jak szybko można stopić aluminium:). Tak więc pomijając Twoje subiektywne odczucia, wydaje mi się że nie jest wcale tak źle Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 9:49, 04 Lut 2011    Temat postu:

No ok dzisiaj jeszcze zobaczę tą świecę Wink
A co z tym muleniem? Spróbuje też na oryginalnym wkładzie i tej obudowie.


No więc tak,byłem zobaczyłem,że świeca jest czarna (sucha) i przechodzi w taki ciemny brąz.Przełożyłem też filtr na oryginalny ( nie mam tej rurki co wchodzi w obudowe Sad czy musi być z tą rurką?) i jest troche lepiej.Też odpala za 1 kopem ale lepiej troche idzie.Co tu jeszcze może być,że nie chce tak iść jak przedtem? Co zrobić z tą czarną świecą?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Pią 10:38, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 13:34, 04 Lut 2011    Temat postu:

rozumiem że zrobiłeś parę km zanim wyciągnąłeś świece?
w internecie są opisy ze zdjęciami jak oceniać wygląd świecy, poszukaj, dopasujesz zdjęcie i będziesz wiedział. Wygląda na to że dajesz za dużo paliwa (w takim wypadku wychodzi na to że albo się jawka nie grzeje albo jest inna przyczyna), co do stożka ja jestem zupełnie przeciw takim modyfikacjom tym bardziej że te gaźniki mają bardzo mały zakres regulacji. Druga sprawa jest taka, że stożek wcale nie musi przepuszczać więcej powietrza niż oryginalny filtr. Gaźnik jest obliczony pod układ dolotowy i najlepiej jak wszystko masz tak jak fabryka przewidziała, rurka nie jest niezbędna za to pilnuj żeby puszka była szczelna.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 13:41, 04 Lut 2011    Temat postu:

tak oryginalny wklad filtra i ta obudowa! masz calkowita racje! tylko filtr jak jest uzywany to go wyplucz w benzynie, uszczelnij ladnie ta puszke tasma i bedzie gitara. oczywiscie musisz ponownie wyregulowac gaznik... i ta rurka w filtrze MUSI byc. wiesz jak.

a z tego co mowisz to jak sie "tylko" (Very Happy) tak grzeje, jak mowisz, to moze byc. tak jak mowia koledzy, grubo ponad 100stopni C. spokojnie o to sie nie martw.

daj oryginalny filtr, wyreguluj gaznik, i powiedz czy to pomoglo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 14:51, 04 Lut 2011    Temat postu:

już druga wypowiedź widzę na temat moczenia filtr powietrza w benzynie... Wy macie jakieś inne filtry? ja mam papierowy, w ogarze tez taki miałem i ten co najwyżej można było przedmuchać albo wymienić na nowy, no chyba że masz plecionkę (jak w komarku) to oprócz płukania w benzynie trzeba nasączyć w oleju.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 15:43, 04 Lut 2011    Temat postu:

Panowie silnik chodził dobrze jak założyłem ten filtr oryginalny i wyregulowałem zapłon i gaźnik. Smile
Chciałem się garnąć no i jeden,dwa- ogień wrzuciłem 3 i się albo skrzynia posypała albo sprzęgło bo wcale nie idzie wrzucić biegu Sad
Ale z drugiej strony to się cieszę bo zrobię kapitalke i mam nadzieje, że będzie dobrze.
Dzięki za pomoc z tym regulowaniem i resztą Wink pochwały polecą.
Tylko jakbyście mogli mi podpowiedzieć jak zdjąć tą krzywkę z wału?
Jak robiłem kiedyś remont poprzedniego silnika to kolega mi to jakoś zdejmował ale nie pamiętam już. Ona musi być jakoś specjalnie ustawiona?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 16:06, 04 Lut 2011    Temat postu:

spójrz... na wirniku masz nacięcie i krzywka jest nacięta, ot cała filozofia żeby nacięcie się pokrywały, krzywkę możesz lekko puknąć młotkiem (może być gumowy), więcej zabawy jest z wirnikiem bo tam musisz po wyciągnięciu krzywki wkręcić śrubkę od pokrywy (większy gwint) to zadziała jako ściągacz i wirnik zejdzie, w dziale fajne, dziwaczne i inne w temacie ułańska fantazja mechaniora dałem zdjęcia ściągacza do rozpoławiania silnika od strony zapłonu, ściągacz od strony sprzęgła jest w temacie "rozpoławianie" w dziale usterki

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 16:12, 04 Lut 2011    Temat postu:

Dzięki wielkie Kolego.Zaraz zabieram się do roboty,dziś bym może go jeszcze rozkręcił,sprawdził co jest i jutro kupienie nowych części i składanie.
Ale po spuszczeniu oleju widzę, że czeka mnie nieprzyjemny widok,strasznie dużo opiłków z czegoś Confused

Prosiłbym aby temat został otwarty, gdyż jak będę miał jakieś pytania to po co mam zakładać kolejny.Z góry dzięki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 9:57, 05 Lut 2011    Temat postu:

moskit122, co do tego filtra to zgadzam sie z toba ze ta metalowa plecionke jak w komarku trzeba przemyc w benzynie a potem do oleju, zeby kurz sie lapal. ale ten papierowy tez sie moczy! na prawde! na poczatku w to nie wierzylem, bo to przecierz papier. ale jak sprobowalem to wiesz jaki syf wylecial?? Very Happy sprobuj sobie, mowie ci. tylko potem trzeba wysuszyc...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 14:19, 05 Lut 2011    Temat postu:

no jest taka możliwość, ze filtr nie rozmoknie się ale drobiny których nie widzisz zostają w papierze i sklejają się bardziej, mam sklep z częściami do ciężarówek i wiem, że każdy papierowy filtr który został zawilgocony (czymkolwiek) nie nadaje się do użytku, tym bardziej że nowy kosztuje 10-15zł a wymieniam go raz na rok, dla doświadczenia sprawdź jakie wrażenie w dotyku sprawia filtr nie zawilgocony a taki po suszeniu, zobaczysz że ten wysuszony będzie twardszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Sob 17:56, 05 Lut 2011    Temat postu:

No więc tak.Dzisiaj się zabrałem za rozbiórkę silnika,no ale z tym to łatwo.Gorzej jest z wyjęciem simmeringów,Może podpowie ktoś jak je wydłubać? Nie chce czegoś uszkodzić.
I jeszcze jedna sprawa,kupiłem łożyska ( tylko na wałek zdawczy i wałek głowny) i one wyglądają coś tak jak te [link widoczny dla zalogowanych] i taka sprawa,bo te łożyska co teraz były w silniku są odsłonięte a te co kupiłem jakby mają taką czarną pokrywkę,mogą być z tą pokrywką czy muszą być takie odsłonięte? Na wał łożyska zamówiłem z luzem C3 i będą odsłonięte tak jak oryginalne.

EDIT:
Jeszcze się teraz dopatrzyłem że koleś się pomylił i dał mi 6003 zamiast 6004 na wałek zdawczy.Muszę je wymienić. Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Sob 17:58, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin