Jawa 50 typ 20 nie odpala
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzyron
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:15, 19 Lip 2011    Temat postu: Jawa 50 typ 20 nie odpala

Witam, mam oto taki problem
Mam jawke 50 i nie działa ale mówie wam tam nie ma co już nie działać! Była 2 razy u (ponoc dobrego) mechanika i po obu razach pojeżdziłem tylko 2 dni i to samo, porobił z iskrownikiem, wymienił cewke butelkową, ja wymieniłem świece(chyba ze trzy), cewke zapłonową wymieniłem, gaźnik wyregulowałem, cylinder rozkręciłem(pierścieni i tłoki jak nowe są), uszczelniłem wszystko tam, zapłon jest dobrze ustawiony, mieszanka paliwa dobra i NIC- nie działa. A działo się tak, jeżdziłem noramlnie na niej(tylko czasem pod górke słabła) i nagle jade i zaczyna tak szarpac, przerywać, gaśnie, jeszcze kilka razy odpala ale już kiepsko, znowu przerywa i gaśnie tak że nie da się już odpalic, 3 razy tak mi sie działo że nie dało się całkiem odpali, po 2 pierwszych razach wylądowała u mechanika, pojeżdziła 2 dni i teraz znowu to samo. POMOCY!!!!!(chyba tylko kable pozostawały do wymiany, chyba że coś przeoczyłem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dzwonek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:59, 19 Lip 2011    Temat postu:

a moze poprostu sie zapycha lub rozleguluje bo jak mowisz ze jezdzila i nagle nie przerywa itd... albo cos jest z kablami ale to wtedy by wogole nie dzialal....a paliwo normalnie dochodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazlzawiacy
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 12:21, 19 Lip 2011    Temat postu:

banalne, ale zobacz, czy nie masz zatkanego odpowietrznika w korku, albo może kranik zapchany. Jaki kolor ma iskra i jak wygląda świeca? Jeżeli zapłon i wszystko jest ustawione dobrze przez "mechanika" no to ja bym szukał przyczyny w gaźniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzyron
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:26, 19 Lip 2011    Temat postu:

Iskra bardzo rzadko była przed wymianą cewki zapłonowej, a teraz jest częściej ale nie zawsze, kolor niebieski, i tak wydaje mi się że powinna być większa i zawsze, gażnik mi się wydaje ze jest wporządku, co z nim mogło by być nie tak? A o jaki kranik chodzi?
Paliwo normalnie dochodzi bo ja na niej jeżdziłem i nagle się cos z nią dzieje( 3 razy tak miałem, że niby sprawna a tu nagle wyzej wymienione objawy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzyron dnia Wto 12:32, 19 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:35, 19 Lip 2011    Temat postu:

o kranik chodzi o ten co masz do baku przykręcony weź go wykręć i rozkręć i wyczyść dobrze przedmuchaj. a co do tej iskry. muwisz ze jest słaba? to może jest śweica lipna (nową masz tą świece)? albo kondensator jest nadpalony i nie daje takiej mocnej iskry. a co do gaźnika może być zapchany. weź odkręć 2 dysze które masz po lewej stronie, śrubke od obrotów, dekielek, wyjmij pływak weź jakiś kawalek druciku i powkładaj w miejsce dysz( drucik powinien przejść na wylot do komory pływakowej z 2 dysz) i potem przedmuchaj kompresorem czy jakąś pompką i skręć i powinien chodzić. :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Wto 19:37, 19 Lip 2011    Temat postu:

Może być tak, że na kawałku kabla idącego do cewki W/N nie ma kawałka izolacji i podczas jazdy dotyka masy, przez co jest zanik iskry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:31, 20 Lip 2011    Temat postu:

Mi to wygląda na przestawiający się zapłon skoro ci ustawiał go mechanik i chodziła 2 dni dobrze.Ustaw zapłon i zobacz jak tam platyny się mają.Łożyska i wał dawno wymieniane ??

Ja przed remontem ze 2 razy tak miałem okazało się że silniki woła o remont.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kawula9 dnia Śro 8:32, 20 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzyron
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:25, 20 Lip 2011    Temat postu:

Nie wiem nawet kiedy były wymieniane ale nie wyglądają źle, a zapłon wygląda na dobrze ustawiony. A co do kabla od cewki to sprawdzałem na kablu samochodowym i to samo a cewka nowiutka

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzyron dnia Śro 12:31, 20 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 23:48, 20 Lip 2011    Temat postu:

Bazyl napisał:
o kranik chodzi o ten co masz do baku przykręcony weź go wykręć i rozkręć i wyczyść dobrze przedmuchaj. a co do tej iskry. muwisz ze jest słaba? to może jest śweica lipna (nową masz tą świece)? albo kondensator jest nadpalony i nie daje takiej mocnej iskry. a co do gaźnika może być zapchany. weź odkręć 2 dysze które masz po lewej stronie, śrubke od obrotów, dekielek, wyjmij pływak weź jakiś kawalek druciku i powkładaj w miejsce dysz( drucik powinien przejść na wylot do komory pływakowej z 2 dysz) i potem przedmuchaj kompresorem czy jakąś pompką i skręć i powinien chodzić. :]


kolejny heretyk, drut to sobie w oko wsadź, dysze można przedmuchać albo miękkim włosiem (na przykład z pędzla) przetkać a nie drutem

dla mnie rozwiązaniem powinna być zmiana mechanika, jeśli iskra jest nie zawsze to przyczyn może być wiele, zaczynając od uszkodzonego uszczelniacza (brudzi zapłon a przy okazji zaoleja platynki) a kończąc na zwarciu gdzieś na kablu od wyłączania zapłonu, diagnoza musi być pewna i przemyślana, odłącz kable od wyłącznika, świateł i zostaw tylko najpotrzebniejsze, wyczyść zapłon (przy okazji dokładnie obejrzyj) i ustaw go na nowo jak trzeba, jak to wyeliminujesz to bierz się za gaźnik, wszystko masz opisane na forum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Czw 19:08, 21 Lip 2011    Temat postu:

Popatrz, czy nie masz bicia na magnecie. Czyli: Odkręć prawy dekiel, zapal silnik, popatrz na krzywkę na magnecie, czy ma bicie, czyli czy chodzi idealnie równo a nie lata na boki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzyron
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:05, 21 Lip 2011    Temat postu:

Manioko15 napisał:
Popatrz, czy nie masz bicia na magnecie. Czyli: Odkręć prawy dekiel, zapal silnik, popatrz na krzywkę na magnecie, czy ma bicie, czyli czy chodzi idealnie równo a nie lata na boki.

Tyle że silnik nie odpala


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lkk1994
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POLSKA

PostWysłany: Pią 6:34, 22 Lip 2011    Temat postu:

świeca mokra czy sucha jak sucha to znaczy ze zapchany kranik, zanieczyszczony gaźnik nie drożne dysze, jak mokra to znaczy ze za uboga mieszanka albo możliwe ze simmeringi do wymiany a jak się ma uszczelka pod głowicą?zapłon to sprawdź suwmiarka i szczelinomierzem czy dobrze ustawiony bo na oko to chłop w szpitalu umarł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pią 10:54, 22 Lip 2011    Temat postu:

lkk1994 napisał:
świeca mokra czy sucha jak sucha to znaczy ze zapchany kranik, zanieczyszczony gaźnik nie drożne dysze, jak mokra to znaczy ze za uboga mieszanka albo możliwe ze simmeringi do wymiany a jak się ma uszczelka pod głowicą?zapłon to sprawdź suwmiarka i szczelinomierzem czy dobrze ustawiony bo na oko to chłop w szpitalu umarł


Nie napisałeś jeszcze o zaworku iglicowym, który mógł się uszkodzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 11:43, 22 Lip 2011    Temat postu:

lkk1994 napisał:
świeca mokra czy sucha jak sucha to znaczy ze zapchany kranik, zanieczyszczony gaźnik nie drożne dysze, jak mokra to znaczy ze za uboga mieszanka albo możliwe ze simmeringi do wymiany a jak się ma uszczelka pod głowicą?zapłon to sprawdź suwmiarka i szczelinomierzem czy dobrze ustawiony bo na oko to chłop w szpitalu umarł


jak się ma uszczelka pod głowicą? nie ma się i oryginalnie nie było


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzyron
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:50, 22 Lip 2011    Temat postu:

Świeca często jest mokra, za każdym razem jak nie paliła to świece zalewało. Mieszanka paliwa jest 1:30 wiec powinno być dobrze. A co do simeringów to nie sądze ze tak sie nagle popsuły, mi jak padła 2 razy to najpierw naprawa iskrownika a poźniej wymiana cewki WN podratowywały ją na 2 dni jazdy, teraz znowu padła i wymiana cewki NN nic nie dała, kondensator jest tez wymieniany jakis czas temu Confused

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzyron dnia Pią 11:55, 22 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin