Jawa 50 sprzęgło

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio310
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:37, 25 Cze 2012    Temat postu: Jawa 50 sprzęgło

Witajcie, jadę sobie do domu, wyjechałem w drogę powrotną z 2 km ujechałem i nagle ja mu w gaz, a on nie przyspiesza. Pierwsza myśl bieg wyskoczył, patrze bieg jest no to redukcja na 2 no i bez zmian, no to myślę łańcuch się zerwał. Zatrzymuje się patrze łańcuch jest. Wrzuciłem sobie 1 bieg na zgaszonym silniku no i pcham i idzie pchać fakt że ciężko, no ale koło się kręci. Myślę no to sprzęgło pewnie. Kopnąłem kopniak no i sprzęgło ciągnie po prostu kopiesz tak jak być miał wduszone sprzęgło. Popuściłem śrubkę regulacji no i jest dobrze ujechałem z 1 km, no i znowu to samo. I tak co kawałek w końcu się wkurzyłem no i popuściłem tą śrubkę regulacji żeby dało rade jechać, no i tak 20 km sobie jechałem. Do domu dojechałem jawka na warsztat. Rozebrałem sprzęgło, przekładka miedzy tarczami ma ząbki moim zdaniem tarcze są zajechane mierzyłem suwmiarką to grubość tarczy 4 mm. Czy to tylko tarcze sprzęgła ?
Łańcuszek nie haczy o kartery, jest troszkę miejsca miedzy karterem, a łańcuszkiem, wiec kupować go nie będę bo budżet skromny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 14:01, 25 Cze 2012    Temat postu:

a popychacz ci sie nie zjechał ? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 14:03, 25 Cze 2012    Temat postu:

albo popychacz, ogólnie przejrzyj dokładnie to sprzęgło jak wygląda, czy nie rozklepały się nity

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 14:21, 25 Cze 2012    Temat postu:

mieliśmy przypadek że popychacz się starł poprostu , bo było za mocno na śrubce regulacyjnej napięte

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kostek_66
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzyce (Łomża)

PostWysłany: Pon 14:32, 25 Cze 2012    Temat postu:

kolega mówił mi coś o jakiejś sprężynce i że trzeba rozpołowić silnik ale jak jest już zdjęty i leży na warsztacie to pół problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzio310
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:53, 25 Cze 2012    Temat postu:

Kiedyś kupiłem nowy popychacz, i teraz tak porównuje i widzę ze ten nowy jest dłuższy od tego starego.

W silniku jest aby sprężyna od kopniaka żeby odbijał, a kopniak mi działa.

A luz na dźwigni sprzęgła miałem, wiec śrubka regulacji raczej za mocno wkręcona nie była.

Kosz sprzęgłowy w porządku, łańcuszek cały, przekładka dobra, tarcze sprzęgła jedynie trochę cienkie ale je już zamówiłem.

Jak jechałem to sprzęgło jak by się samo dociągało po prostu ciągało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David92
Nowy
Nowy



Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 8:35, 27 Cze 2012    Temat postu:

Według mnie to po prostu śrubka regulacyjna wkręcała Ci się sama podczas jazdy bo nie miałeś zakontrowanej,następnie zaczęła ścierać popychacz najwidoczniej słabej jakości i tyle.Kup nowy popychacz,zahartuj najlepiej w oleju i będziesz jeździł,nie pchaj się w nie potrzebne koszty;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzio310
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:41, 27 Cze 2012    Temat postu:

Ten popychacz już jest krótszy od dawna, znaczy sie od zawsze.

A żeby jechać to ja tą srubke musiałęm wykręcać. Nie wiem jak ty David92 ale jak mi sie luź na klamce sprzegłą zwiększy nawet podczas jazdy to ja to widzę. A śrubka skontrowana jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David92
Nowy
Nowy



Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 8:47, 27 Cze 2012    Temat postu:

Musiałeś wykręcać bo sprzęgło się ślizgało prosta sprawa.A co do zwiększania luzu na klamce to sam sobie odpowiadasz w tym momencie na twoje pytanie.Jeżeli wszystko było by ok to luz by się nie zwiększał ani nie zmniejszał,po prostu wyjmij cały popychacz,kup nowy,zahartuj,włóż twardą śrubkę do regulacji jak nie masz oryginalnej i po sprawie.Kiedyś jeździłem prawie na samych blachach i sprzęgło jeszcze jakie taie byłoWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 9:50, 27 Cze 2012    Temat postu:

Jak można hartować stal w oleju?
Kulkę między popychaczami masz jedną? nie zrobiło się z niej jajko? Wymień obydwa popychacze wraz z kulką i daj śrubę z twardością 9,8, będzie mniejsze prawdopodobieństwo, ze się zetrze szybko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David92
Nowy
Nowy



Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 10:00, 27 Cze 2012    Temat postu:

Hartować można normalnie,podgrzewasz palnikiem,na kuchence czy na czym tylko możesz do czerwoności i studzisz w oleju,tak mi kiedyś ktoś polecił i tak zrobiłem,pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 10:19, 27 Cze 2012    Temat postu:

hartowanie to nagrzewanie stali do temperatury 30-50 powyżej temp. austenityzowania tak przy okazji... Smile trzeba wiedzieć jaka jest stal i wtedy dobrać temperaturę, pytanie co chcemy osiągnąć czy martenzyt czy bainit wtedy dobieramy sposób chłodzenia (ośrodek)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin