bardzo słaby silnik po złożeniu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 15:14, 15 Paź 2010    Temat postu: bardzo słaby silnik po złożeniu

Witam,
poskładałem silnik (wymieniałem łożyska na wale i wałek startera, który i tak nie działa ale to szczegół) no i jest problem, bo silnik bardzo ciężko chodzi, tzn udało mi się go odpalić, ale na wolnych obrotach gaśnie, trzeba wkręcić go na wysokie i tak sobie chodzi, o jeździe nie ma mowy bo jest za słaby...
ogólnie to jak jest na luzie i kręcę kołem to tak ciężko chodzi jakby na hamulcu był,
czy to skrzynia źle złożona czy łożyska taki opór dają? o co tu może chodzić? bardzo ciężko chodzi i jest słaby jak cholera....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gienek1
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: gdańsk

PostWysłany: Pią 16:46, 15 Paź 2010    Temat postu:

to wiadomo że bedzie cięzko chodził bo jest wszystko spasowane pojeżdzij troche i dojdzie do siebie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Trojan
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Staszów/Kielce

PostWysłany: Pią 16:46, 15 Paź 2010    Temat postu:

A co dokładnie rozbierałeś? Silnik - czyli chodziło ci o skrzynie... Tak? Napisałeś, że wymieniłeś łożyska na wale, czyli cylinder z głowicą też rozbierałeś? Czy rozkręcałeś coś oprócz tego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 16:52, 15 Paź 2010    Temat postu:

Opór daje sama skrzynia, czy sam silnik? Być może za daleko wbiłeś simeringi, które teraz trą o łożyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 17:06, 15 Paź 2010    Temat postu:

ogólnie to miałem rozebrany cały silnik na części pierwsze, no i wymieniłem łożyska na wale, bo miały luzy, wałek startera, ale to jakiś niewypał bo przeskakuje i coś zgrzyta...
no i poskładałem wszystko i jest masakra.
wcześniej jak składałem silnik to wałem nie dało się ukręcić, ale jak motorek odpalił to się zaraz wyrobił i było dobrze, a teraz skrzynia daje potworny opór, tak jak mówię aż się ciężko kołem na luzie kręci, poprzednio tak nie miałem i mnie to martwi bo nie wiem czy rozkładać jeszcze raz, czy czekać aż się to wyrobi, ale ujechać to jest masakra, da się ruszyć, na dwójce nawet jedzie, ale muli, a na trójce nie da rady.. nie wiem czy to normalne, czy nie bo przy skrzyni nic nie wymieniałem, no poza tym wałkiem startera...
sorki, że tak chaotycznie, ale trochę się spieszę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pią 18:04, 15 Paź 2010    Temat postu:

może coś jest źle lub może jest jakaś wada fabryczna czegoś co wymieniałeś ja radzę nalać oleju ponad stan w skrzyni jak i paliwie i zrobić dłuższą trasę aż wszystko się dobrze nasmaruję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gienek1
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: gdańsk

PostWysłany: Pią 18:17, 15 Paź 2010    Temat postu:

jeżeli biegi wchodzą nie wyskakują to jest wszystko dobrze poskladane pojezdzij troche i zobaczysz że będzie dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Javer
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kozienice

PostWysłany: Pią 19:16, 15 Paź 2010    Temat postu:

Rozchodzi sie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 20:04, 15 Paź 2010    Temat postu:

no skoro tak radzicie to tak zrobię, biegi wchodzą, wszystko jest ok, tylko tak sztywno chodzi, nawet odpala na cyknięcie, tylko od razu muszę full gaz, żeby się rozbujał na obroty, bo inaczej gaśnie w momencie. oleju właśnie wlałem ciut więcej, żeby to się tam dosmarowało dobrze, wstrzyknę jeszcze do paliwa trochę i się przejadę, mam taką drogę blisko siebie gdzie jest cały czas z górki, więc będzie się bujać (gorzej będzie z powrotem) Razz
mam nadzieję, że mi się nic tam nie zatrze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pią 21:26, 15 Paź 2010    Temat postu:

nie martw się o to, zrób mieszankę 1:25, iglica rowek w dół i będzie ok, silnik potrzebuje czasu na spasowanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 21:38, 15 Paź 2010    Temat postu:

też tak miałem po wymianie łożysk na wale ale po paru km wszystka się zgrało - [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Śro 10:51, 06 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 0:09, 16 Paź 2010    Temat postu:

Według mnie możesz się szykować do kolejnego remontu. Starter przeskakuje bo ząbki na tym trybie ze sprężynką się wyjechały i ten tryb trzeba wymienić (nie pamiętam gdzie jest czy w skrzyni czy pod sprzęgłem, dawno nie rozbierałem a teraz nie bardzo mam czas sprawdzić, na pewno wiesz o co chodzi). A silnik może mieć opór, czy też ciężko zapalić ale tylko za pierwszym razem jeśli wszystko ciasno spasowałeś ale po rozgrzaniu musi bez problemu wkręcać się na obroty i już być ok. Nie napisałeś nic czy testujesz na zimnym czy na ciepłym silniku choć ciężko chodzące koło sugeruje raczej problem w środku. Ja na Twoim miejscu rozpołowiłbym silnik i tam szukał przyczyny. Kolo nie ma prawa kręcić się z wyczuwalnym oporem, to nie piasta w samochodzie którą hamują klocki hamulcowe. Dobrze zdystansowana skrzynia nie może wybijać biegów i na luzie bez problemu powinieneś kręcić zębatką zdawczą. Jeśli wszystko było dobrze złożone musi działać, w końcu to jawka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 17:45, 16 Paź 2010    Temat postu:

Witam, dzisiaj przejechałem się motorkiem do pracy (jakieś 6km w jedną stronę) i silnik się wyrobił, tzn już nie ma tego oporu, leciutko chodzi, wszystko się ładnie rozchodziło.
No ale niestety przy okazji starter rozwalił się do końca (jak się go naciśnie to idzie luźno tak jakby w ogóle nie dotykał grzechotki, coś tam się spitoliło), strzelił mi gwint w głowicy od świecy, a na koniec skończyła się benzyna Razz
totalna porażka:P a to, że strasznie dzwoni to już nie wspomnę, ale to wał chyba, bo ma luzy poprzeczne, choć wcześniej nie dzwonił, przynajmniej nie aż tak mocno...
a wcześniej jeszcze miałem iskrę na platynkach zamiast na świecy i rozwiązał się ten problem po tym jak obkleiłem magneto taśmą klejącą, wychodzi na to że podstawa iskrownika tarła o magneto.
nic mi nie zostaje jak kolejne rozpoławianie i tym razem bardzo staranne poskładanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 23:05, 16 Paź 2010    Temat postu:

hmm jeśli prawidłowo identyfikujesz dźwięk jako dzwonienie to raczej pierścienie... a to by znaczyło że albo nie nalałeś oleju do paliwa albo za ciasne pasowania były przy montażu, ciekawi mnie jeszcze ten patent z taśmą klejącą... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Sob 23:42, 16 Paź 2010    Temat postu:

prędzej cewki trą o magneto, nie wyobrażam sobie jak zdeformowane musiały by być magneto aby obcierać o podstawę iskrownika...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin