Wymiana pierścieni
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 18:15, 05 Maj 2008    Temat postu:

Pierscienie sie wymienia razem z tłokiem i szlifem cylindra (chyba, ze jest jakas sytuacja nadzwyczajna typu zły montaż i pekniecie pierscienia po parunastu kilometrach od remontu)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
łapa735
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa/Opolskie

PostWysłany: Pon 19:44, 05 Maj 2008    Temat postu:

macq napisał:
Pierscienie sie wymienia razem z tłokiem i szlifem cylindra (chyba, ze jest jakas sytuacja nadzwyczajna typu zły montaż i pekniecie pierscienia po parunastu kilometrach od remontu)

No to już wiem Smile Nie będę sie zabierał za wymianę pierścieni (dzwonią mi) bo chyba nie ma takiej potrzeby szlif cykla był robiony. W tłoku pewnie są za duże rowki i pierścienie dzwonią...

Dzięki:) I Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 8:24, 06 Maj 2008    Temat postu:

Jak mogą być za duze rowki w tłoku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zigi105
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Turów

PostWysłany: Wto 18:06, 06 Maj 2008    Temat postu:

u mnie też dzwoni ale łożysko igiełkowe na wale .Jak tłok jest stary to może się rowki powiększyły ale to chyba niepowinno dzwonić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
łapa735
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa/Opolskie

PostWysłany: Wto 21:00, 06 Maj 2008    Temat postu:

zigi105 napisał:
.Jak tłok jest stary to może się rowki powiększyły ale to chyba niepowinno dzwonić.


Tak jak piszesz rowki sie powiększyły i pierścienie mają jakiś tam luz i przez to dzwonią Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 12:45, 07 Maj 2008    Temat postu:

Na starym tłoku mi dzwoniły , teraz mam nowy i też dzwonią więc przyczyna może być gdzie indziej ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4064484
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczyca

PostWysłany: Czw 21:35, 03 Lip 2008    Temat postu:

Panowie..
I pamiętajcie - ze na tłoku jest strzałka.. i trzeba KONIECZNIE tą strzałką w stronę tłumnika tłok założyć.. bo inaczej połamie pierścienie o kanały...
Poza tym - sprawdzajcie zabezpieczenia sworznia - lepiej zamiast tych drucianych odżałowac i kupić blaszane - 5 zł komplet kosztuje, a są o niebo lepsze.. mi kiedyś druciany wyskoczył... cylinder do smietnika...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fenix
Gość






PostWysłany: Wto 20:42, 20 Sty 2009    Temat postu:

Ten "mechanior" miał rację, ale tylko w odniesieniu do silników 4-suwowych (bo one mają smarowanie pod ciśnieniem). A w 2-suwach wnętrze silnika smarowane jest odrobiną oleju w mieszance (czyli raczej ubogie smarowanie) - dlatego w 2-suwach wymienia się częściej same pierścienie. Mnie więcej w połowie kresu od remontu do remontu. A przy jawce (jak i wsk) pierścienie warto wymienić wcześniej - póki zużyte pierścienie nie pokaleczyły jeszcze gładzi - no więc tu wymienia się pierścienie częściej. I tego nie należy się bać!! I nie odkładaj tego na "później", bo jak zużyjesz za bardzo gładź to żadna wymiana pierścieni ci nie pomoże...
Powrót do góry
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 13:42, 21 Sty 2009    Temat postu:

Mój ojciec też mówi że same pierścienie nic nie dadzą ale od 3 lat wymieniam tylko pierścionki co jakiś czas i wszystko gra idealnie , oczywiście druga sprawa to to w jakim stanie jest tłok .. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 14:24, 21 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
lepiej zamiast tych drucianych odżałowac i kupić blaszane - 5 zł komplet kosztuje, a są o niebo lepsze.. mi kiedyś druciany wyskoczył... cylinder do smietnika...
Nie wolno tak robić! pierścień "blaszany" (o przekroju prostokątnym) nie jest przystosowany do rowka w piastach tłoka (półokrągły), pozatym sworzeń ma fazę na końcach z którą współpracuje zabezpieczenie. Już lepiej kupić pierścienie osadcze z wąsami, nie powinno być takich problemów. Nie twierdzę, że 'blaszane' nie działa, ale do czasu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Śro 20:09, 21 Sty 2009    Temat postu:

łapa735
no niby ten ma racje i ten niewiem jak to jest z tym 2 ale 1 ma racje jezeli wymienisz same pierscienie i zrobisz to dobrze a jezeli tamte były bardzo wypracowane a cylek i tłok jest ok to jezeli je dobrze dotrzesz to powinno cos to dac ale nielicz ze po wymianie piescieni będzie rwał na 1 koło na 2 biegu a ten 2 ,,mechanior" ma racje bo jezeli cały komplet tlok cylek pierscienie są w niezadowalającym stanie porysowana gładz cylindra tłok zatarty to nieda nic ci to albo da ale na chwile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kajtekq dnia Śro 20:11, 21 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jablko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 18:52, 07 Kwi 2009    Temat postu:

pierścienie wymienia się po to aby mieć większą kompresję ale dużo zależy od tłoka, cylka, wału i dużo innych rzeczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 14:55, 06 Maj 2009    Temat postu:

łapa735 napisał:
Mam takie pytanie Smile Jeden kumpel mi mówi żeby wymienić pierścienie to ogarek będzie super śmigał a drugi (mechanior) mówi że pierścieni sie nie wymienia (samych) że to nic nie da a jak da to na krótki okres. Co jest prawdą? :mysli:


Jezeli np nie masz kasy na remoncik, wał jakis wielkich luzów nie ma, a masz mula ze na prostym jedziesz ledwo na trojce a lekka gorka to juz dwojka to sama wymiana pierscieni na tak wydartym cylindrze da efekt, ale nie na dlugo - z 200km i znowu jest muł. Robilem tak kiedys i w czasie wakacji wymienialem pierscienie(koszt 3zl) kilka razy Razz
Powrót do góry
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Śro 15:05, 06 Maj 2009    Temat postu:

co do dzwonienia to zazwyczaj sa to pierscienie , podkladki dystansowe oraz łozysko igiełkowe , czasem lubia też hałasować łozyska wału xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor_8824
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:40, 06 Maj 2009    Temat postu:

a pierścienie się dociera 50km?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin