Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sir_headly
Wymiatacz

Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Nie 14:11, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Cylindra bym nie polecał.. Sam miałem kupić ale zrezygnowałem. Chociaż co do niego to opinie na forum są podzielone.. 12 możesz założyć jeśli moto ma naprawdę kopa..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
adek755
Wymiatacz

Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Nie 14:29, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Nawet jak wszystko odblokuje, to jawka może być tak zjechana, że daje tylko rade 50km\h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miki1002
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Nie 14:37, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ja miałem z poczatku zebatke 13z i też osiągał około 50, bo na trzecim biegu już nie dawał rady sie rozpędzac, po wymianie cylindra na nowy wzmacniany czyli ten 55ccm ( polecam, ale ten z almotu, dobrze chodzi) było juz ok, ale dalje nie byjał sie przyzwoice, bo zeby dojśc do 75km/h długo sie troszke rozpędzał, teraz mam 11z i dotarty juz silniczkek i rozpędza sie do 65km/h, ale przyspieszenie ma niezłę. Wymiana zębatki na większa nie zawsze da większoą prędkosc bo silnik poprostu nie bedzie sie wstanie wkręcić na obrpoty i prędkosc moze być taka sama. Ja bym Ci radził porządnie silniczek wyremontowac, a potem brac sie za tuning, bo jak silniczke bęzdie ok, to dopiero będziesz mógł mieć oczekiwania. A cylinder 55ccm jest wmiare porządny, dwa lata i ponad 3500km przegiegu i nic sie nie dzieje, chodzi jak należy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
oloslawusus123
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Nie 14:40, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mam zębatke 12 i bardzo polecam, na 11 mi motor potrafił na jedno kółko stanać teraz jest troche gorzej ale na 1 też jeszcze ma zryw a v-mx sie podniósł o jakieś 3 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mandos
Wymiatacz

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 14:42, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ja bym jednak wsadził wnętrzności do tłumika. Może się to wydać dziwne ale wyjęcie wszystkiego z tłumika może osłabić silnik. A zapłon sprawdź. Przy wyprzedzeniu zapłonu 1,2-1,5 silnik też będzie normalnie odpalał ale może być trochę słabszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
oloslawusus123
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Nie 14:43, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
A jak zapłon sie sprawdza? Bo też byłbym ciekawy u siebie zobaczyc jak sprawa wygląda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mandos
Wymiatacz

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 14:54, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Trzeba zdjąć głowicę, ustawić tłok w GMP- Górny Martwy Punkt, czyli tłok wysunięty najbardziej "do przodu". Naste pnie obracamy wałem w przeciwnym kierunku niż wał normalnie się kręci a między platynki przerywacza wkładamy szczelinomierz 0,05mm albo bibułkę do papierosów i obracamy wałem tak długo aż szczelinomierz lub bibułka będzie się wysuwała z lekkim oporem. Wtedy sprawdzamy (suwmiarką) o ile tłok wsunął się do cylindra. To jest właśnie wyprzedzenie zapłonu. Dla silników zdławionych wyprzedzenie zapłonu to 1,2-1,5mm, dla odblokowanych 1,8 - 2,0mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
oloslawusus123
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Nie 15:09, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
aha, to bede musiał raz zrobić, bo nawet nie wiedziałem ze sie coś takiego robi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mangus
Wymiatacz

Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:57, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
ja to bym każdy tuning silnika zaczął od kapitalnego remontu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
adek755
Wymiatacz

Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Nie 19:03, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ktoś kiedyś wspomniał "nie tuninguj zwalonego silnika"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sir_headly
Wymiatacz

Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Nie 20:07, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Racja. Nie ma sensu tuningować niewyregulowanego silnika. Bo i po co. Efekty mogą być marne. A co do tuningu tłumika-faktycznie, różnie z tym bywa. Można zaburzyć dynamikę gazów wylotowych bida;/ Moto słabnie, zwiększa się spalanie itp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mirzbir
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: k. Krakowa
|
Wysłany: Nie 21:03, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Co do tunningu mechanicznego, jeżeli dysponujemy budżetem w wysokości 300 zł osobiście polecam komplenty remont. Pisałem już o tym.
- nowy cylek 50 lub 60, ewentualnie szlif starego (szlif może być na 60 co polecam;) )
- nowy wał
- simeringi tez polecam wymienić jeżęli już troche maja
- nowa świeca
Zapomniałem o czymść? Ewentualnie nowy gaźnik. I Jawencja powinna pięknie chodzić, a jeszcze na benzyne może kachy zostanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
molesta
Częsty bywalec

Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Nie 21:37, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Skoro masz 300 zeta to odpusc kupowanie cylindra 60 itd Zrob poprostu generalke silnika. Wymienic chocby troche podjechane czesci na nowe. NOWE łozyska zimery zabezbieczenia itp jak masz walkii czy tulejki ze skrzyni podjechane to tez wymien najlepiej na oryginaly. Jesli cylinder masz ok bez rysek to kup nowy tlok pierscionki i zabezbieczenia tloka i dotrzyj dobrze. Wszystkie lozyskowania i miejsca gdzie wystepuje ruch a maja luzy to wiesz wymiana czesci. jednym słowem generalna generalka silnika. czesci sprzegla tez napewno tarcze nowki moze i lancuszek. po prostu wszystko co wyda ci sie troche zuzyte wymien.Złoż na silikonie do silnikow polecam technicol. Chyba ze sie upierasz na uszczel;ki to kup nowe uszczelki i na silikonie je naloz. Zalej silnik nowym olejem. Po dotarciu silnik powinien miec kopa nawet na 13z  Dla mnie optymalna jest 12 ( z reszta oryginalna zakladana w czeskich jawkach z tego co slyszalem w sklepie kiedys. na 12 z masz zajefajne przyspieszenie i predkosc. W miescie sie przydaje bo trzeba szybko zcasem sie ruszac z miejsca i przyspieszac . jesli zrobisz silnik to napewno kasy jeszcze zostanie na nowe lozyska czy tuleje slizgowe na calej ramie:) Nowe łożyska kół itp. Dobrze tez wymienic caly naped tzn zebatke zdawcza lancuch i zebatke tylnia.bedziesz mogl sie chwalic moplikiem po generalnym remoncie Mysle ze zmiescisz sie zw tych 300 robiac generalke mechaniczna pitarka. Dobry remont to jak zrobic rozsadny tuning nie szkodzacy silnikowi. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mangus
Wymiatacz

Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:18, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Remont silnika powinno się przeprowadzić przed każdym tuningiem a najlepiej razem z nim.W czasie remontu rokręcamy cały silnik(nie powinno być z tym problemu, gożej ze złożeniem ) i wymieniamy następujące części łożyska :
-ŁOŻYSKO 6303 - WAŁ 2xcena ok.7zł szt
-ŁOŻYSKO 6202 - WAŁEK GŁÓWNY 6zł
-ŁOŻYSKO 6004 - WAŁKA ZDAWCZEGO 6zł
simmeringi:
-SIMMERING 15X35X7 - DEKLA 2,00 zł
-SIMMERING 17X30X7 - WAŁU 2x 2,00 zł
-SIMMERING 25X42X7 - MAŁEJ ZEBATKI 2,50zł
Kupić nowy wał albo oddać do regeneracji cena ok 100zł(jeżeli masz czeski oddaj do regeneracji, pod żadnym pozorem nie kupuj nowego Polskiego,rozpoznasz go po napisach)
Wymienić tarcze sprzęgłowe cena ok 7zł szt a są 2
Cylinder dać do przeszlifowania albo kupić nowy( tak samo jak z wałem, a i można od razu kupić 55(60) )
Złożyć silnik w czystości dając najlepiej uszczelki z korka jak dostaniecie w pozostałych przypadkach uszczelka + silikon
Po tych operacjach można zacząć spokojnie tuningować(btw silniki jawki wytrzymują 18tys kilometrów bez remontu to nawet jak pożądnie stuningujesz to powiecmy skrócimy czas żywotności o 50% to i tak zostaje 9tyś a żadko przez 20lat było tyle przejechane)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
oloslawusus123
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 14:55, 19 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
To ja mam chyba jakis fenomen, bo ja mam juz 30 tys km bez żadnej kapitalki, tylko łańcuch i pierscienie wymienione mam, a motor i tak sie 55 buja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|