Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jawosimson, czyli silnik 223 z cylindrem od simsona
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Czw 19:09, 12 Sty 2012    Temat postu: Jawosimson, czyli silnik 223 z cylindrem od simsona

Witam, poniżej przedstawiam kilka zdjęć hybrydy jaka powstała w mojej piwnicy kilka dni temu. Głowica oryginał simson bez przeróbek, stopień sprężania całkowity 12,4 - rzeczywisty 8. Cylinder pochodzi od S51, wyprasowałem tuleje i przerobiłem go na 4ry kanały płuczące, strojony jest na 9000obr/min. Tłok od Hondy, dwupierścieniowy o średnicy 40,50mm. Pod cylinder wykonałem aluminiową podkładkę "zgrywającą" kanały płuczące cylindra i karterów. Same kartery bez przeróbek. Żeby złożyć wszystko do kupy musiałem wyspawać specjalne szpilki z przestawionymi końcami wkręcanymi w kartery. Gaźnik tymczasowo założony od jakiejś dużej piły spalinowej. Silnika jeszcze nie odpalałem, żeby włożyć go do ramy muszę jeszcze przerobić króciec ssący ponieważ z oryginalnym gaźnik nie zmieści się między silnikiem a ramą, ale do samego odpalenia na stole wystarczy Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 19:17, 12 Sty 2012    Temat postu:

Aj.. chłodzenie będziesz miał ubogie. Nie myślałeś o podniesieniu trochę stopnia sprężania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Czw 20:54, 12 Sty 2012    Temat postu:

Chłodzeniem się nie martwię, silnik jeszcze nie jeździ w ramie, poza tym i tak ma bogatsze użebrowanie niż 223, pomimo żeberek w nieodpowiednim kierunku, co najwyżej jeśli będzie się przegrzewał, to coś pokombinuje. Ze stopniem sprężania tez nie będę szalał, i tak jest dużo wyższy niż w seryjnym silniku jawki, nie chce rozwalić porządnej, czeskiej korby po paru km Smile To prototyp, najpierw musi przejść testy, żeby cokolwiek poprawiać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 21:55, 12 Sty 2012    Temat postu:

można by dać jakiś dyfuzor kierujący powietrze na cylinder, mnie martwią szpilki, coś czuję że szybko się urwią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Nie 12:34, 15 Sty 2012    Temat postu:

Aby ewentualnie aczkolwiek wcale niekoniecznie poprawić chłodzenie, wywiercę kilka otworów od góry głowicy w stronę cylindra, zgodnie z kierunkiem przepływającego strumienia powietrza w czasie jazdy,i powinno wystarczyć. Dlaczego szpilki miałyby się urwać? Spaw na pewno nie puści.

Dodam jeszcze, że wczoraj odpaliłem ten silnik, chodził dość dobrze, szybko wkręcał się na obroty, temperatura na dotyk w normie. Ogólnie zapowiada się całkiem fajnie Very Happy Na razie jestem na etapie poszukiwania ramy z kołami, ponieważ nie mam nawet w czym go przetestować :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 16:49, 15 Sty 2012    Temat postu:

no właśnie ten spaw nie wygląda za ciekawie, powierzchnie styku masz wielkości 1/3 powierzchni gwintu wkręconego w karter a i to i to przenosi takie same obciążenia, a nie jedna szpilka się już urwała dobrze wkręcona więc wnioskuje że i to może paść, ale oczywiście przetestować można

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz

PostWysłany: Nie 17:19, 15 Sty 2012    Temat postu:

ciekawe jak będą wyglądać osiągi tego cacka, jak myślicie ile to pociągnie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziomal199412
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 18:00, 15 Sty 2012    Temat postu:

A skąd mielibyśmy to wiedzieć ? Ja osobiście myślę,że ta konstrukcja może nie wytrzymać na tych szpilkach, ale to tylko moja sugestia Wink Czekamy na efekt końcowy i filmik z pracy silnika na tym cylindrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Nie 20:59, 15 Sty 2012    Temat postu:

Zapowiada się ciekawie z tego co widać. Jakbyś dał rade zapodać filmik z pracy silnika - bylibyśmy bardzo wdzięczni Smile. Wreszcie jakiś poważniejszy zabieg opisany na forum, często "tuning"(taki tuning, że aż strach maszyne odpalić) ograniczał się tu do zmiany filtra na stożek Razz.
Jakieś plany co do dalszych przeróbek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 21:04, 15 Sty 2012    Temat postu:

co do chłodzenia, to możesz dorobić wygięty kawałek blaszki pod cylindrem na szerokość cylindra, nie musi być długi, ok. 3 cm wystarczy, byleby był wygięty pod kątem. Tak apropos to silnik zmieści się między ramą a przednim błotnikiem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simzuki
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Pią 13:45, 20 Sty 2012    Temat postu:

Nie wiem jaki sens jest wkładanie cylindra z simsona - łatwiej i mniej roboty było by przerobić oryginalny cylinder. Poza tym kanały w jawce są specjalnie wyprofilowane , inaczej niż w simsonie - jeszcze ten drut z szpilkami - jak to ma być porządnie trzeba napawać kartery sfrezować i nagwintować odpowiedni rozmiar. w dodatku simson ma beznadziejne mocowanie tłumika. Ogółem wd mnie nie przemyślany projekt i robiony chyba tylko dlatego że w simsonie ktoś widzi coś - sam nie wiem co..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simzuki dnia Pią 13:46, 20 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Nie 19:36, 22 Sty 2012    Temat postu:

Kolego simzuki, możesz wytłumaczyć co rozumiesz przez pojecie że kanały w jawce są "specjalnie wyprofilowane"?? Cylinder jawki ma mały potencjał tuningowy w przeciwieństwie do simsona: jawka nie ma miejsca w aluminium na dorobienie dodatkowych kanałów. Owszem, można dorobić, nawet mam taki cylinder, ale co z tego, że dodatkowe okienka są, jeśli zasilają je dwa cieniutkie kanaliki o przekroju zapałki? Efektu zero, osiągi zbliżone do zdrowego oryginału. Simson to inna bajka, kanały ssący i wydechowy pod kątem do tulei, szerzej rozstawione szpilki, miejsca od cholery na przeróbki, ze zwykłej 50tki robisz rakietę szybszą od niejednej 70tki. Projekt wbrew pozorom bardzo przemyślany, a do tego prosty do zrealizowania, i mam możliwość z powrotem założyć oryginalny cylinder. Nadlewanie karterów, spawanie aluminium w jawce pozostawiam zapaleńcom, ja przerabiam silniki wg zasady im prościej tym lepiej, ale bez druciarstwa!!

Dziś prowizorycznie wkładałem silnik do ramy Ogara 200, nawet się mieści, miejsca miedzy błotnikiem a fajką od świecy jest koło 4cm, może wystarczy. W przyszłym tyg moto powinno już jeździć, muszę jeszcze dorobić króciec pod gaźnik, i ogólnie podogrywać drobiazgi, przerobić kolanko od simsona żeby podłączyć tłumik. Sam tłumik będzie również od simsona, z tym, że wybebeszony, zamiast org wnętrzności będzie lejkowaty dyfuzor, z możliwością przesuwania dla dokładniejszego dostrojenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawa1231
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 14:13, 22 Mar 2012    Temat postu:

I jak działa to to ?.
Jakie osiągi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWa890
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: zawiercie

PostWysłany: Czw 22:07, 22 Mar 2012    Temat postu:

czekamy na filmik Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolak11
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 9:07, 25 Mar 2012    Temat postu:

Pomysł wydaje sie dobry,szpilki powinny wytrzymac:)Powodzenie i gratuluje pomysłuSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin