prawidłowe docieranie silnika dwusuwowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Czw 12:04, 10 Mar 2011    Temat postu: prawidłowe docieranie silnika dwusuwowego

docieranie - kiedyś na tym forum przeczytałem że tłok należy docierać 150 km, otóż w silniku dwusuwowym tłok należy docierać przynajmniej 500 - 1000 km - i jest to opinia a. ciechowskiego który jest góru jeżeli chodzi o motocykle z lat sześćdziesiątych i nie ma co z nim dyskutować
Przebieg ten dotyczy wymiany tłoka bez wymiany wału lub korbowodu, przy wymianie wału i korbowodu lepiej stosować górną granicę podanego zakresu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz222222
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 12:05, 10 Mar 2011    Temat postu:

od 700km do 1000km sie dociera silnik jak jest po wynianie np cylindra tłoka i pierścieni a jak sam tłok z pierścieniami wymieniony to 200km styka:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Czw 12:55, 10 Mar 2011    Temat postu:

prawie nigdy dobrym rozwiązaniem nie jest wymiana samego tłoka z pierścieniami bo nie dopasuje się do wytartego już cylindra żeby wszystko było szczelne, ubytek mocy będzie znaczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 13:33, 10 Mar 2011    Temat postu:

wszystko zależy od wymiarów jakie zmierzymy, jeśli mieszczą się w granicach dopuszczających do dalszego użytku to można wymieniać sam tłok z pierścieniami, przykładowo w crossach wyczynowych robi się to co 8 roboczogodzin
co do docierania to decydujące jest pierwsze 50-80km, bo wtedy mamy największe ubytki materiału podczas docierania, i wtedy najłatwiej o zatarcie jeśli nie uważamy. Oczywiście docieranie dalej trwa tylko już dużo wolniej i delikatniej, jest wiele czynników które na to wpływają i nie można tu przyjąć sztywnej granicy iluś tam km. Jeśli ktoś dociera ostrzej, stosując gorszy olej to jego docieranie powinno się skończyć w okolicach 400km, jeśli ktoś dociera delikatnie to i 600km może docierać. Wartości podawane w książkach są uogólnione i przyjęte dla statystycznego użytkownika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin