Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czas na śruby w tylnim kole

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 17:42, 08 Mar 2011    Temat postu: Czas na śruby w tylnim kole

Witam !
Zacznę moim standardowym powitaniem jakim jest: Opcja szukaj była, jak nie ten dział to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Więc tak : niedawno odkręcałem tylne koło w moim ogarze bo chciałem je odmalować. Odkręciłem oponkę i dętkę zdjąłem i przyszedł czas na śruby w zębatce tylniej, i tu pojawił się problem a mianowicie wszystkie śruby mi się pourywały, o dziwo przez dwa dni stały popryskane preparatem do obluzowywania śrub. I tutaj moje pytanie, czy z tyłu można wstawić zwykłe śruby takie jak ze sklepu budowlanego ? Oczywiście chodzi mi o śruby takie same wielkością jak te złamane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr.m
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Wto 20:18, 08 Mar 2011    Temat postu:

myślę że można, jest tam ich kilka, więc raczej utrzymają zębatkę na swoim miejscu
po za tym ogar raczej nie ma takiej mocy żeby pozrywać takie śruby


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 20:33, 08 Mar 2011    Temat postu:

Ale cały czas nurtuje mnie pytanie jak one mogły się tak obkruszyć żeby wszystkie się pourywały. A tak w ogóle jaki tam jest gwint zwykły czy lewy, bo moim zdaniem nie byłoby sensu dawać tam lewy gwint

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Wto 20:44, 08 Mar 2011    Temat postu:

Gwint jest zwykły,zwykłe śruby też powinny wystarczyć.
Skruszyć jak skruszyć ale przecież jakieś siły działają na zębatkę i na śruby, które ją mocują, dodać jeszcze ich wiek (bo młode to pewnie nie są) więc wszystko jest możliwe Wink

Całkiem też możliwe, że się zapiekły,przecież ciepło jakieś tam będzie zawsze działało na nie, bo blisko są szczęki hamulcowe. A preparat jak to preparat,on Ci aż tak bardzo nie wpłynie tam do "środka".


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Wto 20:48, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 20:48, 08 Mar 2011    Temat postu:

Ogarzysta muszę ci przyznać rację jak teraz pomyślałem że tan ogar od nowości nie miał niczego z tylnym kołem kombinowane a w szczególności z zębatką to po prostu przez te 20 kilka lat miały prawo się pourywać. Nie zostało mi nic innego niż rozwiercenie starych śrubek, wyczyszczenie koła i wycieczka do castoramy po śruby. Dla obu panów za zainteresowanie pochwały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Wto 20:57, 08 Mar 2011    Temat postu:

ja mam podajże śrubki m6 w komarze i jeżdżę nic się nie dzieje zaklepałem i jest dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 21:33, 08 Mar 2011    Temat postu:

Sory że to zabrzmi trochę dziwnie, ale co miałeś na myśli mówiąc "zaklepałem" ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 23:35, 08 Mar 2011    Temat postu:

bo śrubki się naftą traktuje. ona penetruje lepiej niż nawet płyn hamulcowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 12:36, 09 Mar 2011    Temat postu:

tam dużo syfu leci, deszcz, piach nie ma się co dziwić że poddały się. Zaklepał żeby zabezpieczyć przed odkręcaniem, równie dobrze można użyć nakrętek samokontrujących. A co do śrub to poszukaj w garażu może masz jakieś stare cynkowe bo jak kupisz zwykłe w budowlance to może rdza chwycić z wierzchu i nie będzie ładnie wyglądać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Śro 13:58, 09 Mar 2011    Temat postu:

I jak bedziesz wkręcał nowe śruby to zaopatrz się w pastę miedziową
http://allegro.pl/holts-pasta-miedziowa-100g-i1473401230.html

Zapobiega zapiekaniu się śrub,nie pozwala żeby rdza złapała.Często stosuję tą pastę w samochodzie, nieraz miałem problem z odkręceniem śrub od koła czy od części zawieszenia,które narażone są na brud i inny wszelaki syf. Po posmarowaniu nakrętki od kół się odkręcają lekko i bez żadnego problemu.
pozdro Wink

Oczywiście smaruj przed wkręceniem,a nie po wkręceniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Śro 14:00, 09 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Śro 16:20, 09 Mar 2011    Temat postu:

a zwykłe śruby wystarczą powtórzę po kolegach jednak chciałem dodać że możesz kupić hartowane by zapobiec ów tego problemu jaki masz teraz Wink nie są drogie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 21:01, 09 Mar 2011    Temat postu:

Ogarzysta200 napisał:
I jak bedziesz wkręcał nowe śruby to zaopatrz się w pastę miedziową
http://allegro.pl/holts-pasta-miedziowa-100g-i1473401230.html

Zapobiega zapiekaniu się śrub,nie pozwala żeby rdza złapała.Często stosuję tą pastę w samochodzie, nieraz miałem problem z odkręceniem śrub od koła czy od części zawieszenia,które narażone są na brud i inny wszelaki syf. Po posmarowaniu nakrętki od kół się odkręcają lekko i bez żadnego problemu.
pozdro Wink

Oczywiście smaruj przed wkręceniem,a nie po wkręceniu.


smar miedziowy czy też grafitowy odpada, bęben się rozgrzeje i wszystko pocieknie na okładzinę i zasyfi cały hamulec od środka. W samochodzie to się sprawdza o ile rozsądnie stosujemy, tu nie ma takiej potrzeby, w końcu zębatkę rzadziej wyciągasz niż całe koło to raz na jakiś czas te kilka śrubek można poświęcić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 9:31, 10 Mar 2011    Temat postu:

Dobra czyli mam dwie.. no trzy opcje : Kupić śruby hartowane i nie mieć problemu z rdzą, oszczędzić trochę szukania i kupić zwykłe śruby, ale istnieje ryzyko, że zardzewieją lub kupić zwykłe śruby i je schartować.

PS. A właśnie teraz mi się przypomniało, że mógłbym jeszcze zrobić tak, że wyczyszczę felgę, pomaluje ją, wyczyszczę zębatkę pomaluje ją, i jak złoże wszystko tzn. założę zębatkę to wstawię zwykłe śruby i pomaluje je farbą i lakierem, tylko teraz pytanie czy nie zardzewieją od środka ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 11:17, 10 Mar 2011    Temat postu:

jeśli zardzewieją w środku to znaczy że minął już czas zębatki i pora na nową, do tego czasu nie powinno być problemu. Sprawdź napęd bo może przy okazji rozbierania i malowania warto by było napęd wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 15:22, 10 Mar 2011    Temat postu:

moskit122 napisał:
smar miedziowy czy też grafitowy odpada, bęben się rozgrzeje i wszystko pocieknie na okładzinę i zasyfi cały hamulec od środka. W samochodzie to się sprawdza o ile rozsądnie stosujemy, tu nie ma takiej potrzeby, w końcu zębatkę rzadziej wyciągasz niż całe koło to raz na jakiś czas te kilka śrubek można poświęcić.


Kolego moskit122 zgodzę się w 100% że może zasyfić hamulec,ale jeśli się go nałoży z głową to nie ma prawa nic się dziać.Sam tak robiłem i jakoś nigdy mi się nic nie przytrafiło.Tylko tak jak piszę, nie wolno tam walić tego grubo.Wystarczy lekko nabrać na palec i śrubę maznąć.
pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin