Obalamy mity o tlokach x-pierscieniowych
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qczi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw 13:14, 06 Mar 2008    Temat postu: Obalamy mity o tlokach x-pierscieniowych

w tym temacie chcialem dowiedzieic sie jaki tlok jest wlasciwie najlepszy 1-pierscieniowy, 2-pierscieniowy czy moze 3-pierscieniowy
prosilbym, aby odpowiedzi uzytwkownikow w tym topicu byly podparte jakimis faktami, stronkami czy artykulami, w ktorych fachowcy twierdza, ze ten tlok jest zly a tamten jest dobry, czekam na wasze odpowiedzi Smile
mam nadzieje, ze ten temat roztrzygnie spor miedzy userami tego forum, oraz zaspokoi moja ciekawosc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:00, 06 Mar 2008    Temat postu:

Wg mnie nie ma żadnej różnicy w sensie jazdy. Jesli chodzi o to, że w sklepie jest 3-pierścieniowy a nie ma 2 to nie znaczy, że 2 jest gorszy. To znaczy, że sklep jest zaopatrywany w ten typ tłoka tylko dlatego, że hurtownia od której kupuje części nie ma 2 pierścieniowego tłoka. W jawce jest tak mała moc, że nie odczujesz czy jedzisz na 2 czy 3 pierścieniowym tłoku. Wsadzenie 2 nie jest żadnym tuningiem tak jak i wsadzenie 3. Wszystko zależy od tego jak dotrzesz silnik i jak potem będfziesz go eksplatował. Dam pewien przykład. Niektórzy wkładają cylki 60ccm, robią jakieś niesamowite tuningi w czasie docierania i co z tego mają? Wyciągaja ledwie 70. A taki motor który jest w miarę dobrze utrzymany, ma dobrze dotartą czeską 50 i odblokowany silnik leci spokojnie 75. I jaki w tym morał? Wszelki tuning trzeba robić po dotarciu to po pierwsze a po drugie, że Wszystko zalezy od stopnia dotarcia. Wybrażcie sobie, że jesteście takim silnikiem. Kupuje Was jakiś zapaleniec. Jeszcze Wasze części nie są dobrze spasowane a on już wami szarżuje i coraz bardziej się rozlatujecie i Wasze organy ulegają psuciu. A teraz inna bajka. Kupuje Was taki dziadek. Spokojnie dociera silnik. I potem omija takiego zapaleńca szerokim łukiem. A tak wracając do tematu. Nie ważne jaki tłok. Ważne jak dobrze jest dotarty. Z polskiej 50 tez można coś wycisnąc po dobrym doatrciu, które będzie na pewno trwać trochę dłużej niż oryginalnej czeskiej 50.

Ps.: To jest kawałek mojej wypowiedzi w innym temacie. Co do poparcie to raczej byś jusiał pojechać do jakiegoś specjalisty co naprawiał tamte sprzęty, ale raczej moją opinię podzieli większość mechaników...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qczi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw 18:55, 06 Mar 2008    Temat postu:

wiadomo, ze jakichs niesamowitych efektow nie przyniesie to czy tlok jest 2 czy 3 pierscieniowy ale jednak jakies znikome wady i zalety sa moze nie wielkie ale zawsze jakies i wlasnie po to jest ten temay zeby wyjasnic ktory z nich jest lepszy pod wzgledem wydajnosci jak i trwalosci
czekam na nastepne odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 20:51, 06 Mar 2008    Temat postu:

Jak dla mnie różnica będzie taka, że Jawka na 2 pierścieniach może się trochę szybciej wkręcać na obroty (mniejsze tarcie) ale będzie minimalnie słabsza na niskich obrotach. Jawka na 3 pierścieniach będzie miała lepszy "dół". Prędkość maksymalna będzie pewnie taka sama. Dodam, że moja Jawka miała od fabryki 3 pierścienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalF
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: sie wziol ramzes?

PostWysłany: Czw 21:30, 06 Mar 2008    Temat postu:

a teraz ja sie wypowiem, Według mnie to jest bez rużnicy. kolega miał w kadecie 1 pierścienń i tak mu to zapier#$%^&* że nie wiem. jeździł tym polesie i każdy za nim nie nadonżał. a miał tylko 1 pierscien Idea ja mam w jawce 3 pierścienie i nie widze rużnicy między 2 pierścieniami. Może jak są 3 pierścienie to jest wieksze tarcie ale też dobra komprecha, ale jak są 2 pierścienie to jest mniejsze tarcie ale kompresja też spada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GALA
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec-okolice

PostWysłany: Pią 12:48, 07 Mar 2008    Temat postu:

ja ma motorek po dziadku zaszanowany o mi jezdzi "IDEAŁ" i niewiem ile mam pierscieni. ale na 3 pierscieniowymjes lepsza komprecha ale za zniwelizowanie tarcia do minimum odpowiedzialny jest olej w mieszance.A i ja jezdze na MIXOLU a muj kumpel kupuje "gotowca" na cepeenie i spokojnie bym go wzial na prostej a on ma simka(rozlecianego)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
login342
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek

PostWysłany: Pią 14:26, 07 Mar 2008    Temat postu:

ja mam 2 pierścienie i nie narzekam według mnie niema różnicy. chociarz 3 mogą dodatkowo obciążac silnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez login342 dnia Pią 14:29, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Pią 16:23, 07 Mar 2008    Temat postu:

tak, daje az tak wielkie obciążenie jakbys ciagnął samochód na holu... weź nie gadaj głupot...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
login342
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek

PostWysłany: Pią 17:02, 07 Mar 2008    Temat postu:

ale tarcie większe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalF
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: sie wziol ramzes?

PostWysłany: Pią 17:54, 07 Mar 2008    Temat postu:

ale komprecha lepsza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
login342
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek

PostWysłany: Pią 22:32, 07 Mar 2008    Temat postu:

faktem jest że to niema różnicy przy tej mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:50, 08 Mar 2008    Temat postu:

jest tu jakiś moderator?!?!Neutral sorry za ot(dawno tu nie byłem jakiś rok ale gdy patrze co tu piszecie to mnie łeb boli, gdzie te czasy...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Sob 11:57, 08 Mar 2008    Temat postu:

ale wieksze tarcie.... minimalnie wieksze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
login342
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: woj. kuj-pom ciechocinek

PostWysłany: Sob 12:21, 08 Mar 2008    Temat postu:

przy 3 pierscieniowych masz wieksze koszty zakupu pierscieni tak o 2zł ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek_00
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 13:25, 08 Mar 2008    Temat postu:

Ramzes popieram wpadam tutaj raz po raz zobaczyc i wiara takie glupoty piepszy , ze szczena opada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin