Obalamy mity o tlokach x-pierscieniowych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:11, 15 Gru 2008    Temat postu:

Moja teoria dotycząca pierścieni jest taka:
uwżam że lepej mieć tłok 3 pierścieniowy ponieważ są wtedy 2 pierścienie uszczelniające i 1 zgarniający, a w przypadku 2 pierścieniowego jest 1 uszczelniający i 1 zagarniający. A więc marałjest taki że większe sprężanie zależy od ilości pierścieni uszczelniających tzn. im większa ich liczba tym większe sprężanie. Ale czytając wypowiedzi i nnych użytkowników sam straciłęm pewnośc. JAWKOWICZ wiem że w dwusówach stosuję się od 1 do 4 pierścieni więc spróbuj może akurat twojej jawce poprawi to osiągi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:03, 15 Gru 2008    Temat postu:

Nie ma pierścieni zgarniających w dwusuwach, kolego...

Edit: naczy zwykle nie ma (pomijam tu np. ruskie lokomotywy, ale co nas to obchodzi)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pon 20:05, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:55, 15 Gru 2008    Temat postu:

A nie sory, pomykiło mi się. Chodziło mi o pierściennie zbierające (służy on do zbierania paliwa do komory korbowej)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:40, 15 Gru 2008    Temat postu:

Nie słyszałem jeszcze takiego określenia. Jeśli już, jest ono umowne Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:35, 16 Gru 2008    Temat postu:

Może i tak, ale gdzieś NAPEWNO czytałem i mi to w panięci pozostało Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 14:25, 16 Gru 2008    Temat postu:

Niema w dwusuwie nic takiego jak pierścienie zbierające.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:46, 16 Gru 2008    Temat postu:

Już wiem gdzie to czytałem, tu: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vince
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bro.

PostWysłany: Wto 13:37, 05 Maj 2009    Temat postu:

ja mam 3 pierścieniowy i jest bardzo dobry.
Pierścienie mi nie pękają ani nic bardzo dobrze sie sprawuje mój ogar na 3 pierścieniach.

Odświeżyłeś temat starszy niż 2 mce nie wnosząc nic do dyskusji.
Motórzysta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 5:30, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Wiec tak. Im wiecej pierscieni, tym wieksze sprezanie. Ale zaraz ktos powie ze im wiecej pierscieni tym wieksze tarcie. Moim zdaniem te sprezanie jest wieksze niz wytworzone tarcie, ktore jest znikome. Gdyby tak nie bylo to po co w ciagnikach montuja po 5 pierscieni? A gdy peknie wam pierscien to zaraz odczuwacie roznice bo nie ma sprezania. Wiec im wiecej pierscieni tym lepsze sprezanie = lepsze osiagi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrcrow
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 18:52, 04 Lis 2009    Temat postu:

to czemu w wyczynowych silnikach krosowych stosuje sie 1 pierscien i strasznie lekki tłok?? tutaj chodzi o jak najmniejsze tarcie bo sprezanie jest jeszcze bardziej minimalnie zwiekszone z 2 na 3 pierscienie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mrcrow dnia Śro 19:00, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 6:36, 05 Lis 2009    Temat postu:

Tak kolego, bo w wyczynowych krosach maja tak dobre czesci ze sprezania juz nie mozna zwiekszyc bo wypluje swiece Very Happy I zreszta tam licza sie obroty, a jak powiedziales chudszy tlok je zwieksza.
Zreszta zaloz sobie tlok 1p i zobaczysz roznice. W jawce obroty nie sa wymagane bo ma znikoma moc i lepiej jest zwiekszyc sprezanie. Zreszta jakies tarcie musi byc bo tlok by plywal Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrcrow
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 16:08, 05 Lis 2009    Temat postu:

obroty wiecej dadza niz to sprezanie moim zdaniem a planowanie glowicy do tego i tak zwiekszy sprezanie plus 1 pierscieniowy tlok obroty i tym samym moc silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Strzelba95
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 18:06, 22 Lis 2009    Temat postu:

Ja mam tłok 3 pierscieniowy i mam kompresje i obroty tez są rekordów Ginesa nie pobije ale mi wystarcza Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Nie 20:25, 22 Lis 2009    Temat postu:

Ja zmieniając tłok z 3p na 2p odczułem różnicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Pon 8:49, 15 Mar 2010    Temat postu:

Podam przyklad. W Tzrce jest silnik dwusuwowy z 1 pierscieniem, a mimo to ma sprezanie ponad 12;1.... W motocyklach z lat 80 zalezalo od jakosci wykonania..... Simsony maja 2 i maja stopien sprezania(o ile sie nie myle) 9;1, a Jawki maja 3 piescienie i osiagaja stopien sprezania 9;2, a naprzyklad komary,motorynki itd, maja 2 pierscienie a stopien sprezania tylko 8;0....
Wszystko zalezy od precyzji wykonania,od materialow i mysli technicznej....
A co do tarcia to sadze ze ten 1 pierscien wiecej czy mniej az tak duzej roznicy nie zrobi, chociasz spodziewalbym sie, ze bez 1 pierscienia spadla by kompresja.... Chociaz z tego co czytam(ten Komar z 1 pierscionkiem) rozne rzeczy sie moga zdarzyc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin