Obalamy mity o tlokach x-pierscieniowych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Czw 19:58, 01 Kwi 2010    Temat postu:

Nie zaczailem zabardzo co mi chciales teraz powiedziec ale ja nic o szlifie nie mowilem mowie tylko ze jak kupujesz nowe zeczy to docierajac one sie spasowuja i jest git i tak widze ze od tematu troche odchodzimy proponuje to zakonczyc Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sportlen
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie

PostWysłany: Nie 12:10, 27 Cze 2010    Temat postu:

j,

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sportlen dnia Nie 12:12, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 13:22, 30 Paź 2012    Temat postu:

Od dawna mnie nachodzi pytanie (teoretycznie) jak by silnik pracował gdyby dać pierścień pod sworzniem tłoka a nie tylko nad tak jak tu rozrysowałem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście wszystko teoretycznie bo chyba nikt nie ma ani możliwości coś takiego wykonać a tym bardziej za co. Al wg mnie powinno to dać sporo lepsze sprężanie wstępne i usprawnić przepłuk. Przede wszystkim w dolnym zakresie obrotów, jednocześnie zmniejszyłby się luz tłoka (tak by nie latał jakby) choć zwiększyło by się tarcie choć różnice między tłokami 2P a 3P nie są duże więc można by to pominąć. Co uważacie o tym jest coś co ma tak zamontowane pierścienie? Czy ma to sens? Ten post to luźna moja myśl i nie będę tego robić to tylko taka moja ciekawość Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Wto 15:52, 30 Paź 2012    Temat postu:

Wg mnie to by tylko pogorszyło sprawę. Jakim cudem miało by być lepsze sprężanie przecież ten pierścionek by był za sworzniem i to co przenikneło by przez dwa pierwsze pierścionki nie zatrzymało by się na tym trzecim ponieważ jest ta szczelina na sworzeń i tedej by uszło do wnętrza tłoka tylko jak napisałeś tłok by mniej latał ale tarcie by przez ten pierścionek było

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dav6030
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 17:26, 30 Paź 2012    Temat postu:

asd123 napisał:
Wg mnie to by tylko pogorszyło sprawę. Jakim cudem miało by być lepsze sprężanie przecież ten pierścionek by był za sworzniem i to co przenikneło by przez dwa pierwsze pierścionki nie zatrzymało by się na tym trzecim ponieważ jest ta szczelina na sworzeń i tedej by uszło do wnętrza tłoka tylko jak napisałeś tłok by mniej latał ale tarcie by przez ten pierścionek było


nie rozumiem niby jak miało by "to przeniknąć do wnętrza tłoka" Możesz mi powiedzieć którędy ? I co to za znaczenie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 18:41, 30 Paź 2012    Temat postu:

bez sensu, ogólnie tendencje w rozwoju są takie by w ogóle zmniejszać płaszcz tłoka bo to jest po pierwsze masa która zwiększa moment pędu tłoka podczas ruchu w górę i w dół to do tego zwiększymy moment w ruchu wahliwym na sworzniu, przez co tłok faktycznie będzie bardziej przycierał, oczywiście szczelności wcale to nie zwiększy, lepsze będzie odprowadzanie ciepła ale na dole nie jest ono wcale tak potrzebne, lepsze rezultaty dla trwałości dało by zamontowanie maleńkich podpórek u dołu które miały by styk z tuleją zamiast płaszcza, z tym że z tego co pamiętam płaszcz trochę wychodzi tulei i te wystające elementy tylko by pogorszyły pracę tłoka więc i ta opcja jest bez sensu. W tym miejscu akurat więcej się już nie wymyśli, tuleja ustawiona nieosiowo z wałem, obniżanie masy tłoka i nowoczesne materiały to wszystko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 20:41, 30 Paź 2012    Temat postu:

Z sprężaniem wstępnym chodziło mi o sprężanie w komorze korbowej gdy tłok robi ruch w dół i otwierają się kanały płuczące. Ale dzięki za wypowiedzi ciekawość zaspokojona Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 20:59, 30 Paź 2012    Temat postu:

jeśli chodzi o komorę korbową to wystarczy ją zmniejszyć ale to też ma swoje granice, tyle objętości co jest od górnych pierścieni do dołu płaszcza to praktycznie nic i nie ma praktycznie żadnego znaczenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 7:37, 31 Paź 2012    Temat postu:

Ale znów jak spojrzeć od dołu gdy tłok jest w dolnej pozycji to okno dolotowe jest jakby "niedomknięte" bo między tłokiem a cylindrem jest jakiś luz, i tam tedy mogłaby uciekać ta kompresja wstępna, taki miałem zamysł. Dodatkowy pierścień mógłby załatwić sprawę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Pią 19:25, 28 Gru 2012    Temat postu:

polecam 3 pierscieniowy:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 20:12, 28 Gru 2012    Temat postu:

na jakiej podstawie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Sob 8:05, 29 Gru 2012    Temat postu:

na takiej że na 2p przejedziesz 1000km i masz kompresje 7 atmosfer a na 3p przejedziesz 1000km i dalej jest ok. 10atmosfer. Ja na nowym zestawie z tlokiem 2p miałem 9,8atm a na nowym z 3p 10,3 to cos idzie wywnioskowac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 11:15, 29 Gru 2012    Temat postu:

a przeczytałeś choć temat ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin