Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 16:57, 29 Wrz 2011 Temat postu: Inna nazwa jednej świecy |
|
|
Witam
Dzisiaj postanowiłem pojechać po nowe świece do sklepu motoryzacyjnego. Pojechałem i poprosiłem gościa o świece Champion L82YC, koleś wstukał do komputera i powiedział że ta świeca ma inną nazwę. Nie pamiętam dokładnie jaką, ale mniejsza z tym. Macie może gdzieś podane czy Champion zmieniało nazwy swoich świec ? Na jutro świeca będzie w sklepie, ale chciałbym się dowiedzieć, czy nie będę jechał na marne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Siasin
Wymiatacz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Czw 18:47, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kod: | http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://wikimapia.org/15455050/Champion-Spark-Plug-site |
Cytat: | Champion zmienił nazwę swojej nowej firmy do firmy AC Spark Plug. |
Nie wiem czy o to chodziło ale to jedyne info jakie znalazłem przez ostatnie 40 minut googlowania ^^
Z drugiej strony, może nie mieli takiej na stanie i chciał Ci wcisnąć inną, że niby champion pod inną nazwą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Siasin dnia Czw 19:08, 29 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 21:04, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
w odpowiedzi na Twoje pytanie stwierdzam iż sprzedawca raczej coś kręci, choć nie wykluczam zmiany nazwy ale na ich stronie jakoś zmiany loga nie widać, wiem za to na pewno że ta świeca dla jawki jest niewłaściwa bo posiada zbyt wysoki wskaźnik ciepłoty odpowiadający w przypadku iskry świecy f95ps
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 18:51, 30 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
moskit, ale czytając tutoriale, dowiedziałem się że właśnie ta świeca jest dobra w ciepłe dni. Wcześniej też miałem iskrę 95 i śmigało, a NGK B8HS na której obecnie jeżdżę jest zamiennikiem iskry 95 i Championa L82YC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pią 19:16, 30 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
W silniku 223 dobrze sprawdza się NGK B6HS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 10:38, 01 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
zamiennikiem oryginalnego PAL'a jest iskra f 70/75, f90/95 lepiej odprowadza ciepło co w jawce nie jest potrzebne, przy prawidłowo wyregulowanym silniku powinna być zbyt zimna i wypalać się w ciemniejszy odcień, jeśli wypala się poprawnie to znaczy że silnik nie jest wyregulowany jak fabryka by chciała (dostaje mniej paliwa) i teraz kwestia jest taka czy silnik działa prawidłowo przy mniejszej dawce paliwa, czy osiąga pełną moc i przede wszystkim nie pali stukowo, jeśli wszystko jest ok to można zostawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Sob 11:39, 01 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
a co myślicie o świecach Brisk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 18:47, 01 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
moskit122 napisał: | lepiej odprowadza ciepło co w jawce nie jest potrzebne |
Nie skomentuje tego..
Tak ciężko poszukac tabel świec? jak już sie komuś bardzo nie chce albo ma bana na google to zapraszam na gg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 20:26, 01 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm... moskit, zważając, że jawka/ogar nie posiadają chłodzenia cieczą, wolę jednak dmuchać na zimne i kupić świece która lepiej odprowadza ciepło, aby potem nie pchać do domu. Na razie w cylindrze siedzi NGK B8HS (tak doradził mi pewien fachowiec od jawki co przez ok. 10 lat pracował w warsztacie naprawiającym ów sprzęty). No i sprawa rozwiązana, dzisiaj poszedłem do sklepu i odebrałem te świece, na pudełku były dwa oznaczenia L82YC oraz inne jakieś, być może to oznaczenie części katalogowej przez producenta. Championki były niezwykle tanie 7 zł za sztukę (w porównaniu do NGK o 5 zł tańsze). Chyba założę jutro jedną i zobaczę jak na niej śmiga.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pieczer dnia Sob 20:26, 01 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 12:14, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
nie o to mi chodziło... jak pisałem świeca powinna być dobrana jak chce producent i napisałem zamiennik, ale fakt jest taki że jak dasz mniejszą dawkę paliwa za to świecę która bardziej odprowadza ciepło to będzie się wypalać dobrze a jeśli silnik będzie wtedy chodził dobrze (przede wszystkim nie będzie spalał stukowo, bo mocy pełnej nie osiągnie) i ci będzie to odpowiadało to można tak zostawić bez szkody dla silnika. i w drugą stronę, świeca która mniej odprowadza ciepło i większa dawka paliwa da Ci większa moc i też będzie się dobrze wypalać. Oczywiście to wyłącznie teoria, którą można zastosować ale najlepiej zrobić tak jak w książce. A dlaczego to piszę? bo warto wiedzieć na jakiej zasadzie to działa i że można logicznie dedukując zastosować inną świece niż zaleca producent (na przykład gdy odblokowujemy jawkę czy testujemy wcześniejsze ustawienia zapłonu). Zastosowanie świecy podanej w katalogu jest w 100% sensowne gdy silnik jest wyregulowany tak jak katalog karze, pojazd porusza się w temperaturach jakie katalog powinien określać (powinien...), stosowane jest paliwo zalecane przez katalog i interesują nas wyłącznie osiągi podawane w katalogu...
edit: co do briska to chyba w jawie 350 były oryginalnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Nie 12:15, 02 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 16:19, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj założyłem jedną czempionke, powiem różnica jest, lepiej wkręca się na obroty, silnik jest bardziej elatsyczny, gdy jadę pod górkę na 3 to w tym miejscu co musiałem redukować na 2 ogar przyspiesza (nieznacznie, ale obroty idą w górę). Moskit masz racje. Mój kolega ma jawę, która ma ustawione w gaźniku iglicę na 2 rowku od dołu, a ja mam na 2 rowku od góry i na starcie go biorę (minimalnie), lecz na odległość on mi trochę ucieka (ja mam 11z a on 12) no i oczywiście mój ogar posiada tylko blokowane kolanko. Więc czyżby mielibyśmy do czynienia z pewną fizyczną niemożliwością. Rozumiem że im uboższa mieszanka, to mniej pali więc dlaczego ogar jeździ tak samo przy mniejszej ilości paliwa, jak i przy wyższej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|