Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak to z tym zapłonem?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:43, 06 Paź 2011    Temat postu: Jak to z tym zapłonem?

Na jakim ustawieniu zapłonu ma silnik dużą moc a mała? Bo każdy pisze inaczej że na opóźnionym podobno szybciej się grzeje a na przyspieszonym mniej? To jak to jest z tym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian953
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 5:00, 08 Paź 2011    Temat postu:

na przyspieszonym jest mocniejszy szybszy ,a na opuznionym odwrotnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 6:42, 08 Paź 2011    Temat postu:

tylko jak za bardzo przyspieszysz to tłok zrobi jeb i będziesz musiał zrobić generalke. Nie ma takiego czegoś, że na zapłonie moc ustawisz, zapłon ma być ustawiony od 1,8 do 2,0 mm przed GMP. Oczywiście jak masz oryginalny nietjuningowany silnik. Inne ustawienie spowoduje może zwiększenie mocy, ale spadną możliwości silnika, będzie się grzał, strzelał w gaźnik, lub w tłumik, będzie najpewniej palił stukowo, co spowoduje że na takim silniku przejedziesz nie więcej niż 1kkm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 11:06, 08 Paź 2011    Temat postu:

A czemu w ksiązce o rometach napisane jest aby ustawiać od 1,2 do 1,5 mm przed gmp ? i w CZESKIEJ instrukcji od JAWKI tak samo - nie wciskajcie mi kitu że to blokada, bo instrukcja napisana po czesku, dodana była do nie blokowanej jawki. Jak to w końcu jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 12:46, 08 Paź 2011    Temat postu:

przyspieszenie zapłonu jak najbardziej zwiększa moc, do pewnej granicy gdy zaczyna ją zmniejszać (a nawet strzelać w gaźnik) zwiększając przy tym grzanie się silnika, opóźnienie zapłonu względem wartości nominalnych zmniejsza moc i powoduje grzanie się tłumika. Dlaczego tak się dzieje? producenci założyli że bezpieczniej podać wartość przy której silnik będzie może i trochę słabszy ale za to będzie na 100% dobrze działał, zostawili też pewien margines który można na własne ryzyko testować. Dlatego żeby zwiększyć moc dajemy zapłon wcześniej i testujemy, kazdy silnik zachowuje sie inaczej, większość jest różnie wyregulowana i dlatego nie można przesadzać, jest wiele czynników wpływających na pracę silnika, jak damy zapłon wcześniej za bardzo to może zacząć spalać stukowo (można dać wtedy większą dawkę paliwa, lub zastosować paliwo o większej liczbie oktanowej) albo strzelać w gaźnik. Niestety w jawce precyzyjne ustawianie czegokolwiek jest dość mocno ograniczone, ze względu choćby na brak śruby regulacji składu mieszanki. Przydatny w wielu motocyklach jest przyśpieszacz zapłonu, odśrodkowy, podciśnieniowy czy nawet ręczny bo trzeba też wziąć pod uwagę fakt że inaczej zachowuje się silnik przy wolnych obrotach a inaczej przy szybkich (sztywno ustawiony zapłon, bez przyspieszacza na takie wartości żeby silnik działał dobrze przy wolnych obrotach powoduje mniejszą moc na szybkich, za to ustawiony tak by była pełna moc na szybkich może uniemożliwiać pracę na wolnych bo wtedy będzie za wczesny, a konkretniej pojawienie się iskry w momencie gdy tłok jest za wcześnie przed GMP spowoduje jego cofnięcie bo siła pędu wału będzie mniejsza od siły zapalonych gazów), dlatego też producent wybrał "złoty środek" a także dlatego ze w jawce żadnego przyśpieszacza nie ma. Przy nowych konstrukcjach rolę przyśpieszacza przejęła elektronika.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Sob 12:49, 08 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin