Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 19:03, 22 Kwi 2009 Temat postu: jak ustawić zapłon ??????????????????????????? |
|
|
Witam otóż gdybym napisał pytanie jak ustawić zapłon wielu wysłałoby mi ten link http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/ustawienie-zaplonu-jak-to-sie-robi,2765.html
Tyle tylko, że ja nie rozumiem o co w tym chodzi;/ Nie znam się wogólę na tym gównie i nie mam pojęcia jak t ozrobić nawet gdy czytam tą instrukcję. Mógłby ktoś może dołączyć do tej instrukcji rysunki lub coś takiego????? Muszę go ustawić ale nie wiem jak ;/;/;/
bardzo proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 19:15, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wybacz mi bezpośredniość, ale ten opis zrozumiałby bez problemu mój ośmioletni brat.
Jeśli nie jesteś w stanie pojąć sensu wykonywania kolejnych czynności - zaprowadź motor do mechanika. Będzie zdrowiej, zwłaszcza dla niego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 19:17, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ty to rozumiebo się na tym znasz, a wątpie że Twój 8 letni brat by to zrozumiał ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Razor_8824
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 7:58, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja tak jak Krzysiek nie umiem ustawuiać zapłonu - przydała by się jakaś dokładniejsza instrukcja ze zdięciem całego iskrownika czy cuś...
Ustawiłem przerwę na platynkach wtedy kiedy były rozwarte te 0,3mm i stoje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Razor_8824 dnia Czw 8:00, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xiang
Wymiatacz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:17, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No więc tak: gdy mamy już ściągnięty dekiel od zapłonu i glowicę, to patrzymy na denko tłoka, przy okazji możemy skontrolować jego stan. Ściągamy iskrownik, odkręcamy śruby z takimi łezkowatymi podkładkami, odłączamy kable (możecie sobie nawet ponumerować, by mieć pewność, że wszystko ok po wtórnym podłączeniu). Wyjmujemy iskrownik, czyścimy całe wnętrze szmatą, sprawdzamy wszystkie kable, miejsca uszkodzone naprawiamy taśmą izolacyjną. Ruszamy kopnikiem, by zobaczyć, jak tłok chodzi, żeby czasem nie ustawić po GMP. Bierzemy suwmiarkę i cofamy tłok o 1,8 2,0 milimetra. Wkładamy iskrownik, i tak nim obracamy, aby aby platynki, (te styki, które taka krzywka po środku otwiera i zamyka) otwierały się dokładnie w tym momencie. W międzyczasie pilnuj, aby nie ruszyć tłokiem, bo już będzie ijnaczej, Gdy włożyliśmy już iskrownik, i przykręciliśmy, ponownie ruszamy kopnikiem, by przekonać się, że magneto o nic nie ociera, nic go nie blokuje. Składamy wszystko, skręcamy i w ten sposób mamy poprawnie ustawiony zapłon. Jeśli po takiej czynności znów będą problemy, to już wiesz, że nie są one spowodowane żle ustawionym zapłonem, tylko inną usterką. Głowiće dokręcamy na krzyż, z wyczuciem, i pilnujemy, abu do cylindra nie dostał się żaden brud. Potrzebne Ci będą klucze, suwmiarka, szmaty do wycierania rąk i czyszczenia, w razie potrzeby taśma izolacyjna. Jęśli jeszcze czegoś nie wiesz, to wal śmiało.
futrzaczek2 - jak zaprowadzi motor do mechanika to nigdy się nie nauczy ustawiać zapłonu.
Pomogłem?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 14:36, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
A ma ktoś może jakies fotki jak to zrobić???
Spróbuję ustawić tak jak mi radzisz ale z fotkami napewno było by łatwiej nie tylko mi ale i innym osobom które tego nie umieją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Czw 16:22, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
po jakiego hu*ja głowice scigac ? Tam jest to łądnie opisane , słuchaj ziomuś bierzesz gwoździa dostpnego na złomie wkładasz przez tą dziurke w ktora sie wkreca świece . Delikatnie ruszasz kopniakiem tak by ustawić tłok u samej góry , czyli najbliżej tego otworu na swiece w ktorym siedzi gwózdz .
Dokładnie patrzysz na jakiej wysokosci gwozdz zaczyna wchodzic do dziury i to miejsce zaznaczasz , np nożem kuchennym poprzez wyrycie sladu . Potem od tego miejsca odmierzasz 2 mm w góre gwodzia ( czyli w strone baku jak gwozdz byl wsadzony do dziury ) . Tez zaznaczasz wyraźnie . Wkładasz znowu do tej dziury gwozdzia i nacisksz go delikatnie tak by ten drugi slad pokrył sie z powierzchnia gdzie zaczyna sie rant te dizurki . I wtedy przykrecasz ten zasrany iskrownik tak by w tym momencie platyny byly otwarte . Jak mi sie bedzie nudzilo w sobote to ci porobie zdjecia , tyle ze na simsonowskim silniku , ale to prawie to samo xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Czw 20:12, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ehhh powiedzcie mi jedno. Po jakiego ch..ja każecie kopac kopniakiem żeby ustawic GMP? Nie macie takiego czegoś jak śruba dokręcająca krzywkę? Przecież tym się da ustawic o wiele łatwiej i precyzyjniej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xiang
Wymiatacz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:26, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Lopez, mi nie chodziło oto, by kopać, ale ruszyć, bo jak będzie kręcił śrubą od krzywki to skąd może wiedzieć w którą stronę kręcić? Błędem początkujących jest ustawianie 2mm po GMP. A jak poruszy ręką kopnikem to sobie uzmysłowi, że przed GMP, a nie po. A głowicę nigdy nie zaszkodzi zdjąć, wkładając coś (gwóźdź) w otwór po świecy mozna trochę krzywo włożyć i będzie niedokładnie, i poza tym przy okazji można wyczyścić nagar. pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pią 8:43, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Skąd będzie wiedział? Stąd, że jak dojdzie do GMP to trzeba przekręcic w odwrotną stronę do ruchu tłoka. A pozatym jak po GMP będzie to nie będzie się dało ustawic przerwy na platynkach bo ten "garbik" na krzywce będzie z drugiej strony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 12:18, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ch*j i tak chyba tego nie ustawie xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Pią 18:56, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
to daj kumplowi na piwo i daj mu wydrukowany ten poradnik i niech ci to ustawi i chu*j .... xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 19:54, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
tyle tylko że nikogo nie znam stamtąd bo dopiero co rodzice kupilidziałke i się budują ;/ w na ośce nikt się nie zna xDD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brodzik5
Nowy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:24, 25 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
dzieki xiang twoj opis to rozumiem;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|