zmielone pierścienie!!

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyprian
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakliczyn

PostWysłany: Pią 18:16, 06 Cze 2008    Temat postu: zmielone pierścienie!!

Witam,
Mam taki problem związany z tłokiem i pierścieniami. Jechałem sobie spokojnie na dotarciu z prędkością 40 km/h. Miałem przejechane już 420 km od remontu. W pewnym czasie usłyszałem bardzo duży zgrzyt i spadek mocy. Jakoś dojechałem do domu na 1 biegu. Dzisiaj ściągnołem cylinder. Okazało się ze 3 pierścień się po kruszył i zniszczył tłok ( po uszczerbywał i porysował, zablokował pozostałe pieścienie ) i głowice. Cząsteczki tego pierścienia znalazłem w tłumiku. Poniedziałek jadę do sklepu gdzie kupiłem tłok i pierścienie i nie wiem jak z gościem rozmawiać. I ma takie pytania:

1. Czy kiedyś się komuś coś takiego przy da żyło ??

2. I czyja to jest wina moja, czy oleju czy może producenta?

Z góry dziękuje za odpowiedzi Smile

P.S: Leje olej ORLEN 2T w proporcji 25:1, bo był na dotarciu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wymiatacz99
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 18:35, 06 Cze 2008    Temat postu: Re: zmielone pierścienie!!

cyprian napisał:
Witam,
Mam taki problem związany z tłokiem i pierścieniami. Jechałem sobie spokojnie na dotarciu z prędkością 40 km/h. Miałem przejechane już 420 km od remontu. W pewnym czasie usłyszałem bardzo duży zgrzyt i spadek mocy. Jakoś dojechałem do domu na 1 biegu. Dzisiaj ściągnołem cylinder. Okazało się ze 3 pierścień się po kruszył i zniszczył tłok ( po uszczerbywał i porysował, zablokował pozostałe pieścienie ) i głowice. Cząsteczki tego pierścienia znalazłem w tłumiku. Poniedziałek jadę do sklepu gdzie kupiłem tłok i pierścienie i nie wiem jak z gościem rozmawiać. I ma takie pytania:

1. Czy kiedyś się komuś coś takiego przy da żyło ??

2. I czyja to jest wina moja, czy oleju czy może producenta?

Z góry dziękuje za odpowiedzi Smile

P.S: Leje olej ORLEN 2T w proporcji 25:1, bo był na dotarciu.


1.Mi się zdazyło jak nie dolałem oleju do mieszanki,pekł mi wtedy tłok,pierscienie i zatarło cylinder.

2.mogłes miec krzywy korbowód i tarcie było na jedna strone cylindra i dlatego polamalo pierscien.(ja tak miałem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pią 22:24, 06 Cze 2008    Temat postu:

cyprian napisal:
Cytat:
"Leje olej ORLEN 2T w proporcji 25:1, bo był na dotarciu"


To jest glowna przyczyna. Chlopaki, przestancie wierzyc, ze ten olej jest niewiadomo, jak dobrym jak "uzyźnia" silnik - goofno prawda; uwierzcie, na codzien w tym siedze, i naprawde po raz kolejny potwierdza sie teza, iz Mixol jest lepszy od tego [pol?] syntetyka Exclamation Nawet mialem przypadek zatartego pocketa wlasnie w krotkim czasie "po wlewaniu tego elixiru". Neutral

Co innego oryginalny Olej STHIL`owski, ktorego litr kosztuje przeszlo 30 zlotych - tego zdecydowanie polecam - ani pily, ani moplika na nim nie zatrzecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Sob 8:19, 07 Cze 2008    Temat postu:

Ja od siebie polecam olej Husqvarny do pił spalinowych, na którym jeżdżę. Kosztuje gdzieś tyle samo jak ten Sthilla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelOO
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 9:21, 07 Cze 2008    Temat postu:

Te oleje kosiarkowe i do pił STIHL i Husqwarna to to samo tylko inna nazwa ale żeczywiscie ten semisyntetik nic dobrego nie wnosi do pracy motorka zresztą piły i kosiarki chodzą non stop na max obrotach i to nieraz godzine i nic sie im nie dzieje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 10:19, 07 Cze 2008    Temat postu:

Ja do Ogierka lałem zawsze mixolu i nigdy się nie zatarł. Po za tym gdzieś czytałem, że właśnie na dotarciu powinno się lać naturalny olej czyli np. mixol. Po okresie dotarcia można lać pół lub full syntetyka.

Do swojej Hondy leję Castrol 2T [link widoczny dla zalogowanych]

dokładnie ten. Tani nie jest, ale o japońca trzeba dbać ;] Ilość km przejechanych bez remontu zależy w dużej mierze od oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Sob 10:20, 07 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 10:49, 07 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Po za tym gdzieś czytałem, że właśnie na dotarciu powinno się lać naturalny olej czyli np. mixol. Po okresie dotarcia można lać pół lub full syntetyka.
Dobrze słyszałeś, ale to sie tyczy głownie wysilonych sprzetow z nicasilem


Edit: Co do orlenowskiego polsyntetyka, to mozna sobie go o kant kuli potłuc. Testowalem go na różnych sprzętach i potwierzam słowa kolegi Minisia. Na tym czymś auto mi robiło taką zadymę, że sie ludzie krzywo patrzyli. Zalałem shella VSX i jak ręką odjął...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 10:51, 07 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyprian
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakliczyn

PostWysłany: Sob 16:18, 07 Cze 2008    Temat postu:

mam pytanie co do oleju. Czy olej ORGANIKA FULLMIX jest dobrym olejem i czy jest jakaś różnic czy jest czerwony czy zielony?? I jaką mogę dać proporcje tego oleju już po okresie dotarcia??
Chyba prawda co do tego oleju ORLEN. Przed remontem miałem nominał tłok i cylinder. Po kupieniu nie miałem żadnego luzu cylinder-tłok. lejąc ten olej pojeździłem jakieś 6 miesięcy i był taki luz ze trzeba było zrobić remont. Więc teza chyba się sprawdza Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cyprian dnia Sob 16:25, 07 Cze 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: rudnik

PostWysłany: Sob 16:21, 07 Cze 2008    Temat postu:

miniś ma racie ja tez sie zajmuje takimi rzeczami i wiem że olej '' ORLEN 2T'' jest to badziewie, najlepiej lać olej do pił olej,bo on nie zatrze silnika oleje sie stosuje rożnie zależności jaki ma przebieg silnik np nie można lać pół syntetyk na nowym silniku. ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Sob 19:02, 07 Cze 2008    Temat postu:

Ja leje syntetyk od remontu i jest ok. Leje taki olej do Jawki: [link widoczny dla zalogowanych] Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: rudnik

PostWysłany: Sob 19:13, 07 Cze 2008    Temat postu:

Może być ale potem go zmień po 6-8 tysiącach km na pół syntetyk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 19:19, 07 Cze 2008    Temat postu:

mój kumpel miał taki sam problem w simku tylko jemu rozwaliło pierścień kawałek tłoka oczywiście te odłamki znalazły się w tłumiku ale na szczęście nie zrysowało tulei cylindra Smile Popieram kolegów najlepszym olejem do paliwa jest poczciwy mixol ja tylko tego oleju używam i jest bardzo z niego zadowolony Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyprian
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakliczyn

PostWysłany: Pon 20:02, 09 Cze 2008    Temat postu:

Dzięki za wszystko. Można już zamknąć ten temat Smile Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin