Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zatarte łożysko :/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 13:08, 13 Lip 2007    Temat postu: Zatarte łożysko :/

Witajcie!!!!
Ostatnio rozpoławiałem silnik żeby dokonać oględzin automatu zmiany biegów. Okazało się że jedno z łożysk wału ciężko się obraca. Nie zrażony złożyłem silnik i jeździłem aż dzisiaj rano silnik zapalił i po kilku sekundach zgasł. Myślę sobie popchnę go. Po wzięciu na pych z oporem zapalił po czym pracował normalnie. Już wcześniej pisałem o tym na forum ale nie wiedziałem co to było. Wygląda na to że będę musiał zmienić to łożysko i przy okazji chyba zrobię remont reszty silnika i zostanę przy Ogarze, będę musiał odłożyć kupno pancerki. Doradźcie mi co mam zmienić żeby mi już nie telepało w silniku na większych obrotach i nie dzwoniło. Poprzednio zmieniłem wszystkie łożyska w karterach i uszczelniacze. Czy to może być przez to że sworzeń ma luz w tulejce na korbowodzie ??
Bo coś lekko wchodził. Czy on ma stawiać duży opór przy zakładaniu ??
Będę zmieniał cały układ tłok - cylinder no i jeszcze inne rzeczy w silniku.
Napiszcie co może powodować te dźwięki, może nareszcie się z tym uporam bo jak jadę to nie słyszę dźwięku wydechu a brzęczenie silnika :/.
pozdrawiam
Powrót do góry
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 13:32, 13 Lip 2007    Temat postu:

Wg. mnie to na pewno będzie ten luz... Wydaję mi się, że miałeś za bardzo roztoczony ten sworzeń... Ale nie jestem pewine ;P.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:35, 13 Lip 2007    Temat postu:

Klekotanie w silniku to najwyraźniej z powodu luzów na układzie korbowo-tłokowym. Sprawdź które części mają luz promieniowy i będziesz wiedział co jest nie tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 14:21, 13 Lip 2007    Temat postu:

Więc tak.
Łożyska na wale nowe luz brak, łożysko igiełkowe korbowodu na wale luz promieniowy - nie wyczułem, sworzeń - lekko wchodzi i ma luz.
Więc to musi być to.
W przyszłym tygodniu chyba złożę zamówienie i myślę że już będę miał spokój z tym silnikiem na jakiś czas.
P.S.
Jaką mieszankę stosować przy docieraniu ??
No i stało się.
Znowu nie ma iskry :/ Chyba zdecyduje się na kupno nowego iskrownika.
Może i wybulę nieźle ale będę miał ( tak myślę ) spokój.
Powrót do góry
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 17:44, 13 Lip 2007    Temat postu:

A nie lepiej byłoby ci wymienić wszystkie części iskrownika, a zostawić stator (czy jak się zwie to)? Wyszłoby ci jakieś 40zł??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pią 17:46, 13 Lip 2007    Temat postu:

Lipon napisał:
A nie lepiej byłoby ci wymienić wszystkie części iskrownika, a zostawić stator (czy jak się zwie to)? Wyszłoby ci jakieś 40zł??
Dokładnie, a za nowy iskrownik dasz ponad 100zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 18:19, 13 Lip 2007    Temat postu:

Ok weźmy np. platynki. Kupiłem nowe z agmotu i okazało się że są do bani. Młoteczek ucieka od kowadełka i co jakiś czas ogar gubi iskrę bo styki się rozchodzą.
Stator czy stojan ( sam nie wiem jak to się zwie ) jest w porządku. Muszę jeszcze przekalkulować sobie ile mnie to wyniesie, bo jak nazbierałem części w agmocie do koszyka to mi ponad 400 zł wyszło Very Happy.
Lepiej będzie chyba jak zrobię tak jak radzicie a za zaoszczędzone fundusze zrobię nową instalacje. Może wreszcie skończą się problemy z zapłonem.
Powrót do góry
Icqov
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Mazowiecki

PostWysłany: Pią 20:38, 13 Lip 2007    Temat postu:

Dźwięki w silniku to mogą też być pierścienie. Może są już zużyte.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 22:11, 13 Lip 2007    Temat postu:

Gorzej jakby pękły i by tak hałasowały, ale pewnie by je wypluło... Tylko wtedy pewnie by nie jeździła ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin