Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
zatarta czy przegrzana????

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:32, 31 Lip 2006    Temat postu: zatarta czy przegrzana????

Witam serdecznie!!!
No właśnie jak w temacie - jadę sobie spokojnie moją jaweczką, wszystko niby O.K., dzień wcześniej wieczorem ustawiony zaplon pali od kopa-full radość. Nagle po przejechaniu ok 3,5 km zaczyna ją zamulać, traci moc aż w końcu staje.
Zdziwiony próbuję kopnąć i nić kopnik ani drgnie, no to myśle pchniemy wrzuca 2 puszcza sprzegło iiiiiiiiiiiii nic tylne koło staneło w miejscu, tłok w czylindrze ani drgnie
co o tym sądzice co to może być???
pozdrawiam Sir Thomash
Powrót do góry
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 10:38, 31 Lip 2006    Temat postu:

Elo
Prawdopodobnie przegrzał się i są zatarte pierścienie, a w najgorszym przypadku zapiekły się sforznie. Rozbierz silnik( zdejmij głowice i cylinder) i sprawdź. Pozdro Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miki1002
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Pon 11:03, 31 Lip 2006    Temat postu:

to też może być zabezpiecze od sworznia, i raczej jest zatarta i komplet ( cylinder tłok i pierścienie) masz do wymiany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Pon 12:09, 31 Lip 2006    Temat postu:

Zatarta na sto procent. Ale może Ci wał zatarło... Sprawdź najpierw cylinder i pierscienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:00, 31 Lip 2006    Temat postu:

bo sie nie jedzi tak. trzeba od czasu do czasu napluc na cylinder, i sluchac jak szybko paruje :] zwlaszcza na dotarciu. I nie zalowac oleju (lac tyle ile trzeba, a nie troche mniej bo mniej kopci) a na miksol jest taki sposob:
bierzesz butelke w reke
zamachujesz sie
rzucasz jak najdalej od siebie
i kupujesz normalny olej....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 7:42, 01 Sie 2006    Temat postu:

Witam serdecznie!!!!
Wczoraj wieczorem udało mi się znaleść trochę wolnego czasu i zdemontowałem głowicę i cylinder. Okazało się że zarówno głowica, cylinder, tłok i pierścienie są w stanie idealnym, zabezpieczenie sworznia jest na swoim miejscu. Jedynym problemem było to że w cylindrze i w komorze korbowej znalazłem drobniutkie metaliczne opiłki i tu przychylam się do myśli sir_headly'a że zatarł się wał. Dzisiaj może uda mi się rozpołowić silnik i cała zagadka będzie chyba rozwiązana.

Natomiast kolega Macq nie musi się tak rozpalać.


Twisted Evil

Przeżylem już trochę wiosenek na tym świecie i jako tako wiem jak docierać różne sprzęty a na oleju nigdy nie żałuje (zawsze lepiej kapkę więcej niż mniej). Plucie na cylinder jest mało kulturalne.
proszę tylko bez obrazy.

Pozdrawiam Sir Thomash

O postępach prac jeszcze poinformuje
Powrót do góry
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 10:07, 01 Sie 2006    Temat postu:

nie rozpalam sie tylko mowie ze jak sie robi remont, to warto zmienic olej. Ja tez z dwutaktami mam doczynienia duzo i wiem co nieco na ten temat
a co do plucia to wole sobie tak sprawdzic, niz remontowac silnik. Jak sie paluje silnik na takie upaly to nie ma cudow- co jakis czas trzeba dac odpoczac silnikowi. Nie mowie ze sie nie znasz ale poprostu mowie- roznych ludzi juz widzialem...niektorzy twierdzili ze jak sobie bedzie jechal 20 na trojce to sie dobrze dotrze.....nieprawda... tez ja zatrze. to nie jest samochod ze sobie lejesz i jedziesz
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 10:19, 01 Sie 2006    Temat postu:

W moim przypadku lepiej znam się na czterosuwach ale na naukę nigdy nie jest za późno i na dwusuwach też trzeba się dobrze poznać

Pozdrawiam
Sir Thomash
Powrót do góry
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Wto 15:19, 01 Sie 2006    Temat postu:

Wał to najdroższa rzecz w silniku... Wyjmij go. Jak bedzie zatarty to nie będziesz mógł ruszyć korbowodem, to będzie znaczyło, że zatarta. Zresztą, i tak wiesz o czym mówięSmile Lepiej zastanów sie dlaczego Ci zatarło... Moze za sucha mieszanke zrobiłeś i wał nie miał dostatecznego smarowania? Silnik się jeszcze przegrzał i po jabłkach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiśl@k
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z zaskoczenia

PostWysłany: Wto 19:25, 01 Sie 2006    Temat postu:

No to 120zł ( na allegro ) poszło się ... nowy wał prawdopodbnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 14:08, 02 Sie 2006    Temat postu:

Hello !!!
No ta silnik udało mi się wczoraj rozpołowić (walczyłem do 24 w garażu) i ma się to tak:
1.Łożysko korbowodu szlag trafił (zacina sie i przeskakuje) Tak że wał do wymiany.
ale mam w zapasie czeski oryginał
2. Łożysko wału od strony sprzęgła też ma zacięcia

a co do mieszanki to nie była za sucha 1:20 chyba wystarczy co nie??

Dziś kupuje łożyska uszczelki simeringi i nocka zejdzie na składaniu całości do kupy

pozdrawiam
Powrót do góry
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Śro 14:46, 02 Sie 2006    Temat postu:

Za sucha?? Raczej za bogata... 1:30 to norma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 15:53, 02 Sie 2006    Temat postu:

No to powodzenia!!! Very Happy Pozdro, Tomek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin