Zapłon- odwieczny problem...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 17:00, 29 Lip 2010    Temat postu: Zapłon- odwieczny problem...

Witam, od początku roku walcze z zapłonem.. Nie zrobiłem nawet 20km. ;/ Dobra do rzeczy, jechałem ostatnio, zdechł i czerwona iskra, wsadzam palucha w fajke prąd rozproszony to ustawiam zapłon. 2mm przed gmp i 0.4 na platynkach zapalił ale nie wkręcał sie, dzisiaj postanowiłem powiększyć przerwe to prąd zniknął, zmniejszyłem spowrotem dalej to samo. Ustawiałem od suwmiarki i szczelinomierza na 100 różnych sposobów.. Dodam jeszcze iż nie moge mieć krzywki nabitej tak jak być powinna na tego klina bo wtedy jak zapłonu nie ustawisz zawsze jest za późny, nie wiem czym to jest spowodowane.. Prosił bym o jak najdokładniejsze fotki krzywek i całych zapłonów, w gmp, przed gmp- zapłon, i nie wiem co, jakieś cenne porady bo ja już siły nie mam..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 17:53, 30 Lip 2010    Temat postu:

Oj Panowie mechanicy z tego działu.. zawiodłem się na was! Kolega bazalt nie raz, nie dwa pomógł nie jednemu z was.. A teraz jak on prosi o pomoc to cisza, czy to jest tak fajnie? Rolling Eyes No tylko widać jakich mamy tutaj pomocników, nikt nawet nie ruszyl tego tematu, a Bartek próbowal i wiele razy pomagał wielu z Was.. Ja Mu troszkę pomogłem przez gg, powiedział, ze pójdzie i zobaczy do moto, ma zdać relacje co i jak, jeśli tutaj napisze liczę na jakąś pomoc, bo jeśli nie to będzie troszkę pośmiewisko kto tutaj pomaga na prawdę.. Idea
z wielkim bólem pozdro..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 18:03, 30 Lip 2010    Temat postu:

dobra, poprawiłem to i owo i prąd sie pojawił, strzelał troche w wydech i nie dokręcał sie do max obrotów, kupiłem nowy kondensator i zamontowałem, dokręca sie ciut wyżej, pluje paliwem z wydechu a z łączenia kolanka z tłumikiem wali ogniem, przyspieszyłem zapłon, chodził w miare normalnie, aczkolwiek dalej przerywał na wysokich obrotach i jak wcześniej wspominałem pluje paliwem, zapłon był na 2mm przed gmp, teraz jest więcej bo przyspieszałem, jutro pojade po nową świece i dalej coś bede kręcił tylko nie wiem za co sie łapać..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gacek017
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Sob 20:39, 07 Sie 2010    Temat postu:

Troszkę spóźniona sugestia,ale zawsze coś...Ja bym sprawdził na twoim miejscu magneto,bo dużo wskazuje na rozmagnesowanie.A po za tym jeżeli masz ciągle za późny zapłon to możesz mieć źle nawiercony rowek na klin w magnecie.Pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 21:32, 07 Sie 2010    Temat postu:

nie mam skad wziac magneta, iskra teraz pojawiła sie tylko że biała, musze kupić nową swiece a nie mam kiedy.. dobra sugestia ale nie trafiona, w zeszłym roku jeździłem normalnie z przestawioną krzywką a jeszcze wcześniej bez korekcji krzywki, nie wiem o co tu chodzi własnie, magneto jak i klin na wale w stanie dobrym a tu ciągle trzeba coś robić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buczko
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Sob 22:02, 07 Sie 2010    Temat postu:

Kondensator sprawdź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 22:39, 07 Sie 2010    Temat postu:

pisałem wcześniej że zmieniłem i że zaczął bardziej pierdzieć, teraz ustawiłem jak powinno być wd. książki ale świecy nie mam 100% tylko stare komunistyczne..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gacek017
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Nie 10:40, 08 Sie 2010    Temat postu:

Może masz coś z cewkami Wn jak i Nn...A jaką masz świecę jeśli można spytać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dexter1213
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemiatycze

PostWysłany: Nie 10:56, 08 Sie 2010    Temat postu:

ja miałem podobny problem. nic nie pomogło-to był zapłon. Grzebałem się od początku wakacji ąż zrobiłem go idealnie tydzień temu. Jak dasz rade to podmień magneto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 11:35, 08 Sie 2010    Temat postu:

iskra f70/ f75/ f80 pełno tego mam, magneta nie mam jak pisałem wczesniej.. jak by cewka wn była du dupy to by wgl prądu nie dawała, zapłonowej nie wykluczam ale jak pali..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pon 17:31, 09 Sie 2010    Temat postu:

weź najlepiej rozkręć cały zapłon poczyść i skręć jeżeli będą jakieś przetarcia na kablach to zaizoluj no jak pluje paliwem to albo zapłon albo gaźnik ty tam pewnie tyle to wiesz Very Happy gaźnik rozbierałeś?? spróbuj iglicę przestawić pobawić się dawką paliwa.... no nie przepala paliwa po prostu sprawdź bo mógł też pierścień pęknąć ja tam powiem tak albo gaźnik albo zapłon w tym musisz szukać sprawdź też elektrykę Wink PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 18:21, 09 Sie 2010    Temat postu:

Gdybym tego nie zrobił nie pisał bym na forum.. Jak nie wiem o co chodzi dopiero pisze wcześniej działam. Pierścień tak sobie nie pęka a kompresja jest, na tej dawce paliwa jeździłem i nagle sie odwidziało? zamówiłem swiece na allegro bo sklepy do których mam jako taki dostęp nie prowadzą championa.. poczekam i zapłonem sie bede bawił..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Wto 22:41, 10 Sie 2010    Temat postu:

Kolego jeśli masz możłiwość to zmień cewkę WN, przewód i fajkę.U mnie było prawie identycznie tylko że nie strzelało płomieniami. Teraz mam cewkę 12V z simka,przewód i fajkę NGK oraz świecę NGK sam się zdziwiłem jak ogar zaczął odpalać i normalnie jeździć a nie strzelać jak wcześniej.

I zobacz też połączenie przewodu z cewką WN i z fajką.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Śro 14:30, 11 Sie 2010    Temat postu:

cewka wn jest sprawna jak i okablowanie, ściągnąłem świece z Kielc i moto odpalił. podejrzewam jeszcze kondensator bo przerywa na wysokich, ale z drugiej strony jest nowy.. pojeździłem troche żeby dogrzac świece opaliła sie ładnie a teraz zaś na czarno i moto przerywa, jak mi sie znowu przestawił zapłon to sie wkurw.. ale jedno pytanie mnie gnębi, czemu musiałem przestawić krzywke? o co tu chodzić moze..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Śro 15:32, 11 Sie 2010    Temat postu:

Nie obróciło się magneto na wale? to chyba jedyny sensowny powód, choć nie spotkałem się jeszcze aby ścięło klin na wale w jawce. A może zużyły ci się mocno platynki ta cześć która ślizga się po krzywce? Ja jak miałem już stare i zużyte to musiałem kombinować jak koń pod górę żeby ustawić zapłon.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mucie] dnia Śro 15:37, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin