Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 17:00, 29 Lip 2010 Temat postu: Zapłon- odwieczny problem... |
|
|
Witam, od początku roku walcze z zapłonem.. Nie zrobiłem nawet 20km. ;/ Dobra do rzeczy, jechałem ostatnio, zdechł i czerwona iskra, wsadzam palucha w fajke prąd rozproszony to ustawiam zapłon. 2mm przed gmp i 0.4 na platynkach zapalił ale nie wkręcał sie, dzisiaj postanowiłem powiększyć przerwe to prąd zniknął, zmniejszyłem spowrotem dalej to samo. Ustawiałem od suwmiarki i szczelinomierza na 100 różnych sposobów.. Dodam jeszcze iż nie moge mieć krzywki nabitej tak jak być powinna na tego klina bo wtedy jak zapłonu nie ustawisz zawsze jest za późny, nie wiem czym to jest spowodowane.. Prosił bym o jak najdokładniejsze fotki krzywek i całych zapłonów, w gmp, przed gmp- zapłon, i nie wiem co, jakieś cenne porady bo ja już siły nie mam..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 17:53, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Oj Panowie mechanicy z tego działu.. zawiodłem się na was! Kolega bazalt nie raz, nie dwa pomógł nie jednemu z was.. A teraz jak on prosi o pomoc to cisza, czy to jest tak fajnie? No tylko widać jakich mamy tutaj pomocników, nikt nawet nie ruszyl tego tematu, a Bartek próbowal i wiele razy pomagał wielu z Was.. Ja Mu troszkę pomogłem przez gg, powiedział, ze pójdzie i zobaczy do moto, ma zdać relacje co i jak, jeśli tutaj napisze liczę na jakąś pomoc, bo jeśli nie to będzie troszkę pośmiewisko kto tutaj pomaga na prawdę..
z wielkim bólem pozdro..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pią 18:03, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
dobra, poprawiłem to i owo i prąd sie pojawił, strzelał troche w wydech i nie dokręcał sie do max obrotów, kupiłem nowy kondensator i zamontowałem, dokręca sie ciut wyżej, pluje paliwem z wydechu a z łączenia kolanka z tłumikiem wali ogniem, przyspieszyłem zapłon, chodził w miare normalnie, aczkolwiek dalej przerywał na wysokich obrotach i jak wcześniej wspominałem pluje paliwem, zapłon był na 2mm przed gmp, teraz jest więcej bo przyspieszałem, jutro pojade po nową świece i dalej coś bede kręcił tylko nie wiem za co sie łapać..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gacek017
Częsty bywalec

Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: Sob 20:39, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Troszkę spóźniona sugestia,ale zawsze coś...Ja bym sprawdził na twoim miejscu magneto,bo dużo wskazuje na rozmagnesowanie.A po za tym jeżeli masz ciągle za późny zapłon to możesz mieć źle nawiercony rowek na klin w magnecie.Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 21:32, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
nie mam skad wziac magneta, iskra teraz pojawiła sie tylko że biała, musze kupić nową swiece a nie mam kiedy.. dobra sugestia ale nie trafiona, w zeszłym roku jeździłem normalnie z przestawioną krzywką a jeszcze wcześniej bez korekcji krzywki, nie wiem o co tu chodzi własnie, magneto jak i klin na wale w stanie dobrym a tu ciągle trzeba coś robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Buczko
Wymiatacz

Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: Sob 22:02, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Kondensator sprawdź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 22:39, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
pisałem wcześniej że zmieniłem i że zaczął bardziej pierdzieć, teraz ustawiłem jak powinno być wd. książki ale świecy nie mam 100% tylko stare komunistyczne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gacek017
Częsty bywalec

Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: Nie 10:40, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Może masz coś z cewkami Wn jak i Nn...A jaką masz świecę jeśli można spytać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dexter1213
Bywalec

Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: Nie 10:56, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ja miałem podobny problem. nic nie pomogło-to był zapłon. Grzebałem się od początku wakacji ąż zrobiłem go idealnie tydzień temu. Jak dasz rade to podmień magneto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Nie 11:35, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
iskra f70/ f75/ f80 pełno tego mam, magneta nie mam jak pisałem wczesniej.. jak by cewka wn była du dupy to by wgl prądu nie dawała, zapłonowej nie wykluczam ale jak pali..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawlo300
Wymiatacz

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pon 17:31, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
weź najlepiej rozkręć cały zapłon poczyść i skręć jeżeli będą jakieś przetarcia na kablach to zaizoluj no jak pluje paliwem to albo zapłon albo gaźnik ty tam pewnie tyle to wiesz gaźnik rozbierałeś?? spróbuj iglicę przestawić pobawić się dawką paliwa.... no nie przepala paliwa po prostu sprawdź bo mógł też pierścień pęknąć ja tam powiem tak albo gaźnik albo zapłon w tym musisz szukać sprawdź też elektrykę PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 18:21, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Gdybym tego nie zrobił nie pisał bym na forum.. Jak nie wiem o co chodzi dopiero pisze wcześniej działam. Pierścień tak sobie nie pęka a kompresja jest, na tej dawce paliwa jeździłem i nagle sie odwidziało? zamówiłem swiece na allegro bo sklepy do których mam jako taki dostęp nie prowadzą championa.. poczekam i zapłonem sie bede bawił..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ogarzysta200
Wymiatacz

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Wto 22:41, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Kolego jeśli masz możłiwość to zmień cewkę WN, przewód i fajkę.U mnie było prawie identycznie tylko że nie strzelało płomieniami. Teraz mam cewkę 12V z simka,przewód i fajkę NGK oraz świecę NGK sam się zdziwiłem jak ogar zaczął odpalać i normalnie jeździć a nie strzelać jak wcześniej.
I zobacz też połączenie przewodu z cewką WN i z fajką.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Śro 14:30, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
cewka wn jest sprawna jak i okablowanie, ściągnąłem świece z Kielc i moto odpalił. podejrzewam jeszcze kondensator bo przerywa na wysokich, ale z drugiej strony jest nowy.. pojeździłem troche żeby dogrzac świece opaliła sie ładnie a teraz zaś na czarno i moto przerywa, jak mi sie znowu przestawił zapłon to sie wkurw.. ale jedno pytanie mnie gnębi, czemu musiałem przestawić krzywke? o co tu chodzić moze..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mucie]
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Śro 15:32, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie obróciło się magneto na wale? to chyba jedyny sensowny powód, choć nie spotkałem się jeszcze aby ścięło klin na wale w jawce. A może zużyły ci się mocno platynki ta cześć która ślizga się po krzywce? Ja jak miałem już stare i zużyte to musiałem kombinować jak koń pod górę żeby ustawić zapłon.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mucie] dnia Śro 15:37, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|