wał

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KALI
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 19:23, 04 Lis 2008    Temat postu: wał

Witam.W moim wale to ramie na którym trzyma się tłok rusza się na boki tzn.od jednego boku(tego koła na wale do drugiego koła).Czy tak może być czy musze zmienić wał??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoone
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Wto 19:31, 04 Lis 2008    Temat postu:

To ramie to korbowód
Ten luz to tak ma być.
Zwróć uwagę czy nie masz innego luzu (luz promieniowy). Pociągnij za korbowód w taki sposób jak pracuje tłok w cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Wto 21:12, 04 Lis 2008    Temat postu:

stoone napisał:
To ramie to korbowód
Ten luz to tak ma być.
Zwróć uwagę czy nie masz innego luzu (luz promieniowy). Pociągnij za korbowód w taki sposób jak pracuje tłok w cylindrze.


Prawda, mały luz na boki zawsze jest, ale nie może byc zbyt duży... Napewno nie może byc zadnego luzu w ruchu "góra-dół"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoone
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Śro 11:50, 05 Lis 2008    Temat postu:

W sumie wielkość luzu nie została określona. Podaj jaki jest ten luz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KALI
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 14:54, 05 Lis 2008    Temat postu:

Ten korbowót rusza się od jednego do drugiego boku.Zatrzymuje siędopiero gdy styka się z jednym z boków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Śro 17:30, 05 Lis 2008    Temat postu:

precyzyjna wypowiedź nie ma co...... jeżeli zatrzymuje się na boku wału to dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:32, 05 Lis 2008    Temat postu:

Korbowód ma się zatrzymywać na bokach wału ale podczas pracy silnka nie może ich dotykać, sprawdź czy nie ma luzów o których wspominał Lopez.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Śro 20:52, 05 Lis 2008    Temat postu:

własnie mu chyba chodzi ze zatrzymuje sie na tych kręgach wału ale czy ociera ja tak miałem to wymieniłem zobacz czy jak szybko ruszasz na boki to słychac głosny dzwięk jezeli tak to lipa najlepiej wymienic jezeli chcesz smigac ogarem bez problemów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pasiek
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Woj. Opolskie

PostWysłany: Czw 5:48, 06 Lis 2008    Temat postu:

Nie trzeba od razu wymieniać wału [chyba, że gwinty pozrywane itp.]. Można dać do regeneracji i wał jest "jak nowy", ja miałem taki luz na boki, że korbowód miał z dwóch stron przytarcia od kół zamachowych. Teraz w lewo - prawo korbowód rusza się o 3 - 4 mm. Tak naprawdę nie powinno tak być w ogóle luzu, no ale cóż.. Do gościa, który mi to regenerował mam kilkadziesiąt km, więc jest to pewien problem. Luzu promieniowego nie ma [przynajmniej próbując na oko sprawdzić], a przedtem było widać minimalny [praktycznie luz 0,1mm już kwalifikuje wał jako zużyty]. Jednak, jak czytałem gdzieniegdzie, sprawdzić to można podczas pracy silnika - jadąc gwałtownie dodać/odjąć gazu. U mnie słychać takie wyraźne, choć niezbyt głośne zadzwonienie po puszczeniu gazu np. w połowie zakresu obrotowego. Najbardziej na dwójce to słychać..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KALI
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 12:57, 06 Lis 2008    Temat postu:

u nie gdy puszce gaz to dzwoni i bardzo trzęsie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 15:22, 06 Lis 2008    Temat postu:

Cytat:
Teraz w lewo - prawo korbowód rusza się o 3 - 4 mm. Tak naprawdę nie powinno tak być w ogóle luzu
Zawsze jest luz na boki. Jednak zbyt duży powoduje hałasowanie silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin