Urwana szpilka w karterze.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:26, 29 Sty 2011    Temat postu: Urwana szpilka w karterze.

Witam !! Urwała mi się szpilka w karterze . Gwintownik da się wkręcić 3 obroty.Myślałem żeby ten kawałek szpilki rozwiercić wiertłem nr5 po czym poprawić gwintownikiem M6. Co wy o tym myślicie?Za dużo szpilki po rozwierceniu nie zostanie .Gwintownik da radę?Póki co nie interesuje mnie przegwintowanie na większy rozmiar.Chciałbym uratować stary gwint.Macie jakieś inne propozycje?Nie mogę jeszcze odkręcić nakrętki wału!!!.Z góry dziękuje i pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Sob 21:09, 29 Sty 2011    Temat postu:

co do szpilki to moim zdaniem twoja sugestia jest odpowiednia a co do zębatki odkręcasz nakrętkę podkładasz klucz 27+ kawałek drewna na wał i młotkiem jebut w drewno powinno zejść mi tak zeszła i co do tego ze niektórzy powiedzą ze będzie olej ciekł mi nie cieknie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Sob 21:22, 29 Sty 2011    Temat postu:

yooo czytaj dokładnie, on pisze że nie może odkręcić nakrętki a nie zdjąć zębatki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:23, 29 Sty 2011    Temat postu:

Te śruby są mocno zapieczone.Silnik od nowości nie był rozbierany.Zdawczej też nie mogę odkręcić.Silnik stał 2 lata nie używany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 21:30, 29 Sty 2011    Temat postu:

Kawula9 napisał:
Te śruby są mocno zapieczone.Silnik od nowości nie był rozbierany.Zdawczej też nie mogę odkręcić.Silnik stał 2 lata nie używany.

naftą ją pokrop porządnie i nazajutrz spróbuj

silnikowi nie zaszkodzi , a tobie pomoże.

tylko nie lej , a kilka kropli na tą nakrętkę puść


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:03, 30 Sty 2011    Temat postu:

Poprosiłem tatę i pomoże mi z tym gwintem.Czekam na dalsze propozycje w odkręceniu nakrętki zdawczej i wału Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Nie 16:09, 30 Sty 2011    Temat postu:

jeszcze jest coś takiego jak WD40. Spryskać i pójdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Nie 19:31, 30 Sty 2011    Temat postu:

Polecam WD40, parę razy mi skórę uratował Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 22:16, 30 Sty 2011    Temat postu:

chemią najpierw później młotkiem, może i nawet przecinakiem (odpowiednim pobijakiem też może być) udar dobrze nakrętce zrobi
co do szpilki to nie dasz rady idealnie na środku rozwiercić, zepsujesz gwint z którejś strony, możesz próbować nawiercić dziurkę i wykręcać wykrętakiem ale wątpię w powodzenie tej operacji, dospawać też raczej nie dasz rady nic, zostaje albo gwintowanie na większy i dorabianie szpilki, bądź wstawienie tulejki (sprężyny) bądź rozwiercenie, zaspawanie i nowa dziura


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:01, 02 Lut 2011    Temat postu:

Prze gwintowałem na M8 .Uciąłem oryginalną szpilkę i dałem do znajomego do przyspawania śruby M8 migomatem. Silnik złożyłem , zostało cylinder założyć. Kopka naprawiona.Wymieniłem uszczelniacze i łożyska wału oraz wodzik biegów z epoki!!.
Dzisiaj kupię olej i zabezpieczenia tłoka i odpalam Wink . Aha te śruby to na noc zalałem olejem z benzyną i poszły.Ze śrubą zębatki zdawczej bawiłem się 20min z tatą.Przy okazji opracowałem ściągacz zębatki wału jak ktoś nie ma.I fajny patent na rozpoławianie .Dzięki za pomoc . Temat do zamknięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin