tulejka tłoka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Sob 14:28, 20 Lip 2013    Temat postu:

Naprawdę? Tu cie zalatwie bo wbijalem i i trzymalem druga reka caly tlok z walem i po wbiciu luz byl identyczny na bok . Luz w poprzednim poscie to chodzilo mi o ten tloka na sworzniu. Ale naprawde innym sposobem bez przerabiania tloka i lub sworznia to bym nie zamontowal ręką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 16:28, 20 Lip 2013    Temat postu:

To trzymałeś tłok czy wał a może jeszcze korbowód? Weź poczytaj choć odrobinę zanim się weźmiesz za coś, wału ani sworzni (żadnych) nie wolno traktować młotkiem! Tak na serio to należy unikać używania młotka. A jak już tak baaardzo chciałeś to wcisnąć na pałę to po co młotkiem? Lepiej już by było ścisnąć imadłem przez deseczki drewniane. W ogóle pomierzyłeś średnicę sworznia i otworów w tłoku? I teraz na które "boki" ci coś "lata", jak chcesz by ci ktoś pomógł to dokładnie opisz o co ci chodzi, to nie jest forum wróżbitów-maciejów. Jak nie potrafisz opisać to rozrysuj to w paincie i wrzuć tutaj. Lata ci jak na rysunku 1 czy 2?
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo latanie jak na rysunku 2 jest normalne. Na rysunku 1 jest przypadek z zniszczoną główką korbowodu (lub jej tulejką).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Sob 18:49, 20 Lip 2013    Temat postu:

tlok i stary sworzen 4mm tlok i nowy sworzen 4mm niewiem ale tyle mi pokazuje. STARY sworzen wchodzi w tlok i reszte reka a nowy nie. I tlok rusza sie jak na 1 twoim rysunku. POZDRAWiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 6:19, 21 Lip 2013    Temat postu:

No to masz do wymiany: prawdopodobnie tłok, sworzeń, tulejkę korbowodu (górną), być może dole łożysko igiełkowe oraz korbowód do sprawdzenia czy nie jest krzywy (zapewne jest). Wszystko załatwiłeś złym montażem. Ew źle spasowałeś tulejkę do sworznia. I tutaj chyba można zamknąć temat.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Nie 6:19, 21 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 22:26, 21 Lip 2013    Temat postu:

a i zapomnialem dodac ze nowy sworzen przed montowaniem sprawdzalem to przez korbowod wchodzil bez oporow a w tlok tylko mial felerne opory reka na wcisk nie wchodzil nawet jak rozgrzalem tlok i sworzen . Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 6:13, 22 Lip 2013    Temat postu:

Ale ty jesteś beton niereformowalny, ty ciągle że podgrzałeś tłok i sworzeń, oraz dziwisz się że nie pasuje. Podgrzewa się tylko TŁOK, sworzeń należy schłodzić w lodówce! Inaczej to się nie uda (powtarzam ostatni raz). A to że sworzeń lekko przechodzi przez korbowód, to hmm bardzo dziwne nie? Bo sworzeń w korbowodzie robi taki pół obrót raz w jedną raz w drugą stronę, to było by głupie gdyby ciężko przechodził.
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/sierpem-mlotem-c-d-kapitalka-223,7283.html
Temat dla ciebie do przeczytania w sprawie robienia kapitalki silnika, tylko fotki już wygasły. Następny post napisz jak to przeczytasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin