Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
tuleja w korbowodzie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batmanek11
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:36, 29 Lis 2007    Temat postu: tuleja w korbowodzie

Mam taki problem. Ostatnio rozebrałem ogara bo mi sie zepsuł no i wymieniałem tłok itd... i zauważyłem ze ta tuleja w korbowodzie przy tłoku co w nią sworzeń wchodzi to ją można swobodnie wyciągać i wkładać spowrotem . Ojciec mi mówi ze powinna ona tam twardo siedzieć i sie nie ruszać .czy to jak teraz go złoże to będzie jeździł ? no i jeśli korbowód delikatnie sie chwieje na boki[po milimetrze z obu stron]to to bardzo wpłynie na moc ogara? [NEGATYWNIE]??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Czw 20:55, 29 Lis 2007    Temat postu:

wymień tuleję czym predszej. ruszanie sie korbowodu świadczy o zużyciu łożyska igiełkowego w stopie korbowodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 8:15, 30 Lis 2007    Temat postu:

kazdy korbowód ma luz na boki.. musi miec. nie moze miec tylko w góre i na dół

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 9:02, 30 Lis 2007    Temat postu:

PanSzybciutki napisał:
kazdy korbowód ma luz na boki.. musi miec. nie moze miec tylko w góre i na dół


wedlug mnie szybciutki ma racje
A tuleje w sumie powinno sie wbijac , opierasz kawałek drewna na szpilkach o korbowoód zeby go nie wykrzywic i leciutko wbijasz Wink Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
batmanek11
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:24, 30 Lis 2007    Temat postu:

a skąd mozna taką tuleje kupić??w motoryzacyjnym ? jak to sie nazywa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 17:34, 30 Lis 2007    Temat postu:

To jest sworzeń na główkę korbowodu , ale wystarczy jak powiesz : ta rurka wchodząca w dziure w tłoku ahhahaha Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:42, 30 Lis 2007    Temat postu:

motórzysta napisał:
PanSzybciutki napisał:
kazdy korbowód ma luz na boki.. musi miec. nie moze miec tylko w góre i na dół


wedlug mnie szybciutki ma racje
A tuleje w sumie powinno sie wbijac , opierasz kawałek drewna na szpilkach o korbowoód zeby go nie wykrzywic i leciutko wbijasz Wink Cool


To wy chyba nigdy dobrego nowego korbowodu nie widzieliście... Korbowód im ma mniejsze luzy tym lepiej... Co prawda luzuy na boki 1mm nie powinny aż tak bardzo wpłynąć żle na osiągi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:47, 30 Lis 2007    Temat postu:

ale luz musi byc na boki chociaz troche... moze widziales jakis swiezutki wal...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:56, 30 Lis 2007    Temat postu:

Mój ojciec jest mechanikiem z wieloletnim starzem i miał tez parę takich sprzętów jak my mamy i mówi że nie powinien mieć wał luzów na korbowodzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 19:54, 30 Lis 2007    Temat postu:

Uwazasz ze co ? jak zalozysz nowy to ile czasu nie bedzie mial luzu ?
Luz robi sie bardzo szybko i jesli troszkie go ma to nic sie nie dzieje Wink
przeciez nie mowimy o skrajnych przypadkach , ze luz jest taki ze sie wygina wszystko ..
pozatym jakosc wałow polskich wiele do zyczenia pozostawia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:19, 30 Lis 2007    Temat postu:

Przeciez już wcześniej napisałem że małe luzy nie robią wiele negatywnych rzeczy na silniku... A z resztą kto tutaj mówi o wałach produkcji polskiej ?? Może lepiej będzie zregenerować wał i dać na łożyskach Wink. Wime że luzy robią się bardzo szybko ale trzeba jeżdzić w taki sposób żeby ich nie było... Koniec klótni bo troszeczkę zeszliśmy z tematu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Sob 21:28, 01 Gru 2007    Temat postu:

a wracając do tematu, mozesz mieć problem z tą tuleją, moze być, ze wyjechała Ci troche wał i nawet jak włożysz nową to bedzie się obracać. ja miałem to samo co Ty, tylko byłem na tyle głupi, ze złożyłem wszystko do kupy i nie wyjeździłem jednego baku jak pękła mi główka korbowodu. jeśli założysz nową tuleje, a ta bedzie się obraćać, (przynajmniej tak było w moim przypadku) wyciągasz wał i zanosisz razem ze sworzniem i nową tuleją do tokarza, on Ci to zrobi, mnie to wyniosło 15zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1689
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 106 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Nie 9:24, 02 Gru 2007    Temat postu:

motórzysta napisal:
Cytat:

"To jest sworzeń na główkę korbowodu , ale wystarczy jak powiesz : ta rurka .."


OMG..to nie jest sworzen, ani jakas rurka! Jak juz to tulejka spelniajaca role lozyska slizgowego. Idea

A! No i w korbowodzie czy tloku nie ma "dziury", tylko jak juz to otwor Razz Razz
Dobra, wystarczy tego czepiania sie.. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 8:53, 03 Gru 2007    Temat postu:

Co do dziury to specjalne tak napisalem Wink
wiem ze mowi sie otwór Smile)
a jesli bedzie sie obracał sworzeń to wystarczy kupic w skelepie nowa tulejke chyba z brązu ja robia Smile i załozyc powinno pomoć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin