Tłok się blokuje - Ogar 200
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miciek1581
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:56, 27 Paź 2010    Temat postu: Tłok się blokuje - Ogar 200

Mam taki problem. Ostatnio jechałem sobie z kumplem moim ogarem i coś zaczęło dzwonić mi w silniku. Zatrzymałem się i byłem pewien, że to pierścienie na tłoku pękły. Odprowadziłem go do domu i spróbowałem jeszcze raz kopnąć a później jeszcze raz na zapych. Nic nie podziałało. Jak brałem na kopa to kopniak się ślizgał, ale wracał na miejsce, a tłok ani drgnął. Gdy wziąłem go na zapych to tylko koło mi się zablokowało. Postanowiłem więc odkręcić cylinder i zobaczyć co się tam dzieje. Sprawdziłem to, ale cylinder i tłok były ok. No cóż dobra dalej przekonany, że jednak jest coś nie tak kupiłem nowy cylinder, głowicę, tłok, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia. Wymieniłem wszystko i znowu spróbowałem go kopnąć. Pierwsza próba była udana tłok się poruszył, ale druga już nie. Wrócił ten sam problem co napisane jest wyżej. Nie wiem co się dzieje. Pomocy. Czy to mogą być łożyska na wale???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian656
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 19:39, 27 Paź 2010    Temat postu:

moze przyszed czs na wymiane lozysk hehe Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Śro 20:22, 27 Paź 2010    Temat postu:

raczej tak, lub zatarłeś wał, choć to ekstremalny przypadek, raczej coś wpadło w wał i go zablokowało, musisz rozebrać silnik jeżeli łożyska bedą kijowe to wiadomo wymiana i pytanie co z wałem, jak się bedzie obracał to moze wymiana łożysk wystarczy, jak bedzie stał to pozostaje regeneracja starego bądź kupno nowego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miciek1581
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:34, 28 Paź 2010    Temat postu:

Dzięki za pomoc. Zajrzę do wału i wtedy dam znać czy problem zniknął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Czw 13:33, 28 Paź 2010    Temat postu:

a nie masz czasami problemu ze sprzęgłem?? zbyt mocno podciągnięte ?? wtedy kopniak by się ślizgał ale jeżeli byś pchał też było by czuć lekkie użycie sprzęgła??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miciek1581
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:24, 28 Paź 2010    Temat postu:

O. Możliwe. Dzięki. To też sprawdzę i od tego zacznę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pią 7:06, 29 Paź 2010    Temat postu:

nie rób nic wielkiego Wink zdejmij tylko linkę od sprzegło i wtedy zauważ postępy Wink wykręć także śrubkę od regulacji sprzęgła w prawej pokrywie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miciek1581
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:21, 29 Gru 2010    Temat postu:

Sprawdzałem z tym sprzęgłem, ale to jednak nie to. Dzisiaj zabrałem się za rozbieranie silnika. Zobaczymy co tam w środku siedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Śro 22:58, 29 Gru 2010    Temat postu:

ja obstawiam łożyska na wale Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWa890
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: zawiercie

PostWysłany: Czw 0:02, 30 Gru 2010    Temat postu:

ja też łożyska ale też może być silnik zatarty !!!!!!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 9:04, 30 Gru 2010    Temat postu:

Wujek miał taki przypadek - dokładnie to samo! Okazało się że rozwaliła się śrubka trzymająca magneto i krzywkę (nie wiem jak, mówił że po prostu pękła i wypadł kawałek z łebkiem) a magneto zsunęło się i ocierało o cewki czy tam cały zapłon...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 10:29, 30 Gru 2010    Temat postu: Re: Tłok się blokuje - Ogar 200

miciek1581 napisał:
Postanowiłem więc odkręcić cylinder i zobaczyć co się tam dzieje. Sprawdziłem to, ale cylinder i tłok były ok. No cóż dobra dalej przekonany, że jednak jest coś nie tak kupiłem nowy cylinder, głowicę, tłok, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia.


możesz mi wytłumaczyć ten manewr? skoro nie wiesz co jest to po jaka cholerę kupiłeś cały komplet?

miciek1581 napisał:

Jak brałem na kopa to kopniak się ślizgał, ale wracał na miejsce, a tłok ani drgnął. Gdy wziąłem go na zapych to tylko koło mi się zablokowało.

Nigdzie nie napisałeś, że tłok jest zablokowany tylko że się nie rusza przy kopaniu i koło jest zablokowane na pych. A na luzie idzie przekręcić wirnikiem? Opcji jest wiele, wał może być ok tylko jakiś tryb się sypnął w skrzyni. Jak starter nie działa a sprzęgło jest ok to na trybie pewnie przepuszcza(coś podobnego do wolnobiegu w rowerze). Tak czy siak, nie będziesz niczego wiedział dopóki wszystkiego nie sprawdzisz a najlepiej dopóki nie rozpołowisz silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miciek1581
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:37, 05 Wrz 2011    Temat postu:

Nareszcie zrobiłem remont silnika. Kupiłem nowy wał, cylinder, tłok, pierścienie, głowicę, łożyska na wał, przednią zębatkę i tarcze sprzęgłowe. Wymieniłem wszystko - nawet filtr powietrza. Wyczyściłem gaźnik i wydech. Ogar zapalił. Pojeździłem nim przez dwa dni. Po pierwsze stracił moc. Cholernie ciężko wchodzi na duże obroty, a jak już wejdzie to zaczyna się dusić. Strasznie zalewa mu świece (świece też była wymieniana na nową - marki champion). Dzisiaj już w ogóle nie chciał zapalić. Jak go kopnąłem to zapalił na sekundę i zgasł. Nie mogę dodać mu gazu, żeby nie gasł, bo na dużych obrotach muli, a co za tym idzie też gaśnie ;/. Jeździłem tak jak w zaleceniach max 30km/h. Nie mam pojęcia co się z nim dzieje. Mogłem o czymś zapomnieć napisać ale to wyjdzie wszystko w rozmowie na forum. Nie mam pojęcia co może z nim być nie tak... ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 22:01, 05 Wrz 2011    Temat postu:

silnik jest źle wyregulowany, nie rozumiem nadal na co cały komplet wymieniłeś, może komplet jest wadliwy i w ogóle pewnie remont robiony motkiem i przecinakiem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Wto 16:06, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Stracił moc ponieważ cały sprzęt który wymieniłeś jest na dotarciu. A co do mulenia to myślę, że regulacja gaźnika się kłania. Na wolnych obrotach paliwo mu wystarcza, a jeśli dodasz mu gazu (więcej powietrza) to nie otrzymuje paliwa czyli mieszanka zbyt uboga i gaśnie (bo na powietrzu sobie nie pojeździsz ;]) Wyreguluj poziom paliwa. Myślę, że będzie problem z zaworkiem iglicowym skoro zalewa świecę, lecz trudności mogą wystąpić także z brakiem paliwa czyli przeczyść kranik, bo po takim postoju mógł osadzić się syf w baku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin