Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilo081
Bywalec
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:30, 26 Paź 2010 Temat postu: Światło |
|
|
Witam. Mam pewien problem. Otóż mam założoną z przodu żarówkę na 6V taką jak do ogra . Z tyłu zównież orginał. Mój problem poleka na tym że śwaitło jest bardzo słabe z pzodu jaki z tyłu. Myślę że to jest wina cewek ponieważ nie były wymieniane jeszcz nigdy. Po druga żarówka z tyło ciąle się przepala. Prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
yookez
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kąty walichnowskie
|
Wysłany: Wto 17:43, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
włóż po 12v tak jak ja i będzie git;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sportlen
Wymiatacz
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie
|
Wysłany: Wto 18:03, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
ja mam tak że 6V mi pali a 12 bardzo mocno świeci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:05, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Więc wniosek z tego taki, że lepiej jest założyć 12V na przód i tył. Ja również tak mam że założone są 12V żarówki. Na 6V jak jechałem w nocy to musiałem pobocza szukać, żeby na nie nie zjechać. A o widoczności na ulicy to ja nie wspomnę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 21:46, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ja proponuje najpierw sprawdzić jaki prąd dają cewki bo co z tego, że da 12V jak ma za słaby prąd. Najpewniej trzeba będzie wymienić cewki (bądź cewkę), czasem pomaga poluzowanie i przybliżenie do wirnika. Ja swego czasu zakładałem H4 24V i dalej paliło, po podłączeniu miernika wyszło że cewka podaje prąd minimum 26V, wymieniłem i sprawa się rozwiązała. Aaaa i żarówka na przodzie najczęściej przy sprawnej instalacji przepala się na skutek wstrząsów spowodowanych głównie stawianiem na koło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bergu
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 20:11, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
poczytaj sobie podstawy elektroniki: [link widoczny dla zalogowanych] , bo przede wszystkim cewka mogła ci dawać jak już to napięcie 26V a nie prąd. Ja mam aktualnie z przodu 6v żarówkę tylko że ma ona 25W z tyłu 12v z podsufitki z malucha. W drugiej jawce mam 12v 21w z przodu a z tyłu tak jak w pierwszej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Śro 10:48, 06 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 22:29, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
bergu napisał: | poczytaj sobie podstawy elektryki, bo przede wszystkim cewka mogła ci dawać jak już to napięcie 26V a nie prąd. Ja mam aktualnie z przodu 6v żarówkę tylko że ma ona 25W z tyłu 12v z podsufitki z malucha. W drugiej jawce mam 12v 21w z przodu a z tyłu tak jak w pierwszej |
zle sie wyraziłem, nocne pisanie... chodziło mi o to, że nie ma sensu wkładanie żarówki 12V jeśli instalacja jest niesprawna i może nawet tych 6V nie daje, a 26V to oczywiście napięcie które próbowałem zmniejszyć przez nawinięcie większej liczby zwojów na rdzeniu, niestety i to nie podziałało, wszystko było ok dopiero po wymianie. A i ogólnie to kojarzę pojęcia napięcie/natężenie widocznie w tej nocy użyłem uproszczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|