slaby na wyzszych obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian953
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:57, 27 Kwi 2010    Temat postu: slaby na wyzszych obrotach

mam problem otóż moj ogar slabo przyspiesza na wyższych obrotach niz na nizszych. Z niskich bardzo ladnie sie zbiera a przy wysokich slabiej. Nic nie przerywa. Gaznik wyregulowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Wto 14:45, 27 Kwi 2010    Temat postu:

ustaw dobrze zapłon oraz przerywacz na 0.4mm..... sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza spróbuj jechać baz filtra wyczyść tłumik Wink PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Wto 15:00, 27 Kwi 2010    Temat postu:

pawlo od kiedy to w jawkach ustawia sie zaplon na 0.4 mm ?? 0.3 jest poprawnie a jak zjezdzone platynki to 0.25mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Wto 15:19, 27 Kwi 2010    Temat postu:

od zawsze poczytaj sobie


Pks100 napisał:
Cytat:
Najprościej ustawisz w taki sposób:

A. Co jest potrzebne:
-klucz do świec
-czujnik zegarowy z przystawką(lub gwóźdź, ołówek)
-suwmiarka(można się obejść, wystarczy porządna linijka)
-śrubokręt płaski(porządny i szeroki)
-szczelinomierz(lub blaszka 0,40mm i bibuła(0,05mm))
-ewentualnie nóż lub drobna piłka do metalu

B. Ustawianie platynek:

1. Wykręć świecę zapłonową za pomocą klucza i dokręć głowicę.
2. Wkręć w miejsce świecy czujnik zegarowy(lub wsadź ołówek, gwóźdź, suwmiarkę; polecam gwóźdź).
3. Za pomocą delikatnego stukania kopką ustaw tłok w GMP(Górne Martwe Położenie; po prostu jak najbliżej świecy zapłonowej).
4. Odczytaj wartość na czujniku zegarowym(lub zaznacz położenie na gwoździu - np. umieść go równolegle do ożebrowania cylindra i prostopadle do krawędzi głowicy a następnie zaznacz w miejscu styku krawędzi głowicy z gwoździem).
5. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4, aby sprawdzić czy pomiar(zaznaczenie) jest dokładny.
6. Odkręć za pomocą śrubokręta 3 śruby w prawym deklu silnika mocujące osłonę iskrownika.
7. Poluźnij śrubę mocującą kowadełko platynek(ten element nieruchomy; pamiętaj, że tłok jest w GMP!).
8. Wsuń między styki platynek blaszkę(dowolną luz z szczelinomierza) o grubości 0,40mm a następnie dociśnij młoteczek w kierunku krzywki a kowadełko do młoteczka jedną ręką.
9. W tej pozycji dokręć śrubę mocującą kowadełko, mocno z wyczuciem.
10. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4. i wsadź ponownie blszkę między styki, przy prawidłowej regulacji powinna wchodzić z lekkim oporem w innym przypadku powtórz pkt. 7 do 9.

C. Ustawianie zapłonu.

1. Silnik jest rozkręcony jak w przypadku B.
2. Odejmij od pomiaru na czujniku 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany) lub 1,70 - 2,00mm (silnik odblokowany)(w przypadku gwoździa za pomocą suwmiarki lub linijki odmierz i zaznacz drugą kreskę w kierunku tłoka w odległości 2,00mm od poprzedniej)
3. Za pomocą kopki i koła(silnik na biegu) ustaw tłok w takim położeniu jaki wychodzi z obliczeń w pkt. 2(w przypadku gwoździa krawędź głowicy ma się znaleźć ciut za kreską przed chwilą zaznaczoną(a pomiędzy nimi dwoma)). UWAGA! Tłok ustawiony jest poprawnie tylko wtedy kiedy zatrzyma się go w obliczonym położeniu w momencie, w którym porusza się w kierunku GMP a nie DMP!!(Dolny Martwy Punkt; masymalne położenie tłoka w kierunku silnika).
4. Odkręć śruby mocujące iskrownik(dwie; u góry i na dole).
5. Obracaj iskrownikiem w prawo lub lewo tak długo aż przerwa między stykami przerywacza wyniesie 0,05mm(mierząc szczelinomierzem lub wsadzając ciasno bibułę).
6. Mocno ale z wyczuciem dokręć śruby mocujące iskrownik.
7. Powtórz teraz bardzo dokładnie czynności B(pkt. 2-10) i C(pkt. 1-6).

D. Składanie

1. Dokręć porządnie jeszcze raz iskrownik i platynki.
2. Dokręć śruby mocujące osłonę iskrownika.
3. Dokręć świecę zapłonową za pomocą klucza(wyczyść ją i wyreguluj przerwę pomiędzy elektrodami, powinna wynosić jak w przypadku platynek 0,40mm)

KONIEC!

Proste co?! Metod jest mnóstwo, ta jest najprostsza i najbardziej skuteczna, mam nadzieję, że nie pisałem tego na marne... Prawidłowy punkt zapłonu idealny dla silnika ustawia się doświadczalnie, u mnie ok. 1,75mm, na oko ciut przed 2,00mm. Pozdrawiam



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawlo300 dnia Wto 15:20, 27 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian953
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:40, 29 Kwi 2010    Temat postu:

a moga byc to platynki bo są w slabym stanie i je musialem wygac zeby byla przerwa i nie rowno sie stykaja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kredek001
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 18:19, 29 Kwi 2010    Temat postu:

oj ProBoszcz coś ci się pomyliło .Paltynki na 0.4 mm(umnie na takim ustawieniu nie chodzi moto poprawnie dopiero na 0.6 jezdzi ok)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin