Rozwalił mi się tłok... :( Dlaczego?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomaszow
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Nie 19:52, 23 Lip 2006    Temat postu: Rozwalił mi się tłok... :( Dlaczego?

Siema! mam wielki problem. Chciałem sobie stunigować moją jawkę... przewierciłem dławik, skróciłem kolanko.....i wszystko działao dopuki nie zabrałem sie za szlif tłoka Sad ...Tak więc zeszlifowałem go jak w instrukcji na tej stronie : http://www.jawa50.cba.pl/szlifowanie_tloka.html. Wyszło mi idealnie jak na tym zdjęciu, ale gdy załozyłem, to Jawka nie chciała mi odpalić, co gorsze jak rozebrałem żeby zobaczyć o co chodzi to tłok był poważnie uszczerbiony (ok 0.5cm na 0.5cm) Dlaczego tak się stało? jak odpalałem to słyszałem metaliczny głos, to pewnie wtedy się uszczerbił Sad POMOCY...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 9:03, 24 Lip 2006    Temat postu:

przy skladaniu pewnie go zbyt brutalnie potraktowales, powstalo mikropekniecie, ktorego nie mogles zauwazyc i przy odpalaniu go posypalo, albo zle podszlifowales- zbyt ostre przejscie i powstal karb, choc przy tego typu usterce nie rozsypaloby sie to tak szybko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomaszow
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pon 16:01, 24 Lip 2006    Temat postu:

To co mi radzisz? wystarczy kupić nowy tłok? Ciekawi mnie czy tam w środku się coś nie rozwaliło. jeśli zakup tłoku wystarczy to spoko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 21:22, 24 Lip 2006    Temat postu:

Elo
Kup nowy tłok i pierścionki. Nie baw się w tuningowanie, bo to strasznie ciągnie kase z kieszeni. Poza tym bawienie się w prywaciaża, może przyspożyć nieporządane skutki(taki np. jak rozłupanie się tłoka). Sprawdź cylinder, czy po tym incydencie się nie uszkodził(czyli jakieś głębsze zarysowania, może się to odbić na kompresji). Tak jak napisałem, kup tłok, pierścionki, ładnie załóż w cylinder, pożądnie dotrzyj silnik, czyli nie szalej tam przez jakiś dystans, czyli ok 500km. Jeżeli dobrze wykonasz moje instrukcje to wyciśniesz swoją Jawką ok 70 km/h Very Happy . Pozdro Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomaszow
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Wto 9:51, 25 Lip 2006    Temat postu:

Wielkie dzięki, mam nadzieję ze będzie ok. Smile ale nie pojdzie 70km\h bo przed "tuningiem" szła 55km/h Pzdr.

Aha jeszcze jednotłok pewnie kupię na AG mot. Jaki tłok i pirścienie mam wybrać? Nomianał czy jakiś inny?

PS: watro przy moim sprzęcie kupić zębatkę z 13? Moja jawka naprawdę rwie do przodu, ale prędkość 55km/h to już męka dla silnika. chciałbym jeżdzić piędziesiątką bez "piłowania" silnika. Mam jedynie przeszlifowany króciec, obcięte kolanko i przewiercony dławik. (mam 3 biegówkę) Warto???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 12:11, 25 Lip 2006    Temat postu:

Nie kupuj na agmocie, bo tam najtańsza wysyłka kosztuje 10 zł. Lepiej poszukaj jakiegoś sklepu motoryzacyjnego w swoim mieście, ja chciałem z początku kupować na agmot, ale pochodziłem trochę i znalazłem(no i się opłacało). Jeżeli chodzi o zębatke, najlepsza jest 12, bo jest neutralna(tak pośrednio przyspiesza i pośrednią posiada prędkość maxymalną). Jak mówisz, że Twoja Jawka wyciska 55 km/h to coś musisz jeszcze porobić, bo powinna spokojnie 60 pare pójść Wink Kup nominalny tłok i pierścionki, broń Boże kupuj od prywaciaża. Pochodzi Ci troche i klęknie, i później będzie płacz Razz . Tłok musi być pojemności 50 ccm, i musi mieć 3 wyżłobienia na pierścionki. Najlepiej było by wziąść ze sobą cylinder, żebyś jakiegoś babola nie strzelił, bo będziesz musiał biegać i wymieniać(gorzej z agmot, bo musiałbyś wysyłać im z powrotem towar) Na tym chyba wszystko. Poradzisz sobie Wink . Pozdro Tomek
PS. ja kupiłem nowy, odblokowany kruciec, i chodzi jak żyleta Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomaszow
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Wto 12:35, 25 Lip 2006    Temat postu:

No tak, ale będę musiał sobie kupić w ag mocie bo w moim mieście nie ma sklepu z częsciami. (był kiedyś ale chyba splajtował)
PS dzięki za porady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 7:12, 26 Lip 2006    Temat postu:

Spoko Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 20:14, 27 Lip 2006    Temat postu:

mogłes tez jakąs srubke zostawic w cylindrze i
Powrót do góry
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:19, 27 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Nie kupuj na agmocie, bo tam najtańsza wysyłka kosztuje 10 zł.
ja mam do agmotu pare krokow to zawsze moge wyslac jakies niewielkie czesci taniej przy wplacie na konto.
srubka w cylindrze tez wchodzi w gre. ale mysle ze kolega potraktowal zbyt brutalnie tlok przy zakladaniu pierscionkow ot co


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halogen
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:25, 27 Lip 2006    Temat postu:

ja po jutrze zrobie taki manewr z cz 175 Smile dziś w samym agmocie zostawilem ponad 200zł ;/ i czekam na kuriera zobaczymy co z tego wyjdzie ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomaszow
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Wto 15:33, 01 Sie 2006    Temat postu:

no ale jak miałem potraktować jak nie wchodził :/ to pewnie dlatego :/ kupiłem już sobie tłok w moim mieście bo okazało się ze jest jakiś sklepik z częsciami Smile Duzego wybokru to tam nie mają ale tłok i pierścienie były Very Happy 16zł mnie wyniosły. Częsci troszkę droższe ale i tak jest ok. Nie miał niestety zębatki 12z Sad ale dobre i to co mam. Za 2tygodnie do babci jade i załozę tłok mam nadzieję ze będzie wszystko ok Smile

PS Sporo wydałeś na te częsci w AG mocie... Mam nadzieję ze warto było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 20:07, 01 Sie 2006    Temat postu:

No to widzisz, kupiłeś i masz. Jak bedziesz wkładał tłok i pierścienie, to nie naciągaj ich mocno, bo pękną. Przy wkładaniu cylindra na tłok, uważaj, żeby pierścionki weszły w swoje rowki i blokady. Wrzuć bieg(wtedy koło zablokuje tłok) i powoli uderzaj w cylinder, a będzie gładko wchodził. Kup nową uszczelke pod głowice. Jak wszystko założysz, ostro skręć nakrętki i będzie GIT. Po jakimś czasie( dzień, dwa)dokręć nakrętki głowicy, żeby docisnąć ją(uszczelka się splaszczy i nie będzie dostatecznej kompresji) Reszta to normalka. Pozdro, Tomek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miki1002
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Wto 20:56, 01 Sie 2006    Temat postu:

w jawce nie ma chyba uszczelki pod głowice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Wto 21:33, 01 Sie 2006    Temat postu:

Jest uszczelka-metalowa. Jeśli jest dobrze spasowana to po zdjęciu głowicy wcale jej nie widać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sir_headly dnia Śro 16:45, 02 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin