przez cały czas zalewa się świeca

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sid1234
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:47, 25 Paź 2010    Temat postu: przez cały czas zalewa się świeca

Witam. Mam taki problem gdy chciałem odpalić jawke nie chciała odpalić wiec sprawdzam świece a ona zalana. Wiec czyszczę ją i dalej nie odpala a ona sie zalewa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 16:09, 25 Paź 2010    Temat postu:

A ona daje iskrę? spala to? Wymieniałeś świecę na inną?
Może za dużo paliwa dostaje. Zmniejsz mu dopływ paliwa.
Powrót do góry
sid1234
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:11, 25 Paź 2010    Temat postu:

daje iskrę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pon 16:14, 25 Paź 2010    Temat postu:

Wymień tą świecę..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 16:24, 25 Paź 2010    Temat postu:

Na zewnątrz może dawać iskrę, a jak wkręcisz to już nie.
Powrót do góry
Alan890
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłakowo

PostWysłany: Pon 16:44, 25 Paź 2010    Temat postu:

Wujek napisał:
Na zewnątrz może dawać iskrę, a jak wkręcisz to już nie.


Jakim cudem?? Jaka jest różnica?? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skarżysko

PostWysłany: Pon 17:17, 25 Paź 2010    Temat postu:

Jak dla mnie wina gaźnika, albo iglica za wysoko (powinna być na 1 lub drugi rowek od góry), albo coś z gaźnikiem nie tak i podaje za dużo paliwa.
Zacznij od iglicy
Ewentualnie może to być wina zapłonu (przerwy) lub jest on za późny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Pią 19:08, 29 Paź 2010    Temat postu:

Ja bym powiedział że coś z iglicą lub z pływakiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MagnuuM
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 21:05, 29 Paź 2010    Temat postu:

a z gaźnika Ci cieknie? tzn czy masz cylek zabrudzony benzyną??? jak tak to zmniejsz poziom paliwa w komorze pływakowej odegnij lekko tą blaszkę w dół i zobacz moim zdaniem wina leży w mieszance paliwowo-powietrznej bo ja dzisiaj też miałem przypadek myslałem że zapłon a potem że za mało paliwa a za dużo powietrza i też muliło mi jawkę na każdym biegu okazało sie że pokrywa filtra powietrza się lekko przekrzywiła i moto dostało za dużo powietrza a za mało paliwa złożylem filtr tak jak powinno być i wszystko gra obeszło się bez kombinowania z poziomem paliwa zapłonem itp. Czasami wystarczy mała pierdoła i moto już nie działa Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MagnuuM dnia Pią 21:07, 29 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk2431
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Mokrsko

PostWysłany: Sob 20:34, 30 Paź 2010    Temat postu:

blaszka nad pływakiem o dziesiąta milimetra w dół ..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 22:48, 30 Paź 2010    Temat postu:

Ludzie uspokujcie się, to, że mi się coś podobnego stało a przyczyną tego bylo coś tam to nie znaczy, że to coś tam pomoże temu Panu. Nie podobają mi się spostrzeżenia typu iglica powinna... to nie jest seryjna produkcja 2010 roku aby każdy silnik miał zbliżone parametry z błędem plus minus 2 procent. Nie można więc niczego zakładać ; ) Co do istoty problemu jest kilka czynników. Po pierwsze elektryka, czyli wszystkie połączenia, opóźnienie zapłonu kondensatorem, kąt ustawienia zapłonu, wszystkie cewki i przede wszystkim świeca. Drugim szerszym tematem jest mechanika i sprawa zasilania, czyli regulacja gażnika i szczelność silnika właściwiego. Co proponuje zrobić?! Po pierwsze wymienić świecę na nową lub po prostu spróbować na kilku innych z pominięciem NGK, o właściwej ciepłocie. Jeżeli iskra występuje na powietrzu warto zwiększyć dopływ powietrza bądź zmniejszyć dopływ paliwa. W pierwszym wypadku proponuje wkręcić śrubę regulacyjną obrotów jałowych do końca w drugim obniżyć iglicę, Oba zabiegi nie rozregulują silnika, natomiast można je łatwo odwrócić, tym mniej grzebiesz tym lepiej. Jeżeli działanie nie przynosi efektu wróć do poprzednich ustawień. warto dokręcić śruby mocujące cylinder i lekko przeczyścić tłumik a także filtr powietrza co jest standardową procedurą w taim wypadku. Jeżeli chodzi o elektrykę należy spojżeć w regulację platynek i sprawdzić kondensator, polecam jego wymianę co rok, kosztuje grosze a regularna wymiana zapobiegnie niespodzianką. Zapłon nie powinien się sam przestawić bez przyczyny, jednak w ostateczności należy go wyregulować i sprawdzić cewkę WN.

Cytat:
Jakim cudem?? Jaka jest różnica??


W cylindrze panuje zwiększone ciśnienie sięgające kilku atmosfer, do tego dochodzi wilgoć i zaworowania mieszanki z olejem, iskra więc ma o wiele cięższe warunki aby "przeskoczyć" między elektrodami dlatego wybiera krótsze drogi.

Nie wiem o czym zapomniałem... Pozdrawiam ; )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 4:53, 01 Lis 2010    Temat postu:

No w końcu coś konkretnego... a do tematu: najpierw elektryka, musi być sprawna. jak gaźnik jest czysty (tzn. nie jest zapchany) to silnik musi dać choćby jakiś znak. Gaźnik może być rozregulowany ale silnik musi ruszyć choć na chwilę, szczególnie jeśli świece wyczyściłeś. Przecież jak wstrzykniesz paliwa do cylindra i masz sprawną elektrykę to też coś zaskoczy. A co do świecy to jak zaznaczył przedmówca i dodam jeszcze jedną ewentualność (w którą swego czasu nie mogłem uwierzyć), trafiło mi się że gwint w głowicy był na tyle zanieczyszczony żę trzeba było do świecy drucik dokładać bo iskry nie miała po wkręceniu. Ale znając życie to platynki są zabrudzone, bądź źle ustawione a idąc dalej może i wyprzedzenie zapłonu. Dopiero wtedy jak wyeliminujesz wszystko z elektryki (musi być 100% pewności, że wszystko jest ok), silnik będzie dawał oznaki życia a przy tym zalewał to dopiero można zabierać się za regulację gaźnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sid1234
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:06, 06 Lis 2010    Temat postu:

wszystko jest już dobrze. Do zamknięcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin