Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 19:01, 02 Wrz 2012 Temat postu: Problem ze skrzynią biegów jawa 50 |
|
|
Witam !
Nie mogę złożyć skrzyni biegów dobrze, na nie dokręconych śrubach silnika działa wszytko, a jak skręcę to przestaję. Do tego mam problem z wałem, silnik złożony na nowych łożyskach FAG (wał) a mogę ruszać wałem .
Dodaje filmiki :
http://www.youtube.com/watch?v=M9xjb4EdYFs
i nie skręcona
http://www.youtube.com/watch?v=E1obfW0ZdCY
Pozdrawiam i proszę o każdy pomysł !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
skiros
Bywalec

Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 19:12, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Może powiesz co ci w skrzyni nie działa? bo z filmiku nic nie widac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sikorek
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Woźniki
|
Wysłany: Nie 19:13, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
www.youtube.com/watch?v=XHhVgL33id4
Tu masz cały film, w 26 sek. wodzik musisz włożyć w te szczeliny w zębatkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 19:46, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Wiem tak właśnie robię.
Chodzi mi o to że gdy złożę skrzynie i sprawdzam działanie bez lewego karteru (od sprzęgła) to działa, założę ten karter BEZ DOKRĘCANIA ŚRUB działa.
A gdy skręcę śrubami przestaje. Skrzynia się zacina, zębatka zdawcza i wałek od sprzęgła
kręcą się na tzw. luzie razem. Da się "wbić" chyba tylko dwójkę lub jedynkę, nie pamiętam już dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Nie 19:49, 02 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sikorek
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Woźniki
|
Wysłany: Nie 20:39, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
no jak mówisz, że jak skręcisz to nie działa, to zobacz czy skrzynia jest dobrze osadzona, czy nie wystaje gdzieś coś bo jak dokręcasz karter to włąśnie ściska coś i przez to nie działa, ale najpierw jeszcze raz sprawdź zębatki ponieważ łatwo się pomylić ja swoją składałem 3 godziny za pierwszym razem, i po tych 3 godzinach sie skapłem zę mam źle 2 zębatki złożone od tego wodzika właśnie ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 21:01, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
wywal wszystko i sprawdzaj po kolei, każdy wałek osobno, bez wału i startera, jedyne co może się blokować to walek pośredniczący na tulejach, wałek główny raczej nie stanie ale będzie ciężko chodził, przyczyną najpewniej jest błędna naprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 21:31, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Połówki z pary brane, czy może zamieniane z innej pary?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 10:22, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Połówki te same, obie części mają chyba numer 55, będę jeszcze próbował.
Moskit mógłbyś jeszcze rozwinąć swoją wypowiedz.
Te dwa tryby dobrze złożyłem, sprawdzałem na wszelki wypadek odwrotnie to się nie chcą zejść albo już nie miałem wieczorem siły. Nie chodzi mi o siłę fizyczną tylko już chęci nie miałem. Wymieniałem łożyska tutaj filmik, to mogło zaszkodzić ?
http://www.youtube.com/watch?v=WL37EBWuLTw&feature=plcp
UP.
Wywaliłem całą skrzynię oprócz : Suwaka, koła zębatego do którego przykręca się zębatkę na łańcuch i koła zębatego na które nachodzi pół księżyc kopki.
I dalej to samo, bez wału i kopki też, nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić.
Proszę o propozycję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Pon 12:19, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mati_pl xD
Częsty bywalec

Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Pon 12:38, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
A może źle dokręcony automat? (chodzi mi tu o nieoryginalne śrubki) Może ten tryb gdzie przychodzi zębatka zdawcza nie jest do końca wbity w łożysko?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 12:50, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Na filmiku wydaje mi się że łożysko od wałka zdawczego weszło za płytko (jeszcze troszkę powinno wejść). Ogólnie zobacz czy wszystkie łożyska dotykają zabezpieczeń i czy łożyska nie są za szerokie. Pomijam fakt że do silnika wkłada się łożyska bez osłonek-pokrywek. A w ogóle napisałeś że wszystko z silnika wyciągnąłeś i dalej nie chce ci się obracać? Co może się obracać jak już wszystko wyciągnąłeś. Pytanie do ciebie czy na każdym biegu ciężko się obraca? I czy każda część np. zarówno wał jaki walki skrzyni biegów oraz kopka naraz. Jak tak to nie zostaje ci nic innego jak dać grubą uszczelkę, ale na test spróbuj między kartery dać podkładki i wtedy skręcić. Jak będzie ok. to grubsza uszczelka powinna wystarczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 13:07, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
zaraz porobię zdjęcia, wydaję mi się że właśnie te łożyska za bardzo wychodzą, ale są do końca wsadzone, zaraz zrobię zdjęcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I jak myślicie tak powinno być ?
UP
Masz racje z podkładkami skrzynia działa dobrze. A i napisałem czego nie
wymieniłem...
UP.
Zobaczyłem że na jednym z opakowań po łożyskach jest wymiar, to suwmiarkę w łapę i szukam starego łożyska, mierze a tam 3 mm. różnicy grubości.
Teraz nie wiem co zrobić wymienić te dwa łożyska ?
Te łożyska to jakaś polska firma, specjalnie wziąłem polską żeby wspierać polską gospodarkę a tu takie jaja .
Mam w silniku na wale łożyska nowe FAG'i i jak bym miał wymieniać w skrzyni to jak mam to zrobić ? Bo to nowe łożyska i dobre szkoda by było je rozwalić.
Hmm... to chyba był rozmiar opakowania. Kurde je już nic nie wiem czemu tak się dzieje ?
UP
Poruszałem trochę zabezpieczeniem od łożyska (żeby dalej nie wyszło) skręciłem i zaczęła chodzić dobrze tylko trójka się zacinała, kręciłem i tak jakby co przekręcenie się trochę klinowała.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Pon 18:16, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 8:07, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
A sam typ łożyska jest odpowiedni:
Rozmiary łożysk:
ŁOŻYSKO 6303 - WAŁ,
ŁOŻYSKO 6202 - WAŁEK GŁÓWNY,
ŁOŻYSKO 6004 - WAŁKA ZDAWCZEGO.
(zaczerpnięte z tego forum).
Z typem idzie równoznaczne konkretny wymiar i musi się wszystko zgadzać. Czekaj na zdjęciu przyuważyłem że ty masz zupełnie inny typ łożyska jakiś 62022 albo 52022. A powinno być 6004. To chyba wymiana na inne cię nie ominie (choć może jak masz znajomego tokarza to by lekko stoczył ale to już hardcor).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 12:24, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Nie, to jest 6202ZZ ! Nazwa na opakowaniu 6202ZZ TD FLEX5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 13:49, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Te łożysko powinno mieć 11mm grubości zmierz to na wszelki wypadek. Dziś sprawdziłem (akurat mam silnik który czeka na lepsze czasy:) i u mnie też te łożysko wystaje ale u ciebie chyba tak +- o 1-2mm extra. i jedno pytanie jak grubą dajesz uszczelkę ma ona te 0,5mm. Oraz jak skręcisz te kartery to wszystkie wałki się zacinają?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 14:35, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Nie zacinają się tyko tak jakby ciężko chodzą, kręcą się wszystkie naraz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|