Problem z tłokiem.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Nie 13:10, 28 Kwi 2013    Temat postu: Problem z tłokiem.

Witam.

Problem dotyczy tłoka który wczoraj wymieniłem wraz z pierścieniami.
Czy po wymianie tłoka i pierścieni w cylindrze powinno być słychać głośne stukanie oraz dzwonienie(dzwonienie ok, nowe części itp.)? Czy może pierścienie zostały źle założone i należy je sprawdzić czy może jest jakiś inny powód usterki.

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu problemu.

Pozdrawiam

KW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 13:14, 28 Kwi 2013    Temat postu:

To omów w jaki sposób to zmieniłeś i jak to zrobiłeś? Części nowe, czy cylinder szlifowany i nowy tłok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Nie 13:22, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Więc tak. Cylinder stary w stanie idealny, czy szlifowany to nie wiem. Tłok nowy 3 pierścienie 38mm tyle mi wymierzył w sklepie. Pierscienie założyłem zgodnie z rowkami. Po dociśnięciu chowały się i trzymały bolców znajdujących się na tłoku. Możliwe że mógł mi któryś z pierścieni się przesunąć z bolca ? Nie wiem sam, proszę o radę bo chciałbym jutro coś zacząć z jawką coś robic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 13:37, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Problem może polegać w nieszlifowanym cylindrze, gdzie włożyłeś nowy tłok. Nigdy nie dopasujesz dobrze owalnego tłoka do tulei cylindra, której kształt nadał już inny tłok wcześniej. Pierścień na rowku przesunąć się nie mógł, bo by pękł. Strzałka na tłoku jest w dobrym kierunku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Nie 13:39, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Aha. A w którą stronę powinna być odpowiednio?. Ja założyłem strzałka do dołu.

Zapomniałem dodać że wymieniłem również głowicę na nową. Ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamo22929 dnia Nie 13:47, 28 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 14:21, 28 Kwi 2013    Temat postu:

W takim razie trafiłeś z kierunkiem strzałki.. Te stuki w jakich partiach obrotów są najbardziej słyszalne? Zmienia się to pod wpływem temperatury?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekwozniak98
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:28, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Najlepiej to rozkręć i zobacz jak to wygląda jak jest cylinder w idealnym stanie bez progu to po założeniu nowego tłoka z pierścieniami powinno cicho chodzić .Ja zrobiłem szlif i tłukło się jak nie wiem co ale u mnie było jajo z tulejki na korbowodzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Nie 15:52, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Stukanie rozpoczyna sie od razu na jedynce jak odpalam ale na dwójce i trójce przy srednich obrotach chodzi w miarę cicho i nie słychać ani nie czuć stukania. Jutro go rozkręcę i zobacze co i jak w środku. Macie może jakieś pomysły co by jeszcze sprawdzić? I ewentualnie naprawić bądz wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekwozniak98
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:11, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Jeszcze jedno bo zapomniałem morze tłok bić o głowicę bo nie raz są wyższe te nowe tłoki u znajomego tak było .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Pon 5:50, 29 Kwi 2013    Temat postu:

A czy to przejdzie stukanie czy może nie ? Bo jak bije w głowicę może być potem coś nie tak? Szkoda części trochę hehe ;p Bardzo proszę o jakieś jeszcze dodatkowe rady. Po południu rozkręcę głowica-cylinder i zobaczę co tam w środku się dzieje.

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 7:06, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Wiesz jak bije o głowicę to już jest tam ciepło. Najlepiej już jej nie odpalaj tylko rozbierz i napisz co się stało/dzieje. Tak przy okazji sprawdź korbowód i wał (też lubi dzwonić - miałem kiedyś takiego dzwonnika z notre dame) a jeśli tłok walił o głowicę to wałowi mogło się oberwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Pon 9:31, 29 Kwi 2013    Temat postu:

A czy moze być to wina tulei trzymającej tłok. Podczas sciągania i zakładania bardzo ciężko wchodziła. Czy tuleja nie powinna wchodzi delikatnie? Czy może na siłę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekwozniak98
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:43, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Masz na myśli tulejkę na korbowodzie jeśli tak to ona powinna siedzieć ciasno na swoim miejscu a sworzeń powinien bez problemu w nią wejść czasem może ciężko wchodzić w tłok to wtedy trzeba go przeciągnąć śrubą 8 ze zeszlifowaną główką na okrągło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Pon 10:12, 29 Kwi 2013    Temat postu:

No więc tak. Rozkręciłem wszystko na części głowica-cylinder. W środku wszystko chodzi pięknie bez jakichś tam problemów głowica nie uszkodzona od tłoka. Tłok w idealnym stanie. Olej jest. Wszystko chodzi płynnie i bez zarzutów jak się odkręciło głowicę. Korbowód delikatnie ma luzy ale to tak ze 2-3 mm tak jak wcześniej. Ale gdy był stary tłok również tak było i chodził w porządku. Bez stukania tyle że tłok był zniszczony i przepracowany. Za chwilę chyba skręcę i będę dalej myślał co jest. Nie wiem co mam robić ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekwozniak98
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:20, 29 Kwi 2013    Temat postu:

jak tłok stuka to niema śladu bo to tylko setne milimetry ale po czasie wybije wał spróbuj dać uszczelkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin