Problem z iskrą . ogar nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrian725
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa > Lubuskie

PostWysłany: Nie 6:11, 07 Sie 2011    Temat postu: Problem z iskrą . ogar nie odpala

mianowicie niedawno w moim ogarze brakowało iskry . totez wymieniłem kondensator . prąd w kablu od fajki jest . gdy proboje odpalac na pych motor nie chce dzialac normalnie tylko raz sie odpali przejedzie kilka metrow i przestaje dzialac ( probowalem 2 rozne swiece motorowerowe , obydwie dobrze pracują w simsonie ) potem z kolega wpadlismy na pomysl zeby wkrecic swiece od samochodu . oczywiscie pierwszy raz wkrecilismy z jakimis podkladkami byle by zobaczyc . fakt motorek odpalil po polowie metrow . przejechal ladnie pracując a nagle dostal takiego kopa i obrotow jakby mial zaraz eksplodowac , wył motor moglem jedynie poprzez wyciągniecie fajki . tu nasuwa sie moje pytanie , co z tą swiecą czym rozni sie swieca samochodowa od motorowerowej ? jaka swieca najlepsza do ogara ???

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adrian725 dnia Nie 8:17, 07 Sie 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacob50
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 11:27, 07 Sie 2011    Temat postu:

Sprawdź platynki, przetrzyj je papierem ściernym, a świece: [link widoczny dla zalogowanych] , ja mam taką i bardzo dobrze chodzi, świeca samochodowa daje większą iskre Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 20:48, 07 Sie 2011    Temat postu:

jacob50 napisał:
świeca samochodowa daje większą iskre Very Happy


brednie, brednie, brednie
czym się różni świeca samochodowa od motocyklowej/motorowerowej?
toż to 2 kawałki "drutu" w izolacji zamocowane w śrubie z gwintem. Świece różnią się ilością elektrod, rodzajem elektrod, wartością cieplną, gwintem i kilkoma innymi szczegółami ale nie ma rozróżnienia między samochodowymi a innymi (no może lotnicze się wyróżnia ale to z innych względów), taka sama świeca może być zastosowana w motocyklu jak i w samochodzie o ile odpowiada parametrami pod konkretny silnik, do jawki ma być taka jak napisano w instrukcji obsługi lub jej zamiennik (na przykład Iskra f70/75, oznaczenia PAL nie pamiętam).
Świeca w simsonie nie musi prawidłowo pracować w jawce, ale przy dobrze wyregulowanym sprawnym silniku objawiać się to będzie co najwyżej złym wypalenie świecy (samooczyszczaniem) bądź ewentualnie mostkowaniem świecy. Problemem autora jest najpewniej: źle ustawiony zapłon, zła odległość elektrod świecy lub źle wyregulowany gaźnik, o wszystkim było na forum, należy wykonać wszystkie czynności diagnostyczno naprawcze i dopiero wtedy wrócić z pytaniami.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian725
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa > Lubuskie

PostWysłany: Wto 16:41, 09 Sie 2011    Temat postu:

mianowicie przeczysciłęm calutki gaznik ,zapłon jest ok bo wczesniej zapłon był ok a nic nie regulowałęm ( jedyne co zrobilem to kupno nowego kondensatoru) . działa na swiecy samochodowej z odpowiednimi podkladkami(wczesniec ze złymi podkladkami łapał lewe powietrze ) .
Drugi problem to swiece : mam swiece motorowerowe ngk jak i jeszcze inna i zadna nie dziala tylko samochodowa . skoro parametry swiec sa takei same to znaczy ze budowa swiecy wplywa na prace silnika . Dzis zrobilem 50 km i to bez zadnego problemu z silnikiem i to na swiecy samochodowej . byc moze kupno nowej swiecy motorowerowej zalatwilo by sprawe , chociaz w zapasie mam 2 nowe samochodowe :

ps . mysle ze uzywana swieca samochodowa dziala lepiej od motorowerowej uzywanej bo samochodowa ma cztery wystające elektrody boczne a motorowerowa tylko jedną elektrode boczną. a moze swieca moze byc az tak zuzyta zeby nie dzialac ??

czekam na wasze mysli


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adrian725 dnia Wto 16:51, 09 Sie 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Wto 20:36, 09 Sie 2011    Temat postu:

Nie ma znaczenia czy samochodowa czy motocyklowa, może być nawet od kosiarki bo na takiej jeździłem. Widocznie tamte dwie są skopane Smile

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pieczer
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 20:43, 09 Sie 2011    Temat postu:

Możliwe że skopane, jednak świece czteroelektrodowe z tego co wiem mają lepsze parametry samooczyszczania czyt. potrzeba mniejszej temperatury silnika aby owe świece działały ok. W końcu cztery elektrody to nie jedna, zawsze któraś musi być dobra - jest większe prawdopodobieństwo takiego zjawiska.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 21:21, 09 Sie 2011    Temat postu:

cztery elektrody służą zupełnie czemuś innemu, no ale skoro lepiej się znacie...
i przestańcie używać terminologii samochodowa/motorowerowa, świeca jest świeca a różnice w budowie wcale nie określają czy świeca jest od samochodu czy czego innego.
Jestem ciekaw jak odległość na takich 4 elektrodach ustawiacie i czy czasem ryzyko zmostkowania świecy od oleju nie jest trzy razy większe


ps.: ja w astrze mam świece z 2 elektrodami, w clio miałem jednoelektrodowe...


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Wto 21:23, 09 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian725
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa > Lubuskie

PostWysłany: Wto 21:42, 09 Sie 2011    Temat postu:

ot i wlasnie rózne swiece rozne pojazdy .. . tylko dlaczego skopane swiece działają w simsonie ?? a w jawie nie ?
raz ta cztero elektrodowa sie zalała w jawce i nie dzialala .. wyczycilem i start silnika od jednego kopniecia .. a 1 elektrodowa ani rusz wyczyszczona czy nie ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Śro 10:30, 10 Sie 2011    Temat postu:

Widocznie miała złą wartość cieplną :>

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 14:55, 10 Sie 2011    Temat postu:

w simsonie widocznie masz lepszą instalacje elektryczna dającą mocniejszy prąd, zaświniona świeca w jawce nie wytworzy iskry a w simsonie z racji mocniejszego prądu już da radę, ot tyle, a źle się będzie wypalać i w jednym i drugim jeśli będzie źle dobrana

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin