problem z biegami silnik 223

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niebieski-ogar
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:14, 24 Gru 2014    Temat postu: problem z biegami silnik 223

Od jakiegoś czasu się tu nie pojawiałem, ale to przez remoncik.
Rozłożyłem silnik, raz, drugi, poskładałem. Wszystko się kręci, luźno, siedzi, iskra jest.
Tryby złożyłem jak powinno być, blacha siedzi na miejscu. Automat poddałem regeneracji itp.
No i problemem są biegi. Jak engine nie był jeszcze wsadzony do ramy, udało mi się zmienić bieg. Bodajże na trójkę. Coś chrupnęło, coś strzeliło. No i potem zamarło. Założyłem do ramy, zalałem, bieg zmienić próbowałem i zamiast wbić dwójkę, jedynkę czy coś to dźwignia nie wytrzymała.
Teraz pytanie, jakie mogą być tego przyczyny? Czy to może być przez za mocno zaklepany nit w automacie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 8:47, 25 Gru 2014    Temat postu:

Pamiętaj że gdy silnik jest zgaszony, to wszystkie tryby stoją w miejscu i akurat mogą tryby w siebie nie trafić, wystarczy wtedy tylko pokręcić wałkami i biegi będą wchodzić. Dość banalna kwestia, ale skoro jesteś nowy warto wspomnieć. No a jak ktoś źle ci automat zrobił to wszystko jest możliwe. Możesz jeszcze spróbować dokręcić 2 śruby które trzymają automat do karterów (muszą być porządnie dokręcone).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niebieski-ogar
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:18, 25 Gru 2014    Temat postu:

Z tym mocnym dokręcaniem to też tak... Niby śruba idzie, ale ryzyko, że urwę śrubę jest zbyt duże. (Jak zakładałem gaźnik, to klucz nie wytrzymał siły jaka na niego działała). Czyli mam nadzieję, że to tryby nie mogą zaskoczyć. BTW jakiej długości jest ta trzynastka przy deklu kosza sprzęgłowego? A i tak poza tym, jak jest na biegu, to kopniak normalnie pracuje, czy sprawia znacznie większe opory?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niebieski-ogar dnia Czw 23:38, 25 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 7:59, 26 Gru 2014    Temat postu:

Ta śruba, nie trzynastka tylko M8 (pamiętaj że to na jaki klucz jest śruba to żadne oznaczenie tam jest śruba z gwintem MCool, nie pamiętam dokładnie ale to będzie coś koło 12-16cm, najlepiej weź najdłuższą jaką masz, wkręć, zmierz i dokup/dotnij jak trzeba. Jak silnik masz na biegu i kopniesz w starter to cały motocykl poruszy się do przodu (bo wtedy masz złączony napęd do wału oraz do zębatki zdawczej). Może tą śrubkę od automatu masz za długą, wystarczy 1 cm gwintu, może nawet mniej. Z tym iż ta śrubka powinna mieć możliwie mały łepek bo inaczej dźwignia zmiany biegów nie dociągnie dostatecznie mocno części z automatu na którą zahacza się cięgno (ten zagięty pręt). Jak ty te śrubki dokręcasz że klucze łamiesz XD.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niebieski-ogar
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:45, 26 Gru 2014    Temat postu:

Podałem, że trzynastka, bo nie jesteś jedynym na tym forum, a ktoś może nie zna oznaczeń gwintów (ja tam coś wiem o nich). Co do zasady działania układu przeniesienia napędu, to ja wiem jak to działa. Ja pytam o to czy będzie stawiał większy opór podczas kopania niż na luzie. A i co to cięgno to wiem Razz. CO do łamania kluczy, to po prostu materiał nie wytrzymuje przyłożonej siły. Swoją drogą ta śruba wkręcona przy dźwigni powinna ją dotknąć czy nie? (Podczas zmiany biegu z 3 na dwa, itp)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 13:57, 28 Gru 2014    Temat postu:

Raczej nie powinna dotykać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niebieski-ogar
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 3:04, 29 Gru 2014    Temat postu:

Ok. A tak abstrachując od tematu automatu. Da się jakoś uszczelnić skrzynie bez rozbierania silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 7:59, 29 Gru 2014    Temat postu:

Heh sposobów jest wiele, modlitwa, klej, guma do żucia, spawanie XD, ale tak na serio to nie ma innej sensownej opcji. Osobiście silniki zawsze składałem na uszczelkę gambitową i jeśli powierzchnie nie były idealne to przesmarowałem hermetykiem, zawsze trzymało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niebieski-ogar
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:02, 08 Sty 2015    Temat postu:

Dzięki, problem prawie rozwiązany, temat można zamknąć

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niebieski-ogar dnia Wto 20:17, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin