Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Dziwny vmax i moc podczas jazdy we dwóch
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skiros
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 22:02, 19 Paź 2014    Temat postu: Dziwny vmax i moc podczas jazdy we dwóch

Posiadając ogara od 2 lat vmax jaki osiągnąłem wynosi 50km/h nie ważne czy zmieniałem z 11z na 12z jechał tyle samo, zmiana pierścieni, zmiana tłoka nosz kurka wodna, cały czas jedzie 50km/h. Ogar ogólnie po zmianie pierścieni czy tłoka dostał większego zrywu, ale vmax nawet nie drgnął. Raz postanowiłem podwieźć mojego kuzyna (100m drogi) ogar po rozpędzeniu uzyskał prędkość 40km/h ledwo ledwo..

ogar ma swoje lata bla bla bla ciesz sie ze lata te 50 bla bla bla - pieprzenie ogar ma jeździć tak jak po wyjeździe z fabryki, przecież części zawsze są..

Prosiłbym o pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hvil
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 7:21, 20 Paź 2014    Temat postu:

Kolego, a fabrycznie ogar nie miał właśnie latać DO 50 km/h??

Druga kwestia to ok, części są ale nie spasujesz trybów w skrzyni tak jak fabrycznie były, szlif i nowe tłoki i pierścienie też nie są takie jak te co fabryka dawała, spasowanie jest albo lekko luźniejsze i minimalnie niższa kompresja wtedy, albo ciaśniejsze i większe opory ruchu całego układu korbowego wówczas.

Ja Cię rozumiem, ale moja subiektywna opinia brzmi...kup se Pan Kymco 2T skuter jak chcesz Pan latać 80-90 bez awaryjnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skiros
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 15:26, 20 Paź 2014    Temat postu:

Dziwne, że inni na 223 latają po 65km/h Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Pon 16:15, 20 Paź 2014    Temat postu:

Pytanie podstawowe, silniczek odblokowany czy nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skiros
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 17:42, 20 Paź 2014    Temat postu:

Silnik odblokowany, inaczej bym nie zadawał takich pytań Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Pon 19:09, 20 Paź 2014    Temat postu:

Odblokowany ogar w dobrej kondycji powinien lecieć te 65 na 12z, a przyczyn, że twój nie chce, może być wiele. Zacznijmy od silnika, stwierdziłeś, że jest odblokowany, czy aby na pewno? Kolanko tłumika skrócone? Dysza zmieniona? Zapłon ustawiony? Zębatki mówiłeś, że zmieniłeś. Teraz w grę wchodzą opory. Opory możesz mieć na kołach (zbyt mocno naciągnięta linka powoduje trzymanie hamulca, a co za tym idzie brak swobodnego toczenia), ale też w zespole łańcuchowym. (zbyt mocno naciągnięty łańcuch, sztywny bądź nienasmarowany). Ciśnienie w oponach też ma znaczenie. Poza tym może okazać się, że ślizga Ci się sprzęgło. Będzie tak gdy silnik będzie się wkręcał na obroty, a przyśpieszenie będzie znikome.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skiros
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 19:44, 20 Paź 2014    Temat postu:

Zapłon wydaje mi się, że dobrze był ustawiony. Co do ślizgania sprzęgła to ogar normalnie się wkręcał na obroty i normalne miał przyśpieszenie. Dużo razy ustawiałem gaźnik, zapłon, powietrze w oponach, łańcuch no kurcze wszystko przez te 2 lata robiłem i nigdy nie poleciał więcej jak 50km/h o raz w życiu udało mu się z górki wyrwać 60km/h (raz w życiu).

Dziwne jest to:
1bieg - 20km/h
2bieg - 40km/h
3bieg - 50km/h

Teoretycznie na 3 biegu powienien lecieć o 20 więcej czyli 60.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skiros dnia Pon 19:45, 20 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Pon 20:59, 20 Paź 2014    Temat postu:

A ogar po wrzuceniu 3 biegu ma ochotę się dalej wkrecać, czy tylko utrzymuje stałą prędkość z biegu drugiego i ma tendencje spadkową?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skiros
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 21:32, 20 Paź 2014    Temat postu:

Po wrzuceniu 3 biegu ogar przyśpiesza normalnie i dobija tylko do 50km/h. Ogar po prostu jedzie normalnie tylko nie chce dobić więcej jak 50km/h..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 15:18, 21 Paź 2014    Temat postu:

Heh a tak z innej strony, jesteś pewny wskazań licznika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skiros
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 20:19, 21 Paź 2014    Temat postu:

Mam zamontowany licznik rowerowy, który sprawdzałem gpsem. Licznik okłamuje o 2km/h. Jadąc 50km/h w rzeczywistości jadę 48km/h Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietrek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Sob 17:26, 25 Paź 2014    Temat postu:

Witam !

Ja mam jawkę kaczkę silnik po kapitalce,zębatka 12z pojemność 55 cm3.
Nie sprawdzałem V max bo dopiero 300 km na dotarciu ale V max jaki był to 54,3 mierzone gpsem na pokładzie.

Nie wiem, jak dla mnie starczy by spokojnie nie na full gazie wyciskać prędkość lecz dać silnikowi trochę pożyć Wink i lecieć spokojnie te 50 bez "piłowania"

Jedyne co zyskałem po zmianie na 55 pojemność i zębatkę 12z z 11z to większa moc w dolnych obrotach i "teoretycznie" większy V max ale to się okaże...

Z jawki bolidu nie zrobisz i hamulce ehh to jest sprzęt oldscollowy i niech tak pozostanie Wink

Takie moje skormne zdanie Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 22:39, 01 Lis 2014    Temat postu:

Pietrek: a jak to się zwiększ moc przez zmianę przełożenia?
skiros: a może zamiast ustawiać sto razy gaźnik i zapłon zrobił byś to raz a porządnie? wydech czysty? reakcja na gaz? kolor świecy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietrek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Nie 10:00, 02 Lis 2014    Temat postu:

Nie moc tylko v max Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 20:04, 07 Lis 2014    Temat postu:

To też w sumie nie jest prawdą. Jeśli skrzynia jest źle dobrana to albo się nie rozpędzisz do v max albo osiągniesz go przy wyższych obrotach niż moc maksymalna. Mała zmiana przełożenia praktycznie nie zmienia v-max, duża zmiana może co najwyżej zmniejszyć na rzecz większego momentu na kole.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin