Problem przy docieraniu (tłok puchnie)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiacro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:12, 02 Gru 2009    Temat postu: Problem przy docieraniu (tłok puchnie)

Witam
W mojej jawie 50 silnik jest po remoncie i po przejechaniu 2km tłok puchie.
Zdarzyło mi się to raz; podczas jazdy obroty nagle zaczeły spadać, nacisnąłem sprzęgło i motór zgasł. Po odczekaniu aż ostygnie wróciłem do domu co 0,5km robiąc przerwę.
Moje pytanie brzmi czy tak sie może dziać czy to jakaś usterka?
Zawsze będzie puchł, czy po dotarciu przestanie?
Wspomnę, że tłok jest bardzo dopasowany do cylindra i ciężko było nasunąc cylinder na niego podczas składania silnika. Tłok jest polskiej produkcji..
Pozdrawiam..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matiacro dnia Śro 19:15, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 19:21, 02 Gru 2009    Temat postu:

To pewnie przez to że jest polskiej produkcji... a gdy jeździłeś to nie dawałeś za dużo do pieca? Prawdopodobnie już będzie się tak dziać , gdy motór się nagrzeje , ale tego dokładnie nie wiem, bo ja mam czeski cylinder i tłok. Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Śro 19:22, 02 Gru 2009    Temat postu:

tak nie powinno być no to właśnie w tym żecz że polskiej produkcji.... najlepiej go zmień a jeszcze lepiej jak byś znalazł czeskiej produkcji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matiacro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:26, 02 Gru 2009    Temat postu:

do pieca nie grzałem...
góra 30km/h wtedy jechałem. Zębatka 11z...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 19:30, 02 Gru 2009    Temat postu:

Pozostaje tak jak Pawlo napisał wymiana go na nowy , najlepiej czeski , lub znalezienie używanego czeskiego w dobrym stanie.
Ps: To nie jest wina zębatki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JAWASAKI RIDER dnia Śro 19:31, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xolczakx
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z biedronki. (Sierpc)

PostWysłany: Śro 19:30, 02 Gru 2009    Temat postu:

Moze źle tłok dobrales do rozmiaru twojego cylindra. Miałeś szlif?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matiacro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:34, 02 Gru 2009    Temat postu:

Tak, szlif był wykonywany do tego nowego tłoka..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Śro 19:57, 02 Gru 2009    Temat postu:

że tak zapytam, oleju dobrze nalałeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matiacro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:12, 02 Gru 2009    Temat postu:

Paliwo było stare (5mies) i dolałem do niego jeszcze nakrętkę miksolu..
Jutro wleje nowe paliwko i zrobię mieszankę 1:30. Zobaczę czy znowu spuchnie..
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sniiKe
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Drawski Młyn [wlkp]

PostWysłany: Śro 20:37, 02 Gru 2009    Temat postu:

Nie bd cie straszyć, ale ja tak miałem i ogar się zatarł. Dolej oleju, może jeszcze nie jest za późno, to nie bd wina puchnięcia!!

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Śro 20:43, 02 Gru 2009    Temat postu:

wykręć świecę, wlej mu czystego oleju, pokop, dolej oleju, zostaw na noc, po nocy pokop, wlej znowu oleju i spróbuj zapalić, zaleje Ci parę razy świece olejem, ale to jest jedyna szansa na uratowanie tego, przynajmniej tak uratowałem przytartego komara

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matiacro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:36, 03 Gru 2009    Temat postu:

Spuściłem stare paliwo wlałem nowe z mieszanką 1:30, ustawiłem zapłon na 1,9 przed GMP i są rezultaty Very Happy
Przejechałem ok 4km powolutku i nic się nie stało Smile
Widocznie problem tkwił w stosunku oleju do paliwa...
Jeszcze musze tylko rozwiązać problem z paleniem, bo muszę z 15razy kopnąć żeby odpaliła....
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sniiKe
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Drawski Młyn [wlkp]

PostWysłany: Czw 20:29, 03 Gru 2009    Temat postu:

U mnie problem z odpalaniem kopa to tkwił w ustawieniu platynek.
I nie jest to słynne 0.3-0.4.

Tyle razy już próbowałem, że odkręcam kranik, dekiel i ustawiam platynki, kopne 3 razy, zapali, to jest git, nie zapali, to na inną przerwę. I tak ciągle, jak zapali od kopa, to uważam, że platynki są ustawione ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
liliput
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: NKE

PostWysłany: Pią 14:24, 04 Gru 2009    Temat postu:

dolej oleju jeszcze według książki powinno być 1;25 lub 1:20 oraz bogatsza mieszanka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matiacro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:17, 04 Gru 2009    Temat postu:

Dręczy mnie jeszcze "szum" dochodzący z cylindra.
Szumi cały czas od początku gdy uruchomiłem po raz pierwszy po remoncie..
Gdy silnik się zagrzeje to szum jest mniejszy ale nadal go słychać Mad
Nie mam pewności od czego pochodzi, ale myślę że od tarcia...
Dodam że łożyska, simeringi, tłok pierścienie, tarcze sprzęgłowe nowe, wał po regeneracji, cylinder po szlifie...pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin