Odpala i zaraz gaśnie.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duduś
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:36, 07 Gru 2010    Temat postu: Odpala i zaraz gaśnie.

Hej.
Problem jest taki. Zmieniłem gaźnik. Nie jestem pewny co do zapłonu czy dobrze wyregulowałem, ale myślę, ze raczej tak. No i co następuje. Odpala od kopa idealnie, łapie obroty na chwilkę i gaśnie, nie ważne czy dam gazu czy nie i tak zgaśnie.. Z czym to jest problem? Gaźnik jest pożyczony od kolegi bo niedawno kupował więc jest dobry. Za mało paliwa dostaje ? I co jeszcze dziwne, świecy nie zalewa, ale za nim drugi raz odpali muszę ją wykręcić przeczyścić delikatnie i dopiero odpala..

Będę wdzięczny za każdą pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Wto 19:39, 07 Gru 2010    Temat postu:

Dysze główną sprawdź pewnie brudna jest Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Śro 18:24, 08 Gru 2010    Temat postu:

masz taki sam problem jak ja - wykręć trochę dyszę od wysokich obrotów- tak z pół obrotu i dyszę od niskich obrotów o obrót - tą krótszą i daj znać czy ci zacznie odpalać - u mnie pomogło, ale problemu nie rozwiązało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Śro 19:35, 08 Gru 2010    Temat postu:

Paliwa może troszeczkę mało dostaje. zapchane dysze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Śro 19:36, 08 Gru 2010    Temat postu:

przeczyściłeś gaźnik ok ale możesz mieć zaje**ny kranik i nie dostaje jawka/ogar tyle paliwka ile potrzebuje

pozdro:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: laskowice koło kluczborka

PostWysłany: Śro 19:45, 08 Gru 2010    Temat postu:

Zmień świece bo niektóre felerne są

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Śro 19:48, 08 Gru 2010    Temat postu:

Tak ja kolega mówi przeczyść kranik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr.m
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Śro 20:17, 08 Gru 2010    Temat postu:

kolego mostasz, dysze mają być wkręcone do oporu, jak świeca jest sucha to na z pewnością dostaje zbyt mało paliwa, musisz podgiąć tę miedzianą blaszkę w gaźniku do góry, jeżeli nie pomoże to zrób to co pisali koledzy wyżej, kolejną przyczyną może być zapchany zaworek w gaźniku przez co paliwo nie wpływa do komory pływakowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 21:52, 08 Gru 2010    Temat postu:

jawki to nie sprzety na zime. trzeba im na zime dac więcej paliwa w stosunku do powietsza, i lekuśko blaszke w komorze plywakowej do gory. ale w zime nie ma co jezdzic, prosze cie bardzo! Tylko nie wykrecaj dysz! nie wiem czemu takie glupoty pisza, ale dysze maja byc do konca dokrecone i nimi sie nic nie reguluje!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Śro 21:53, 08 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 0:17, 09 Gru 2010    Temat postu:

mostasz napisał:
masz taki sam problem jak ja - wykręć trochę dyszę od wysokich obrotów- tak z pół obrotu i dyszę od niskich obrotów o obrót - tą krótszą i daj znać czy ci zacznie odpalać - u mnie pomogło, ale problemu nie rozwiązało


Dysze się dokręca nie odkręca... Trzeba szukać przyczyny a nie robić prowizorki.

Adrianek napisał:
ale w zime nie ma co jezdzic, prosze cie bardzo!


A tu się nie zgodzę, w zimę się bardzo fajnie jeździ, pod warunkiem:
a) Dobrego stanu bieżnika w obydwu oponach;
b) Jeśli się spuści odrobinę powietrza z opon;
c) Gdy nie pada śnieg (choć w śnieżycę da się, a czasem trzeba jechać Very Happy );
d) Dobrego rozgrzania silnika przed jazdą, ja go zawsze odpalam i zostawiam na 3-5 minut.
h) Hamulce podczas jazdy po śniegu, zlodowaconej drodze są absolutnie nie przydatne, więc je można pominąć.
i) I tak mi się nudzi więc to dopiszę: w zimę robi się szybko ciemno - dobrze świecąca przednia lampa, z działającymi światłami mijania i drogowymi jest bardzo przydatna Smile. Warto dbać o elektrykę, bowiem po takiej zimowej jeździe, śnieg osiadający na kablach i wszystkich stykach, topniejąc w waszych garażach może narobić bigosu.
aaa i jeszcze i) jeśli wam zimno w dłonie cylinder najlepszym przyjacielem Smile.

Rozpisałem się, ale co tam.

Tych co dotrwali do końca tego nudnego wywodu pozdrawiam. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AmaSoft dnia Czw 0:27, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Czw 10:30, 09 Gru 2010    Temat postu:

ja tu mówię o sposobach odpalania jak nie chce zapalić a nie żeby tak zostawić na zawsze - wiem ze to nie gaźnik do simsona i dyszami się składu mieszanki nie reguluje, ale jak nie chce odpalić to człowiek się wszystkiego czepi - u mnie skawaliła się uszczelka pod cylindrem i trzeba było tak robic bo inaczej wogóle motorek nie zapalił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 12:23, 09 Gru 2010    Temat postu:

mostasz napisał:
ja tu mówię o sposobach odpalania jak nie chce zapalić a nie żeby tak zostawić na zawsze - wiem ze to nie gaźnik do simsona i dyszami się składu mieszanki nie reguluje, ale jak nie chce odpalić to człowiek się wszystkiego czepi - u mnie skawaliła się uszczelka pod cylindrem i trzeba było tak robic bo inaczej wogóle motorek nie zapalił


To trzeba było odkręcić głowicę, zdjąć cylinder i wymienić uszczelkę... 15 minut roboty i problemy rozwiązane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Czw 12:39, 09 Gru 2010    Temat postu:

pod warunkiem że masz pod ręką uszczelkę - do tego montowanie uszczelki kartonowej bez kleju to dla mnie półśrodek - jak to ma niby trzymać ? na docisk cienkich szpilek ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 12:51, 09 Gru 2010    Temat postu:

Uszczelkę można samemu zrobić z tektury a mocujesz ją przyklejając na sylikon lub towot. Będzie się trzymała jeśli dobrze wszystko skręcisz - o to się nie martw Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 13:50, 09 Gru 2010    Temat postu:

tekturę trzeba zaimpregnować przynajmniej naftą a najlepiej specjalnym środkiem, albo wycinać z gambitu i jest bez problemu, ja kiedyś zawsze używałem tektury której miałem duży zapas i problemu nie było nigdy i nie uważam tego za półśrodek, poza tym pod cylindrem nie ma aż tak dużego ciśnienia i jak kartery są proste to nawet bez uszczelki trzyma, można też uszczelniać silikonami czy też klejami do silników tylko trzeba to robić dobrze czyli posmarować i poczekać aż wyschnie a nie ściskać na mokro
a co do jazdy zimowej to jaki problem? a rozgrzewać na postoju dla mnie sensu nie ma, parę sekund i ruszamy, delikatnie jadąc silnikowi nic nie zrobimy a szybciej się rozgrzeje, tryby lepiej będą olej mieszać, no i hamulce... przedni musi być, to nie jest tak, że są nieprzydatne i że tylko się wywalić można, jak się odpowiednio używa to można jeździć całkiem normalnie, dla przykładu przez 2 lata wyjeżdżałem Yamaha XJ600 i tylko jedna gleba była bo w dziurę wpadłem tylnym kołem a 200kg robi swoje
a co do głównego tematu wątku
proponuję niech autor wyczyści gaźnik, sprawdzi wszystko po drodze, czyli kranik, filterek, poziom paliwa w komorze pływakowej i wszystko będzie ok jeśli gaźnik jest sprawny, kombinacja z wykręcaniem dyszy sprawdzą sie jedynie w wypadku uszkodzonego gaźnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin