Mocno się grzeje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 18:20, 21 Sty 2011    Temat postu: Mocno się grzeje

Witam.Mam pytanie, a w zasadzie to problem,nawet dwa problemy Smile
1.Ogar po wymianie cylka,tłoka i głowicy strasznie się grzeje (niestety tłok,cylek i głowica polskiej produkcji Mad ). Nie są to nowe części,ale w bdb stanie - przełożone z rozebranego silnika. Dodam,że tłok spiłowany o 1mm (czeski też był spiłowany i chodziło cacy)
Do tej pory było ok,ale wszystko było oryginalne (tłok,cylek czeskie no ale lata zrobiły swoje i do wymiany).

2.Problemy są też z odpalaniem, zapłon ustawiany z 10 razy,iskra mocna, niebieska.
Świeca raz szara sucha,raz czarna i mokra.
Dodam że kiepsko się wkręca,ale to wszystko na oryginalnym gaźniku.
Jak przełoże gaźnik od kosiarki odpali za pierwszym no ale na 3 nie ma siły (za mała gardziel).

No i tu pytanie co z tym zrobić,czego to może być wina?Najbardziej boje się tego grzania,on popracuje z pół minuty i jest gorący,że można jajecznice smażyć.
Może to być wina za mocno spiłowanej nóżki tłoka? (przypuszczam,że kolega który uczy się trochę u mnie [on ma jawkę i chce ją remontować i trochę podpatruje co nie co,też go wiele nie nauczę,ale podstawowe rzeczy jak najbardziej] mógł odwalić kichę, bo on dostał to zadanie.Ale miał narysowane ile ma spiłować)
Oczywiście pochwałe za pomoc dam.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Pią 18:23, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mięta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:28, 21 Sty 2011    Temat postu:

Zapodaj mu bogatszą mieszankę <=> więcej wachy względem powietrza.

Jak zapłon ustawiasz, ile mm przed GMP?

Jak trochę opóźnisz zapłon powinien również mniej się grzać, zapodaj może tak jak miały blokowane jawki 1,2-1,5mm przed GMP.

Ogólnie silniki chłodzone powietrzem się mocno grzeją, kiedyś mierzyłem i na lajcie na żeberkach cylka dobijało do 120*C Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 18:32, 21 Sty 2011    Temat postu:

A czasem nie więcej powietrza?Dzisiaj tak myślałem że jutro mu zacznę dmuchać powietrzem ze sprężarki do gardzieli i może zacznie chodzić skoro czasem się przylewa.
Ustawiam 1.8 mm przed GMP .

EDIT:
A jaka świeca powinna być? Mam teraz ngk BP7HS ale zawsze wszystkim silnikom u mnie odpowiadała ta świeca.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Pią 18:50, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mięta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:50, 21 Sty 2011    Temat postu:

Właśnie nie. Zimna (świeża) mieszanka poza spalaniem i smarowaniem również chłodzi.
No ale jak ci zalewa..

Z tą sprężarką to chyba nie za dobry pomysł....

Cytat:
Świeca raz szara sucha,raz czarna i mokra.


Wyczyść porządnie gaźnik. Może kranik przytkany?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mięta dnia Pią 18:50, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Pią 18:51, 21 Sty 2011    Temat postu:

mięta napisał:

Jak trochę opóźnisz zapłon powinien również mniej się grzać, Wink

wydawało mi sie że na odwrótWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 18:54, 21 Sty 2011    Temat postu:

Jutro zobaczę z tym gaźnikiem i całą resztą.
Dzięki Panowie za pomoc.
Proszę o nie zamykanie bo może ktoś coś jeszcze doda, lub ja jutro jak nic nie poskutkuje. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Pią 18:55, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skarżysko

PostWysłany: Pią 19:08, 21 Sty 2011    Temat postu:

A ona odblokowana jest? Jeśli nie to zapłon w 1,8mm będzie za wczesny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 19:39, 21 Sty 2011    Temat postu:

Irek napisał:
A ona odblokowana jest? Jeśli nie to zapłon w 1,8mm będzie za wczesny.


Słusznie zwróciłeś uwagę Kolego,ale jawka odblokowana Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 19:53, 21 Sty 2011    Temat postu:

Czy silnik trzyma wolne obroty? Szybko spada z wysokich obrotów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 21:18, 21 Sty 2011    Temat postu:

Silnik praktycznie wcale nie trzyma obrotów, a jak tylko puszczę manetkę to zaraz gaśnie.
(szybko spada z obrotów)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sportlen
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie

PostWysłany: Pią 22:14, 21 Sty 2011    Temat postu:

może filtr zapchany ? ściągnij na 5 min filter (rurę filtra) powietrza , ustaw gaźnik śrubą pomiędzy dyszami, i dysze przedmuchaj, później zmień świecę
i dokłaniutko ustaw zapłon następnie odpal ( ze ściągniętym filtrem) i zobacz jak się zachowuje jak tak to załóż filtr i jak dalej bedzie to samo co wcześniej to szykuj się na kupno filtra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Sob 10:22, 22 Sty 2011    Temat postu:

sportlen napisał:
może filtr zapchany ?


Filtr jest nowy,kupiony tydzień temu,próbowałem też bez filtra i z filtrem,ale dalej tak samo.
Właśnie idę do garażu i kombinuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Sob 13:37, 22 Sty 2011    Temat postu:

Zapłon się przestawił jak obrotów nie trzyma!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SANDOMIERZ

PostWysłany: Sob 14:34, 22 Sty 2011    Temat postu:

A dotarte te nowe części?? Bo jak nowe to znaczy, że spasowane przez co jest wieksze tarcie i się grzeje... Wina tego spiłowania raczej to nie jest. Ustaw zapłon

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Wto 18:00, 25 Sty 2011    Temat postu:

Może być winny zatkany wydech, podnieś iglicę o1 ząbek może ci tłok puchnąć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin